Problemen met serie Maxtor schijven?

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 20:16
Ik ben nu al aan mijn 3e Maxtor HD toe in enkele weken. Elke schijf gaf schijfleesfouten aan en liet BSOD's in Windows zien en alles werdt erg traag geladen.. Zijn er soms een hoop foute schijven geleverd?

Om er nog even wat uitgebreider op in te gaan:

Powermax geeft bijvoorbeeld aan dat de partitie info niet gelezen kan worden, en dat deze geRMA't moet worden.... Ik wordt er een beetje moe van.. Kan het zijn dat de internetwinkel waar ik deze gekocht heb een foute levering heeft gekregen?

[ Voor 41% gewijzigd door Steephh op 24-09-2006 01:49 ]

_@/'

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

check de volgende componenten:
1. Je voeding
2. Je (s)ata kabels
3. Je moederboard
4. Je geheugen
5. De aarding van je pc
6. Spannings pieken en dippen op het elec. net.

en niet te vergeten: de koeling van je pc ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Jimbolino op 24-09-2006 01:46 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn problemen met Maxtors en nForce chipsets bekend (en leveren BSOD's op in Windows). Hier zijn firmware updates voor beschikbaar (voor de maxtor). Ik heb het opgelost door een 2e schijf (ander merk) te kopen en daar Windows op te installeren. Nu draait die Maxtor er gewoon naast en is het rete stabiel.

Heb je wat meer info over het systeem (plus natuurlijk overige standaard vragen waarvan het van jouw kant weer jammer is dat je ze niet al beantwoord hebt voordat we het moesten vragen)?

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 24-09-2006 01:51 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

als je 3 hardeschijven in 1 order, bij 1 winkel hebt besteld, heb je kans dat je het schijven uit 'dezelfde serie' zijn.
Echter, de kans is een stuk groter dat je een computer/omgeving hebt die hardeschijven 'kapot maakt' (is niet de eerste keer dat ik het tegen ben gekomen)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Steephh
Ik heb geen nForce chipset.. Zoals nu ook vermeld is heb ik Powermax uitgevoerd.. In deze pc zit de Asus A8V-VM. Ik heb een sweex kast met bijbehorende voeding.. Aangezien dit systeem niet zo zwaar is lijkt me dat de voeding sterk genoeg moet zijn.. De pc is goed gekoeld, er zit een Artic 64 Freezer op. Er blazen voor 2 fans op de hd. S-ata kabel is al een keer vervangen, evenals het moederbord. Met het geheugen lijkt ook niets mis te zijn. Ik kan uiteraard memtest een keertje draaien, maar de errors lijken meer te wijzen richting harde schijf. De pc is uiteraard geaard en van spanningspieken/dippen heb ik hier geen last volgens mij...

Wat ik me afvraag is of het dan aan de voeding zou kunnen liggen? Het lijkt me sterk dat het geheugen de HD 'kapot maakt' of de CPU... Aan de DVD brander zal het ook wel niet liggen lijkt me. Eerder zou het moederbord dat kapot maken, maar die is al vervangen, vanwege problemen met Onboard Sound.. Misschien dat het dan toch aan de voeding ligt.. Maar hoe kan het dat de HD redelijk goed werkt, totdat er fouten optreden en waarom brand deze dan niet door ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door Steephh op 24-09-2006 01:55 ]

_@/'

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik kan je niet echt helpen maar volgens mij is er een serieus kwaliteitsprobleem met Maxtor HD's.
Van de 10 HD's die ik de afgelopen jaren heb gekocht zijn er vijf die problemen geven. Alle vijf Maxtors (160GB, 120GB en 3x 40GB). Met de rest (WD, Seagate en Samsung) heb ik (voorlopig) geen enkel probleem.
Dat kan geen toeval meer zijn.

Verwijderd

Ik heb ook 1 Maxtor gehad en die ging na 1 jaar dood. 1 kennis van me heeft ook een Maxtor gehad en die was ook snel dood, binnen 6 maanden.
Nooit geen Maxtor meer voor mij.
2 Seagates gehad 3 jaar en nu 2 Hitachi's al 2 jaar, niks geen problemen mee.

• Steephh
Ik heb nu vandaag op de beurs maar een andere HD gekocht... Maxtor's hoef ik niet meer.. Nu heb ik een Samsung, eens kijken of deze beter is. Ik ga hem zo installeren. Ook denk ik dat ik voor de zekerheid maar een andere voeding erin zet. Ik ben bang dat ik anders nog een schijf mol.. Of zou het daar niet aan kunnen liggen?

_@/'

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07
Je zal niet zo snel iets mollen als je voeding het niet trekt, het zal dan gewoonweg niet opstarten of eventueel uitvallen als het te weinig stroom krijgt.

The devil is in the details.

• Steephh
Zo, ik zit hier nu op een pc te werken die het wel doet.. :P Er zit nu dus een 250GB Samsung schijf in.. Ook een andere voeding (die maar 300 watt is overigens, maar dat maakt volgens mij niets uit). Ik weet echt niet hoe het met die Maxtor's zit, maar met de Maxtor's lijkt het niet zo goed te gaan..

_@/'

Pagina: 1