Ik heb een tijdje geleden nieuw systeem besteld bij Azerty, gister binnengekregen, en ik natuurlijk direct alles erin steken en proberen of ie het doet.
Tot mijn grote verbazing gebeurde er helemaal niets toen alles aangesloten was en ik op de power knop drukte, paar keer geprobeerd maar hielp nix. Ben niet echt een expert maar dacht dat het vast een los draadje was en daarom heb ik kast opengemaakt. Eerst eens gekeken of er geen lichtjes gingen branden als ik op power drukte, maar was niet het geval. Daarna moederbord kabeltjes nagegaan, alles liep er mooi naartoe. De andere onderdelen lijken me niet zo belangrijk maar ook daar liep overal gewoon stroom naartoe (iig kabeltjes).
Ik dacht (en denk) dus dat het aan de voeding ligt, maar omdat ik garantie heb en niet zo'n expert ben wilde ik niet onnodig dingen gaan losmaken. Kheb daarna met iemand via internet gesproken die een winkel beheert die pc's in elkaar zet, hij dacht ook dat het aan de voeding lag maar kon me niet echt overtuigen. Google bood ook geen uitkomst.
Hopelijk heeft iemand hier misschien wat uitleg en anders wordt het terugsturen
PS: Niets doet het, geen fans/lichtjes of iets anders en voeding staat op aan
Hardware van belang:
Geheugen: TwinMos Memory, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
Processor: AMD Athlon 64 X2, 4600+, Socket AM2 + Koeler: Cooler Master Susurro
Voeding: Cooler Master iGreen Power, 500 Watt
Moederbord: GigaByte GA-M57SLI-S4
Hardware die minder belangrijk is:
Kast: Thermaltake VA3000BNA Tsunami Zwart
Videokaart: Club3D GeForce 7900 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Harddisk: Western Digital Caviar SE16, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Tot mijn grote verbazing gebeurde er helemaal niets toen alles aangesloten was en ik op de power knop drukte, paar keer geprobeerd maar hielp nix. Ben niet echt een expert maar dacht dat het vast een los draadje was en daarom heb ik kast opengemaakt. Eerst eens gekeken of er geen lichtjes gingen branden als ik op power drukte, maar was niet het geval. Daarna moederbord kabeltjes nagegaan, alles liep er mooi naartoe. De andere onderdelen lijken me niet zo belangrijk maar ook daar liep overal gewoon stroom naartoe (iig kabeltjes).
Ik dacht (en denk) dus dat het aan de voeding ligt, maar omdat ik garantie heb en niet zo'n expert ben wilde ik niet onnodig dingen gaan losmaken. Kheb daarna met iemand via internet gesproken die een winkel beheert die pc's in elkaar zet, hij dacht ook dat het aan de voeding lag maar kon me niet echt overtuigen. Google bood ook geen uitkomst.
Hopelijk heeft iemand hier misschien wat uitleg en anders wordt het terugsturen
PS: Niets doet het, geen fans/lichtjes of iets anders en voeding staat op aan
Hardware van belang:
Voeding: Cooler Master iGreen Power, 500 Watt
Moederbord: GigaByte GA-M57SLI-S4
Hardware die minder belangrijk is:
Kast: Thermaltake VA3000BNA Tsunami Zwart
Videokaart: Club3D GeForce 7900 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16