Toon posts:

Opstarten Word duurt erg lang

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem is ontstaan op de pc van mijn schoonouders:

Als Word opgestart wordt duurt het ongeveer 1 à 2 minuten voordat het daadwerkelijk opgestart is.
Ook een simpel document openen vanuit Word duurt zeker 20 seconden.
Alle andere Office applicaties starten wel gewoon snel op.

Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?

Wat heb ik al geprobeerd om het probleem te verhelpen:
  • Schijfcontrole uitgevoerd
  • Schijfdefragmentatie uitgevoerd
  • Ad-Aware en Spybot gedraaid
  • Norton uitgeschakeld
  • Reparatie van de Office installatie uitgevoerd
Het systeem waar het op draait is al erg oud, maar voorheen heeft het toch gewoon goed gewerkt.
De specs:
  • Compaq Pressario PIII
  • Intel MMX
  • 128Mb
  • Windows 98
  • Office XP

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50

Reptile209

- gers -

Je zou eens kunnen proberen om het bestand normal.dot te hernoemen (kan je 'm altijd terugzetten). Word maakt een nieuwe aan met alle default instellingen zodat eventuele vertragingen daarin weg zijn.
Heb je nog software die functies toevoegt aan office? Misschien dat die nog voor ballast zorgt.

Zo scherp als een voetbal!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27

Galois

1811 - 1832

Mijn vriendin heeft een AMD 900 waar office xp op stond. En inderdaad, het duurde erg, erg lang voordat word opgestart was. Ik heb office xp erafgegooid en er 2000 opgezet (geloof ik, in ieder geval een oudere versie) en het start nu ook gewoon netjes snel op.

Maar goed, jij geeft al aan dat eerst met dezelfde configuratie het wel snel genoeg ging... Wel vreemd. Maar toch zou ik kijken naar een 'lagere' versie. Waarom office xp draaien op een computer die zeker 3 jaar ouder is dan office xp geboren is...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

Topicstarter
normal.dot verwijderen helpt voor telkens 1x opstarten van word.
Het elke keer verwijderen van dit bestandje is wel sneller dan het wachten totdat word is opgestart.

Maar evengoed zou ik graag nog een andere oplossing zien. Als iemand dus nog een ander voorstel weet, dan sta ik daarvoor open.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50

Reptile209

- gers -

Reptile209 schreef op zondag 24 september 2006 @ 01:08:
Heb je nog software die functies toevoegt aan office? Misschien dat die nog voor ballast zorgt.
Software die "handige" macro's integreert, externe spellings- en vertaalprogamma's, spraakherkenning, etc.?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien nog iemand die denk een oplossing voor dit probleempje te hebben?

Anders zal er niks anders opzitten dan de Office suite te deïnstalleren en weer opnieuw te installeren.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Schoon ook een je reg settings van Word op:

In het register de waarden Settings & Toolbars verwijderen onder:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Word\Data

Backup maken kan geen kwaad.

Zijn er additionele macro's, templates of add ins geladen in Word? Dit kan je controleren in het Tools / Extra menu.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 21:32
En wat gebeurt er als je Norton verwijderd ?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:47
Probeer eens : winword.exe /safe indien het dan qua snelheid in orde is moey je zoeken in addins of toolbars.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:44:
En wat gebeurt er als je Norton verwijderd ?
Waarom zou ik dat doen? Ik weet dat er hier veel aversie is tegen Norton hier, maar als het hiermee tot voor kort altijd goed gedraaid heeft, lijkt me Norton verwijderen een beetje onzin.

Ik zal de andere opties binnenkort even proberen als ik weer bij mijn schoonouders ben. Ik zal wel laten weten of e.e.a. geholpen heeft.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07 21:32
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 22:19:
[...]

Waarom zou ik dat doen? Ik weet dat er hier veel aversie is tegen Norton hier, maar als het hiermee tot voor kort altijd goed gedraaid heeft, lijkt me Norton verwijderen een beetje onzin.

Ik zal de andere opties binnenkort even proberen als ik weer bij mijn schoonouders ben. Ik zal wel laten weten of e.e.a. geholpen heeft.
Mijn hoor je niets negatiefs over Norton zeggen, maar Norton is wel vaak de boosdoener in dit geval.
't was maar een probeerseel..

Succes verder :+
Pagina: 1