Toon posts:

Post hier je handge3d'ed sculptuurwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het 2d topic heeft een handgetekend broertje, het 3d topic heeft niks.
Toch zijn er mensen (zoals ik) die wel eens "in het echt" 3D bezig zijn, daarom wil ik er graag een topic voor uit de grond stampen, want die was er nog niet.

Waar ik aan zit te denken wat hier in kan
- houtsnijwerk
- kleiwerk
- gipswerk
- etc (andere sculptuurtechnieken)
- modelbouw
- maquettes
...

Ik denk dat ieder wel het onderscheid weet tussen handgemaakt 2D / PC 3D en handgemaakt 3D, dus dat hoef ik niet uit te leggen neem ik aan. Een voorbeeld is de enorme hoeveelheid beeldjes die gemaakt zijn als concept art voor de lotr films (voorbeeld)

Casemod gerelateerde sculpturen (zoals complete zelfbouwkasten oid) lijken me uiteraard in CM thuis te horen.

om maar eens af te trappen, een houtsnijwerk van mijzelf. Het betreft hier een ornament aan een tafel.

van dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/images/other/hengelo/tafel/DSCF0014.JPG

naar dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/images/other/hengelo/tafel/DSCF0074.jpg

de zwarte stukken zijn met een soldeerpistool ingebrand

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 11:10 ]

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Mag ik vragen met welke gereedschappen je hier aan werkt? En hoe lang ben je aan zo'n stuk bezig?
Als laatste: hoe ben je op het idee gekomen om hieraan te beginnen? HEt lijkt me namelijk niet zo'n alledaagse hobby.

Verwijderd

Topicstarter
voor de grote vorm gewoon een zaag en eventueel boormachine en daarna steeds fijner materiaal, zoals
- grote guts + hamer
- rasp
- dremel met freeskop
- klein setje handgutsjes
- vijlenset
- dremel met schuurkop

ik denk dat er iets van 24 uur in 1 hoofdje hebben gezeten, verspreid over avonden van 2 weken. Het is inderdaad wellicht een iets minder alledaagse hobby (zeker voor de tweakert die zijn hobby doorgaans achter de pc uitvoert), maar ja, ik had een tafel gemaakt, wat redelijk lege avonden en ik vond dat ie wat decoratie nodig had. Er komen vier kopjes aan die tafel. Er zijn er nu twee af. Het is wel behoorlijk arbeidsintensief, maar erg gaaf om te doen.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ziet er stoer uit! ook zeker slim om het zwart met een hitte te doen, maar geeft dit niet af? :S
Ik weet nog vorig jaar (met handvaardigheid) op school, dat we met 'speksteen' oid werktte, en dat was echt lol... Ook mergel -dat gele zand-achtige steen, soort van kalk denk ik- kan mooie effecten geven, mijn ex-stief-vader *heel ingewikkelde gezinssituatie hier* doet dit veel. Ik vraag hem wel eens voor de link naar zijn website, want hij is echt goed met keltische beelden enzo!
Zelf heb ik jammer genoeg niet de ruimte/apparatuur om zo'n dingen te doen, dus het blijft -voor mij- alleen maar wat herrineringen/ervaringen delen :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Je hebt 't over kopjes, Mophor, maar ik kan uit de foto niet halen hoe groot ie is. Heb je niet iets ter vergelijking? Wel mooi trouwens...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

het ziet er wel leuk uit, ik zou het geduld er nog niet voor hebben om zo lang op zo'n paard te zitten.

maar ik weet niet egt of dit topic hier wel hoort, Graphics heeft volgens mij niet veel te maken met hand geknutselde kunstwerken. En het meeste wat hier gepost word is toch wel met de computer gemaakt, en wat niet met de computer gemaakt word, word vaak nog achteraf bewerkt met de computer. maar eerlijk gezegt zou ik ook niet weten waar het dan thuishoort.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mmmmm, dit wordt wellicht iets te algemeen voor GFX niet, maar mophor had je hier niet een DYI topic van lopen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, computer graphics is het niet, grapics wel imho. In de categorie "Alles wat te maken heeft met grafisch ontwerp" vind ik het persoonlijk wel passen. Het is iig beeldend.

Ik had er idd ergens anders :+ een topic over lopen, maar idee van dit topic is een verzameltopic voor graphics die hier verder niet aan bod zijn geweest nog. IRL 3D werk dus. Ik kan me niet voorstellen dat er geen mensen zijn die niet ook wel eens kleien, papier mache-en, rpg poppetjes gieten. Er wordt bijvoorbeeld in de concept art wereld ook heel wat in model uitgevoerd, dat had ik een beetje voor ogen met dit topic. (voorbeeld)

Om antwoord te geven op wat vragen: afmetingen zijn ongeveer 15 cm hoog en 5 cm breed

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 07:32 ]

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 10:49

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nol/DSCF0005.JPG

Oudje, 3 jaar terug ofzo... Binnenkort weer eens gaan sculpten :) Dit weekend toch niets bijzonders te doen :)

www.avpnews.com

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

skullsplitter, kan je wellicht je plaatje iets aanpassen en wat meer vertellen over je sculptuur. Zomaar neerplempen is niet de bedoeling van dit topic :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Zal ik straks doen, verhaal erachter is dat het mijn versie van Repelsteeltje is, niets meer, niets minder :)

www.avpnews.com

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03-2025
@mophor en skullsplitter: welke materialen hebben jullie gebruikt? Bij mophor welke houtsoort, hoe ben je daar aan gekomen? Skullsplitter, is die massief of opgevuld met een ander materiaal?

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Het is een sculptuur, kleiner dan een CD jewelcase (staat nog een referentiefoto op de webspace) en hij is massief opgetrokken uit plasticine :)

Voornamelijk standaard tools (houten pennen enzo) en handen, toch wel je beste vrienden als het op klei aankomt.

[ Voor 28% gewijzigd door skullsplitter op 29-09-2006 14:31 ]

www.avpnews.com

Verwijderd

Topicstarter
hout :) geen idee wat voor soort eigenlijk, ik gok op beuken. Ik ben aan het afstuderen in Hengelo en daar zit ik voor die tijd in een huisje achter een boerderij, en daar ligt heel erg veel hout waar niets mee gedaan werd, dus daar heb ik maar een tafel van gemaakt. Voor de leuk heb ik op de uiteinden van die tafel paardenhoofdjes uitgehakt, zie ook huisje.

skullsplitter: wat is de achtergrond ervan? waar komt dit figuur vandaan? en waarom eigenlijk plasticine en niet iets wat uithard?

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Juist de reden dat het niet uithard had voor mij voordeel. Het was voor de toelatingsopdracht voor de HKU, toen nog de richting Animatronics Design, nu is dat 3D animation & special effects geworden. Ben destijds niet aangenomen voor opzich goede redenen, maar heb het kwa vaardigheid goed laten verslonzen. Ik heb plasticine gekozen zodat ik langer de tijd had om eraan te werken zonder dat ik controle verloor over de bewerkelijkheid ervan :)

www.avpnews.com

Pagina: 1