[Vista] Access complete partitie denied*

Pagina: 1
Acties:

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 13:36
Ik draai nu een dual-boot Vista/XP, vista (5600) is na XP geinstalleerd.
Ik heb 3 partities, 1 voor winXP, 1 voor Vista en 1 voor data.
Echter kan ik in Vista mijn data-schijf niet benaderen (hij geeft een access-denied), ik heb al geprobeerd ownership over te nemen e.d., maar dat lukt niet.
Iemand een idee om dit probleem op te lossen?

(even vergeten de topictitel af te maken)

[ Voor 6% gewijzigd door ikmattie op 24-09-2006 09:55 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Is die dataschijf toevallig een Dynamisch volume?
Zo ja, kan het inderdaad kloppen dat je vanuit het OS waarin hij is aangemaakt overal bij kan, maar dat je er vanuit een ander OS niet bij kan.

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09-2025
Waarom lukt het nemen van ownership niet?
Kan je onder XP de rechten niet aanpassen?

• ikmattie
The_Stickie schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:00:
Waarom lukt het nemen van ownership niet?
Kan je onder XP de rechten niet aanpassen?
Dat heb ik geprobeerd, gewoon in XP zeggen dat die schijf voor iedereen en alles read/write is. Dat had helaas niet het juiste effect.

Dynamisch volume?
nee, het is een basic volume zie ik in het disk-management

[ Voor 7% gewijzigd door ikmattie op 24-09-2006 10:33 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je dan met 'lukt niet'? Komt er een grote paarse aap je uitlachen als je het probeert of krijg je een foutmelding? Welke? :)

• ikmattie
nee, een groene...,

ik krijg een melding die neerkomt op dat hij niks aan de rechten kan veranderen omdat hij de schijf niet kan accessen

Mijn Flickr; Sony A7iii

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Ja dat hadden we al door.
elevator bedoelt dat de "exacte" foutmelding soms een stuk meer vertelt.

Deze exacte foutmelding zou je ook eens in google kunnen gooien.
Misschien dat andere mensen het zelfde probleem hebben, en voor jou de oplossing.

• ikmattie
de foutmelding die ik krijg:
'an error occurred while applying security information to E:\
access is denied'

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Ooit iets met NTFS rechten ingesteld in XP?

[ Voor 53% gewijzigd door Johny58 op 27-09-2006 16:35 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• ikmattie
Johny58 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:35:
Ooit iets met NTFS rechten ingesteld in XP?
nee, ik moet wel zeggen dat XP de laatste tijd ook moeilijk deed met die partitie (sommige folders waren absoluut volledig onbereikbaar, gelukkig niet de ' belangrijke data')

Mijn Flickr; Sony A7iii

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09-2025
Misshcien is het een idee om eens te kijken of die schijf nog wel in orde is? Als die stuk is, is het vrij logisch dat er bij het instellen van rechten ed wat mis kan gaan...
Als je schijf toch ok blijkt te zijn is het misschien handig voor je om een wat te gaan lezen over NTFS? (How to configure file sharing in Windows XP en Default NTFS Permissions in Windows 2000 bijv)
Een work-around voor je probleem is wellicht je schijf in FAT32 zetten (en evt weer terug) (maar begin daar absoluut alleen aan als je harde schijf gezond is!)

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb hier ook last van. Heb in XP geen problemen met de schijf. In Vista krijg ik via de Explorer de melding: "I:\ is not accessible. Access is denied.".

I:\ is bij mij de derde logische partitie op mijn tweede schijf. Via de manage omgeving heb ik alle rechten gechecked en die staan volgens mijn weten ook gewoon goed.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat die partitie de enige partitie is die groter is dan 100GB. Is dit ook zo bij jou?

• ikmattie
Mennootje schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:00:
Ik heb hier ook last van. Heb in XP geen problemen met de schijf. In Vista krijg ik via de Explorer de melding: "I:\ is not accessible. Access is denied.".

I:\ is bij mij de derde logische partitie op mijn tweede schijf. Via de manage omgeving heb ik alle rechten gechecked en die staan volgens mijn weten ook gewoon goed.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat die partitie de enige partitie is die groter is dan 100GB. Is dit ook zo bij jou?
Die schijf is bij mij 80 Gb, dat is dus niet het probleem,

ik ga denk ik de schijf nu backuppen in XP, vervolgens formatteren en dan kijken of ik hem in Vista wel kan benaderen

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:46

Moortn

Hallo

Mennootje schreef op woensdag 27 september 2006 @ 22:00:

Dit is misschien een wat oud topic, maar ik heb nu precies hetzelfde. Ik kan ook niet bij m'n gegevens partitie (zelfde melding). Hij is ook groter dan 100Gb en bij windows XP is er niks aan de hand. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

EDIT: zoals altijd als ik hier een vraag stel, lukt et "ineens" na 1 minuut :P . Gewoon op de administrator account gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Moortn op 30-07-2007 18:12 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Pagina: 1