[Siemens Hipath] Hoe programmeer ik centrale met de pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 11.634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik maak sinds kort kennis met drie soorten centrales:

- Siemens Hicom 110 (analoog, 8 lijnen, 4 netlijnen)
- Siemens Hicom 120 (analoog, 16(24) lijnen, 8 netlijnen)
- Siemens Hicom 150E/Hipath 3350/OfficePoint (CMPC versie, 2x(4x)ISDN, 8 digitaal, 4 analoog)

Tot nu toe ben ik in geslaagd na lang zoeken op inet naar informatie een aantal geschikte manuals te bemachtigen. Zelfs voor Hicom 110/120 exclusief een klanten handboek bemachtigd zodat programmeren makkelijk is. Helaas heb ik nog niet manual met gegevens voor nachtstand, klok en diepere instellingen.
Wel heb ik PCSAT programma gevonden en kan ik dus over COM kabel programmeren. De pogingen zijn echter mislukt, ik krijg geen verbinding van, zelfs met speciaal gemaakte interface kabel.
Ik vraag me dus af wat ik niet goed heb gedaan bij Hicom 110/120.

Daarnaast heb ik Hicom 150E ook geprobeerd te programmeren. Dat gaat via Hipatch 3000 Manager E, verbonden over seriele kabel naar data interface, die achter in Optiset E Advance plus is geklikt. Volgens manual zou dat moeten gaan, maar ik heb nog geen werkende pogingen gedaan.
Het blijkt ook dat Attendant P beter te gebruiken is. Dat heb ik helaas niet.

Mijn vragen is daarom:
- hoe heb je met hicom 110/120 kunnen verbinden met succes? Zoja, welke instellingen?
- hoe kun je met hicom 150E met succes verbinden met data adapter, zoja hoe dan en welke programma/instellingen?

Ik hoop op aantal mensen die min of meer met zulke (goedkope) centrales werken en dus wat meer weten hoe ze werken. Ook kunnen sommige mensen manuals voor hebben, of geschikte programmatuur op pc. Laat maar horen _/-\o_

Het is namelijk niet makkelijk om goede informatie te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Ik doe het gewoon via het netwerk, is dat geen optie? Anders kijk ik morgen eens naar de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik snap hier werkelijk waar geen hout van en meestal is dat een teken dat het dan niet in SG hoort :+

-> IH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik ben tijdje bezig met programmeren met 150E OfficePoint centrale.

Ik zit met een probleem:
- derde en vierde nummer (met tweede ISDN lijn) werken niet. Ik heb ISDN nummer al ingevoerd maar het lijkt niet te reageren. Hoe kan ik ervoor zorgen dat 3e en 4e netlijn werken?

- als standaard komt binnenkomende telefoons eerst bij toestel 11. Dat moet niet. Alle toestellen moeten rinkelen als telefoon binnenkomt. Ik probeer met groepslijsten 31-33 maar het lijkt niet te werken. Enig idee hoe het wel moet?

Ik programmeer nu nog via Optiset E Advance Plus, via toetsenbord & display.
Als je me hiermee kan helpen met problemen, door juiste codes aan te geven, dan ben ik zeer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:48:
Ik snap hier werkelijk waar geen hout van en meestal is dat een teken dat het dan niet in SG hoort :+
Het is niet echt internet/netwerk, omdat het om telefooncentrale gaat. Ik dacht eerst in Overige Harde Waren, maar dat is meestal computerstuff... Het is lastig om te kiezen waar telefooncentrale problemen thuishoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
MrDummy, het geeft niet als een topic een keer verkeerd staat. Het is voor mij soms ook zoeken waar iets het beste hoort. Als een IH moderator vind dat het ergens anders beter hoort, hoor je het vanzelf iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb avondje zitten te prutsen en ik kom eruit:

- het is niet gelukt om alle toestellen te laten rinkelen via groepsoproep (hooguit leds knipperen)
- wel heb ik ingesteld dat op display te lezen is dat er telefoon binnen is bij xx.
- de huntgroep instelling is maximaal 5 toestellen, wat ook niet echt bruikbaar is.

Via systeem programmering alle toestellen laten overgaan (rinkelen) bij externe oproepen ben ik niet uitgekomen. Ik wacht dus op mensen hier voor tips en oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Excuses voor topic kick.

Een probleem waar toestellen moeten rinkelen is gedeeltelijk opgelost met code *81, zodat ik aantal toestellen (op aangewezen master toestel welke als eerste rinkelt bij inkomende oproepen) bij kan schakelen. De bijgeschakelde toestellen rinkelen zoals het hoort. Dit is echter niet de beste oplossing, ik zou gewoon via centrale moeten programmeren via toets *95. Maar of dat kan.

Maar later krijg ik last van een displayprobleem. Een display "oproep bij .. / overname in groep? >" blijft staan en gaat niet weg, terug naar tijd en datum weergave. Er zit geen mogelijkheid bij om te cancellen of zo.
Hoe krijg ik dat display bericht eruit?
Edit: De centrale reset (stekker uit/in) lost de probleem op. De tijd en datum is weer te zien. Ik hou in de gaten wanneer het weer gaat gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 25-09-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 12:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wij hebben hier ook een Hicom 120 centrale zonder handleiding, ik zou het zeer op prijs stellen als je die handleiding evt. ter beschikking zou willen c.q. kunnen stellen

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
CAP-Team schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:05:
Wij hebben hier ook een Hicom 120 centrale zonder handleiding, ik zou het zeer op prijs stellen als je die handleiding evt. ter beschikking zou willen c.q. kunnen stellen
Ik kan de belangrijke programmeerpunten van Hicom 120 in HTML zetten zodat je in het algemeen een werkende geheel hebt (welke tot dusver goed loopt bij ene bedrijf)
Inscannen van heel klanten manual zal nog wel even duren.

• CAP-Team
  • Laatst online: 12:55

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Probleem is dat de centrale wel werkt maar dat er wat issues zijn die we graag aangepast zouden zien (uitgaand telefoonnummer bijv. staat nu op de faxlijn, is niet handig als mensen de fax gaan terugbellen).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194199

Wie kan mij helpen ???
Ik heb sinds kort een siemen hicom150 in mijn bezit maar ik heb geen software om deze te programmeren !!! wie kan mij hier aan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaten
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 15:18
Zie de onderstaande links voor de download van de HiPath manager.

[ Voor 64% gewijzigd door aaten op 26-01-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206761

Ten eerste je hebt de siemens software nodig assistend maneger E.
Daar na is het het makelijkst om in te loggen via isdn door middel van teleservice
Een interne s0 bus maken of extern er in of via een isdn adapter onder een toestel.
daar na is het de bedoeling dat als je meerde re nummer op 1 of meerdere toestellen wilt laten binnen komen om de fictie binnen te laten komen.
dwz een intern nummer aan maken zonder een poort en deze op antw.app zetten.
daar na ga je naar callmanegment en ga ja bij oproep doorschakeling hem een dag en nacht bestemming geven door middel van een 1 of 2 of 3 enz.
Daar na kun je daarboven in de lijst bij 1 of 2 enzde bestemming in vullen een toestel of een groep.

WIl dat niet lukken wil ik wel inkiezen en wat basis instellingen doen.
Of als het niet te ver is langs komen tegen een vergoeding.

m.v.g. henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een hicom 120 tja dei moet je uit het raam gooien en op internet effe een hicom office point/com of hipath 3350 of 3550 aan schaffen.
maar als je echt wil dat hij werkt en blijft werken moet je eerst de laatste versie van pcsat hebben voor de zekerheid.
en daar na moet je de bouterate effe controleren want daar gaat het heel vaak fout de telefooncentrale staat standard op 9600 boute.
verder blijft het lastig om deze centrale te programeren als je er niets van weet.

m.v.g. henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja en software kan ik u niet aanhelpen dwz het kan wel maar ik ben zelf siemens dealer.
Dat zou dus niet echt handig zijn van mij.
maar het in belnummer voor een interne isdnlijn op hipath en hicom is of 77 voor een klein systeem en 879

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik wil jullie graag helpen zo het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211132

hoi ik heb hier een siemens hicom 150e office one zoals hieronder op de foto de meeste zullen aan een andere denken.(grotere centrale)

http://www.fotoalbum.nl/displayimage.php?album=2145&pos=1

maar ik moet deze dus opnieuw instellen. ik heb de hipath manager en hicom 100e software
gaat het hiermee lukken ? of helaas???help??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:57

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Heeft iemand al geprobeerd de Siemens HiPath manager C en Call Bridge onder Windows Vista werkend te krijgen? Mij lukt 't alsmaar niet...

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229219

Kan iemand de software nog ergens online zetten voor me?

Is dit nu nog steeds een goede centrale, die logisch is om te programmeren?

Ik heb wel hobbymatige ervaring met centrales, maar ik wil er geen studie van maken :)

mrdummy heb jij de software nog liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241142

Anoniem: 229219 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:02:
Kan iemand de software nog ergens online zetten voor me?

Is dit nu nog steeds een goede centrale, die logisch is om te programmeren?

Ik heb wel hobbymatige ervaring met centrales, maar ik wil er geen studie van maken :)

mrdummy heb jij de software nog liggen?
Leuke centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241142

Anoniem: 211132 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:17:
hoi ik heb hier een siemens hicom 150e office one zoals hieronder op de foto de meeste zullen aan een andere denken.(grotere centrale)

http://www.fotoalbum.nl/displayimage.php?album=2145&pos=1

maar ik moet deze dus opnieuw instellen. ik heb de hipath manager en hicom 100e software
gaat het hiermee lukken ? of helaas???help??
Ik ben ex Siemens installateur, dus weet er genoeg vanaf

msn = trouwens@hotmail.com

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 241142 op 03-01-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201761

Inmiddels heb ik weer ISDN in huis, gegenereerd door een FRITZ!BOX 7050 die mijn analoge lijn omvormt naar ISDN signaal.

Wel heb ik nu ineens een probleem. Voorheen kon in de centrale mooi programmeren door het ingeven van de MSN nummers. Ik krijg het nu alleen niet meer voor elkaar om zelf keuzes te maken in de uitbellende lijn!

Ik wil op de toestellen kunnen kiezen of ik wil uitbellen via lijn 1 (richting 1 dus) of lijn 2 (richting 2).
Mijn Hicom Office One wil blijkbaar niet goed uitgaand communiceren.

Als ik een gewoon los ISDN toestel aansluit op de interne S0 bus van de Fritz!Box, dan kan ik als MSN gewoon de juiste gegevens meegeven en kom ik op de juiste lijn van de fritzbox uit (naar wens dus de aangesloten analoge lijn, of 1 van de 3 voip lijntjes).

Programmeren lukt me alleen via het systeemtoestel, want de oude software voor de Hicom Office One ben ik kwijt.

Iemand enig idee hoe ik de office one kan vertellen dat bij LN1 (801) hij op de s0 bus moet reageren als MSN1 en LN2 (802) moet uitgaand reageren als MSN2.

(online ook nergens meer de programmeer manual te vinden voor de office one, laat staan hicom assistent manager v1. Iemand ie me daar aan kan helpen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 17:14
Ik zit met hetzelfde probleem, serieële kabel werkt niet...
Vorige systeembeheerder is allang weg en mijn ict-collega's weten het niet, maar de kabel die ik heb heeft een label "siemens telefooncentrale" en is een gewone null-modem kabel.

Support bedrijf mee gebeld, mijn instellingen zijn goed en hun weten ook niet waarom die kabel het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Weet iemand waar ik die hipath software kan vinden?
ik zoek Hipath manager C

http://specs.tweak.to/7903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 22:04

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

TeazNutz schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 17:06:
Weet iemand waar ik die hipath software kan vinden?
ik zoek Hipath manager C
Manager C is te koop , kosten hiervan 135 euro ( bij mij ) orginele CD
EXCL voorprogrameren account in centrale voor bewerken van de centrale al blijft dit beperkt tot .
VK lijst
groepjes
overname groepen
naampjes .
en nog een paar instellingen

Ik ben service monteur / instalateur van siemens centrale's

Ik kan je vertellen dat het voor particulieren moeilijk is om de programeer handleidingen te krijgen
evenals de software .

Voor de klant is manager C de software waar hij de instellingen in kan wijzigen maar dit is heel beperkt . maar het zijn erg complexe centrale's is dus ook af te raden

Manager E is de programeer software , en dan moet je nog de juiste codes hebben met de rechten voor het programeren .

en de dealers en instalateurs houden die software en dergelijke instellingen graag voor hun zelf
hun kachel moet ook roken snap je

Maar eventuele vragen wil ik wel beantwoorden of kijken voor een oplossing

[ Voor 12% gewijzigd door DutchITMaster op 19-07-2008 08:24 ]

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster

DutchITMaster

MrDummy schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:52:
Ik ben tijdje bezig met programmeren met 150E OfficePoint centrale.

Ik zit met een probleem:
- derde en vierde nummer (met tweede ISDN lijn) werken niet. Ik heb ISDN nummer al ingevoerd maar het lijkt niet te reageren. Hoe kan ik ervoor zorgen dat 3e en 4e netlijn werken?

Kan je uitbellen met de 2e isdn lijn ? zonder nul toets in 7803 7804 of 803 804
kan het ? kijk dan welk nummer hij meestuurt .

is dit niet mogelijk zijn het de poort instellingen

- als standaard komt binnenkomende telefoontjes ?? eerst bij toestel 11. Dat moet niet. Alle toestellen moeten rinkelen als telefoon binnenkomt. Ik probeer met groepslijsten 31-33 maar het lijkt niet te werken. Enig idee hoe het wel moet?

Staat het nummer toevallig bij tst 11 als doorkiesnr ?
dat nummer moet fictief binnenkomen en juist worden gestuurt in de oproepbestemmingslijst ( Een goede voor scrabble ) die poort moet op antw app staan

Ik programmeer nu nog via Optiset E Advance Plus, via toetsenbord & display.
Als je me hiermee kan helpen met problemen, door juiste codes aan te geven, dan ben ik zeer blij.

Het is beter om dat te doen met manager E , maar deze is niet beschikbaar voor particulieren
toon volledige bericht

[ Voor 13% gewijzigd door DutchITMaster op 19-07-2008 08:37 ]

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster

DutchITMaster

als er vragen zijn PM ze maar

Netwerk Engineer