Toon posts:

Maxtor HDD vaak niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc aanzet komt het vaak voor dat mijn hardeschijf niet meegaat naar windows. Het enigste wat ik dan kan doen is de pc uitdrukken, kabels Sata en spanning los en weer vast zetten waarna de schijf na booten wel weer herkent word. Ik heb het BIOS geupdate, maar het probleem blijft zich voor doen..

Kent iemand dit?

Manufacturer: Maxtor
Model: Maxtor DiamondMax 10
Capacity : 250Gb
Average seek time: 9.0 sec.
Average Writetime: 7.8 ms
Rotational speed : 7200 rpm
Cache buffer : 16Mb

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-02 05:25
probeer:

andere kabel
jumpers goedzetten
bios update

etc.

• Peet2004
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 00:51
Ja, ik ken dit.

Precies hetzelfde probleem met een Maxtor Maxline III van 250 GB
Ook serial ATA

Heb hem terug gebracht naar de winkel en daar is ie ge-RMA'd

Heb hem nog niet terug, maar de shop zei na testen dat hij wel kapot is.

Afwachten maar dus.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS wat voor moederbord gebruik je en op welke controller is de hardeschijf aangesloten. Dit probleem wat jij beschrijft is namelijk op bepaalde controllers een zeer bekend probleem. Met name de S-ATA controller die ingebakken is in de Nforce4 kent dit probleem in combinatie met de Maxtor Diamondmax 10 schijfen. Hier zijn mogelijk oplossingen voor.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Het kan ook een te lichte voeding betekenen. Geef eens je volledige specs.

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 24 september 2006 @ 03:17:
TS wat voor moederbord gebruik je en op welke controller is de hardeschijf aangesloten. Dit probleem wat jij beschrijft is namelijk op bepaalde controllers een zeer bekend probleem. Met name de S-ATA controller die ingebakken is in de Nforce4 kent dit probleem in combinatie met de Maxtor Diamondmax 10 schijfen. Hier zijn mogelijk oplossingen voor.
Ik maak gebruik van een DFI lanparty UTD en de jumper op de schijf staat op sata1, de controller is nvidia..

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:33:
[...]

Ik maak gebruik van een DFI lanparty UTD en de jumper op de schijf staat op sata1, de controller is nvidia..
Nvidia en maxtor apparatuur hebben wel vaker ruzie had ik ook met mijn maxline 3 schijven vooral in windows.
Als configuratietool heb ik daarvoor maxblast 4 geinstalleerd en heb hierover gepost in het diamondmax/nvidia problemen topic.
Het werkte wel trouwens.
Heb het zelfde probleem gehad als je opstarte dat hij zij dat er geen os op de schijf aanwezig was (no os installed)
Wanneer ik mijn pc een reboot gaf werden ze weer wel gevonden maar leuk is anders.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verder gaan zoeken in het Maxtor/Nvidia topic.
Pagina: 1