Prijs van ramgeheugen ineens enorm gestegen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.874 views sinds 30-01-2008

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
http://perfect-systems.be/info.asp?info=62495

Check het prijsverloop. Het staat nu op bijna 300 euro terwijl het voorheen nog gene 190 was. Is het een fout op de site? Ik zie bij sallandautomatisering trouwens ook ineens zo'n hoge prijzen. Moet wat nieuw geheugen hebben, maar ik ga echt gene 300 euro voor 2 giga betalen(en ik bestel het liefst bij perfect systems)

edit: ik zie dat in 1 week tijd de prijzen allemaal ineens zo raar zijn geworden. Een geforce 7950 X2 voor maar 334 euro???

[ Voor 14% gewijzigd door skelleniels op 23-09-2006 23:30 ]

http://specs.tweak.to/16567

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=129777

het prijsverloop van het betreffende product in de prijskijker.. En ja, de prijs is iets gestegen. Gebeurt soms..

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 23-09-2006 23:28 ]

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Klopt, de prijs van het DDR geheugen is in elk geval flink gestegen. DDR is (was) ook erg slecht leverbaar. De andere types volg ik niet zo nauw.

Verwijderd

merk het zelf ook in de winkel, prijzen stijgen bijna per dag weer, waar een gb'tje ddr2 eerst rond de 99,50 zat is het tegenwoordig al rond de 150, zelfs 256 ddram is van 21 naar 33 gegaan.... is gewoon normale markwerking met geheugen, heb het al zo vaak meegemaakt.
Zal binnenkort vast wel weer naar beneden gaan :D

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
DDR2 is ook omhoog geschoten, 2x1 gig PC6400 bijna allemaal boven de 300 euro :(

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Maand geleden d8 ik wacht wel, toen was het rond 200~~250 euro voor 2gig pc6400, nu zijn ze allemaal rond 300 euro,

@azerty, 2gig oczpc6400 was 220 euro, nu 330 euro, en ik wou het net kopen

heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneaky bastards die chinezen met hun ram fabrieken :)
Achja de wij de arme consumenten moeten het maar betalen keuze is er niet =(
En dit gebeurde ook bij SDRAM ze willen DDR2 promoten ofzo...
DDR duur DDR2 goedkoper maakt het verleidelijker op te upgraden wat het plan is van ze...

Maar goed, misschien word het weer goedkoper laten we hopen van wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:56:
Sneaky bastards die chinezen met hun ram fabrieken :)
Achja de wij de arme consumenten moeten het maar betalen keuze is er niet =(
En dit gebeurde ook bij SDRAM ze willen DDR2 promoten ofzo...
DDR duur DDR2 goedkoper maakt het verleidelijker op te upgraden wat het plan is van ze...

Maar goed, misschien word het weer goedkoper laten we hopen van wel !
heb je wel gelezen?

DDR2 wordt juist duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:57:
[...]

heb je wel gelezen?

DDR2 wordt juist duurder
Jaja dat heb ik gelezen maar ik doelde op het feit dat DDR 1 nu al duurder is dan DDR 2 wat al beetje VAAG is...
net zoiets als een 6800 duurder zou zijn dan een 7800 bij wijze van spreken... das toch vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Wow... DDR2 is in een keer echt fucking duur geworden... Oppeens een prijsstijging van 100 euro.. Dat is 50%!!! Dat kan toch bijna niet.. Nuja, morgen naar de beurs en hopen dat het daar niet zo duur is...

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:10

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Misschien weer ergens een aardbeving in Taiwan ;)

Eind '99 gingen de geheugenprijzen daardoor fors omhoog.

[ Voor 47% gewijzigd door Dawai op 24-09-2006 01:07 ]

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

was net van plan 1 gig ddr 400 er bij te zetten is het opeens van 80 euro naar 119 gegaan -_-

hopenlijk op de beurs wat minder

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hoop maar niet op te veel. De tijd van prijsstunten op de HCC (beurzen in het algemeen) is wel voorbij.

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 24-09-2006 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
418O2 schreef op zondag 24 september 2006 @ 01:15:
Hoop maar niet op te veel. De tijd van prijsstunten op de HCC (beurzen in het algemeen) is wel voorbij.
Hopen dat ze geen dagprijzen hanteren.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik kan het inderdaad bevestigen. Bij Azerty heb ik precies 3 maand geleden een setje OCZ 2x1GB PC6400 CL4 gekocht, voor een bedrag van 'slechts' 215 euro. Kijk ik nu naar de prijs bij Azerty dan is dat doodleuk 340 euro geworden. Wie destijds extra repen DDR2 had ingeslagen kon ze nu misschien zelfs met winst 2e hands verkopen!

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, werd ook gedwongen 5400 te kopen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Inderdaad, dat doen de winkeliers met hun voorraden van enkele weken dus ook. Ze noemen het natuurlijk niet tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:53
Ik dacht ook van ik koop over een maand een gb erbij van corsair. Toen was het nog 80, nu 125 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:22

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

rgr
fucking duur geworden...
zit nog te twijfelen of het nu een 4200 of 5300 wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

ddr2 aandelen spam :P

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:20
Misschien dat iemand van een uitleg heeft???

Ik heb geen idee hoe dit zo komt.

Wellicht dat iemand een een keertje contact kan leggen met de groothandel?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op tweakers niets van een aanstaande prijsverhoging heb gelezen.

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Klopt, had ook wel wat uitleg op T.net verwacht :). Het zal ergens in de leveringshoek liggen. Teveel vraag, te weinig aanbod (productie). Maar zoals al gezegd is, probleem lost zich vanzelf weer op als de geheugen fabrikanten productie verhogen

Salland mushkin geheugen zit nu zelfs op 1200 euro, maar gok dat dat wel een foutje zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

We Are Borg schreef op zondag 24 september 2006 @ 01:49:
Salland mushkin geheugen zit nu zelfs op 1200 euro, maar gok dat dat wel een foutje zal zijn ;)
Hehe, check dit dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/duur-ddr2-geheugen.PNG

Daar kocht je vroeger nog (20x512MB) 10GB voor, die goede oude DDR1 tijd.. :+

[ Voor 11% gewijzigd door frankknopers op 24-09-2006 01:57 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

goh salland (lay-out iig) :| :O

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Heb ze al gemaild, zal wel foutje zijn denk ik zo ;). Maar goed, dan nog zijn de prijzen behoorlijk gestegen. Ben benieuwd of de stijging door zet en voor hoe lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is nu al een tijdje goed gegaan, maar voor een paar jaar terug was dit gewoon vaste prik. Eén maal in de zoveel tijd schieten de prijzen van geheugen mdulen loodrecht de lucht in. Vaak met de smoes dat er geen voorraaden meer zijn, aardbevingen of ergens een afgebrande fabriek. Alleen gebeurde het met een dergelijke regelmaat dat ik van deze flauwe kul niets geloof. Op de een of andere manier weten ze op deze manier de prijs kunstmatig weer omhoog te halen. Gewoon een poosje rustig aan doen. Dikke kans dat het tegen het einde van het jaar de prijzen weer op het "oude"niveau van, zeg een week geleden zit. Ik zou er niet vreemd van op kijken dat de prijzen rond de tijd van sinterklaas weer zakken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:08

rapture

Zelfs daar netwerken?

De vorige keer dat ik sterk verhoogde ramprijzen zag (toen men nog SDRAM verkocht), was idd het begin van een schooljaar. Op de laatste dag van augustus was het ram spotgoedkoop en plotseling op 1 september knalde de ramprijzen de lucht in.

En ja, op 17 augustus had ik laptopram van € 109 besteld en nu staan die latjes op minstens € 140. Mijn zus had ik op tijd 'naar de computerwinkel' getrapt om ervoor te zorgen dat ze voor het begin van het schooljaar haar laptop bestelt.

Nu beetje economische onderbouwing? ;)

Tijdens de zomervakantie zitten veel mensen op vakantie en het is te warm om achter de computer te zitten zodat de computerwinkels weinig vraag hebben, hierdoor kan de prijs lekker laag staan. Met het begin van het schooljaar kunnen kinderen binnenstormen met systeemeisenlijstjes, schoollaptops,... (last-minute-aankopen, terwijl je alle tijd tijdens de vakantie had om hardware aankopen te doen). Stortvloed van last-minute-aankopen jaagt de vraag de hoogte in en de prijzen jammer genoeg ook. En de OEM's slokken hardwarevoorraden op om de 'terug-naar-school-computers' te bouwen, dit hamstergedrag zorgt voor nog meer schaarste voor de tweakers.

Uiteraard kan een aardbeving of kuren van de ramfabrikanten ook wat invloed hebben. Algemeen gezien, koop je liefst voor het begin van een schooljaar hardware.

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 24-09-2006 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een maand geleden 2xMDT 1024 MB 667 Mhz ram gekocht voor €75, en nu zijn ze €115, dat scheeld dik €40 per module x2 = €80 verschil :X .

Ik denk omdat AM2+Core 2 Duo meer wordt verkocht (méér vraag als eerst) wordt en DDR2 ondersteunen de prijzen flink omhoog zijn gegaan.

In welke nieuwe systeem kan je nog DDR1 prikken?

Voor de Core 2 Duo kochten de meeste mensen S939 AMD met DDR1, en nu heb je de keus tussen AM2 of S775, of je moet een gare moederbord nemen die ze beiden ondersteund.

Jammer voor de mensen die wachtten O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
mijn reepjes OCZ 6400 voor 199 euro gekocht (2 x 1 GB). Prijs nu .. 335 euro gemiddeld..

Are you kidding me of wat lol.. Heb ik geluk gehad zeg met mijn conroe systeem optijd in elkaar te hebben geschroefd.. Een 2e setje van 2 gb zit er voorlopig niet in.. Maar goed ik heb geen haast..

Wel lullig voor de mensen die nu dat ddr2 nodig hebben om hun conroe systeem in elkaar te schroeven..

sterkte..

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Het valt mij intussen op dat zosnel we richting november gaan, de prijzen hoger worden om dan richting maart weer te zakken. Ik heb dit elk jaar zien gebeuren, en het zal wel nooit gaan veranderen.

Richting november: Richting HCC (zal het wel niet zijn, het is denk ik een globaal gebeuren die prijsstijging)
Richting november: Richting Kerst (zal het wel meer mee te maken hebben, OEM's gaan inslaan voor de kerst verkopen)

Dit is slechts mijn idee erover, of het zo is, weet ik niet. Slechts een vermoeden. Ik baal echter wel dat de HCC dagen altijd in november zijn, als de geheugenprijzen hoog staan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Ik betaalde ruim een jaar geleden 350 euro voor DDR1 Corsair Xpert 2x 512Kb repen..ben benieuwd wat die krengen nu kosten??
Ga eens zoeken/surfen ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 14-09 07:13

Haan

dotnetter

Het is in ieder geval niet zo dat de winkels opeens hun marges flink omhoog schroeven. De inkoopprijzen bij de groothandels zijn ruim een week geleden stevig omhoog gegaan, zodat de prijzen wel omhoog moesten. Wat de reden hiervoor is zou ik echter ook niet direct weten.

Dit geldt dus voor zowel DDR1 als DDR2 geheugen. SDR is weinig aan veranderd, maar dat was al duur :P

[ Voor 20% gewijzigd door Haan op 24-09-2006 08:59 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gelukkig heb ik een maandje geleden nog 2 x 1GB DDR400 gekocht voor 2 x 99 euro. Viel me idd op dat het een week later ineens 150 euro per 1GB kostte... Heb ik ook es geluk ;) Alleen had ik misschien beter even kunnen wachten met het verkopen van mn oude 2 x 512MB, want dat had nu ws. meer opgeleverd (heb het toen voor 75 euro totaal weggedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me ooit eens door een bevriende computer-speciaalzaak laten vertellen dat dat door het nieuwe schooljaar komt. Prijzen zakken door gigantische vraag eind augustus, begin september, om dan weer de hoogte in te gaan na deze drukke periode. In hoevere dit waar is, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Naar aanleiding van dit topic ook maar even gekeken of de prijs van het DDR2 ram wat ik pas heb gekocht ook zo gestegen was.

Op 05-08 gekocht voor €180,- Mushkin 991382, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
Nu op 24-09 €252,- (bij dezelfde zaak)

Das inderdaad een stuk duurder!

[ Voor 3% gewijzigd door Plurk. op 24-09-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:13
Ik hoop toch van harte dat het niet tot maart gaat duren...

Zie ook:Beiden verwijzen naar DRAMeXchange als bron. Meest recente berichten uit die hoek (indirect, want de site zelf is alleen voor subscribers):DRAMeXchange verwacht dat de trend door blijft zetten tot en met oktober, maar verwacht geen nieuwe stijgingen. (Merk op dat het hier alleen om de contractprijs gaat; er spelen andere factoren mee die de retailprijs bepalen.) Wanneer we dalingen kunnen verwachten staat er helaas niet bij...

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Met nieuwjaar wil ik toch mijn nieuwe gamepc in mekaar kunnen steken. Dan gebruik ik voorlopig maar DDR geheugen uit mijn huidige pc(2x512 PC3200) of past dat niet in een conroe systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Tenzij je een Asrock bordje in je gamesyteem wil gaan zetten zit je toch aan DDR2 vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Arsenius schreef op zondag 24 september 2006 @ 06:58:
mijn reepjes OCZ 6400 voor 199 euro gekocht (2 x 1 GB). Prijs nu .. 335 euro gemiddeld..

Are you kidding me of wat lol.. Heb ik geluk gehad zeg met mijn conroe systeem optijd in elkaar te hebben geschroefd.. Een 2e setje van 2 gb zit er voorlopig niet in.. Maar goed ik heb geen haast..

Wel lullig voor de mensen die nu dat ddr2 nodig hebben om hun conroe systeem in elkaar te schroeven..

sterkte..

O-)
Dank U.

Zoals ik dus.. Ik wilde precies datzelfde geheugen gaan kopen.. Het slaat gewoon nergens op.. Niet dat er ergens een reden wordt opgegeven waarom het in één keer zo snel stijgt.. En het erge is, ik heb dat geheugen nodig om mijn computer in elkaar te kunnen zetten.. Ik kan niet ineens zomaar 100 euro extra ophoesten voor meer geheugen.. En het rare is dat ook ál het geheugen in een keer zo duur is geworden.

Op de beurs waren de modules wel goedkoper dan op internet.. Maar het OCZ geheugen wat ik wilde kopen hadden ze niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 24-09-2006 23:52 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:08
Lekker, ja, ik MOET nu geheugen kopen omdat ik van MB gewisseld ben die enkel DDR2 slikt. Begin vorige week systeem bij elkaar gezocht, wilde hem van het weekend bestellen. + € 100 voor 2 GB geheugen...d8 het niet, nu maar "noodgedwongen" 2x 512 gekocht voor € 165. Het is een aburt bedrag voor 1 gb, maar ja, wat moet je anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
FreeMen schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:20:
Lekker, ja, ik MOET nu geheugen kopen omdat ik van MB gewisseld ben die enkel DDR2 slikt. Begin vorige week systeem bij elkaar gezocht, wilde hem van het weekend bestellen. + € 100 voor 2 GB geheugen...d8 het niet, nu maar "noodgedwongen" 2x 512 gekocht voor € 165. Het is een aburt bedrag voor 1 gb, maar ja, wat moet je anders :(
Ouch dat is jammer ! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Bah zeg!

ik zit met hetzelfde probleem! Wilde eerst mijn studie afronden (afgelopen donderdag gedaan) om daarna mijn nieuwe conroe systeem in elkaar te sleutellen.

Maar ik wilde eigenlijk 2*1gb, maar dat is nu wel heel erg duur.

Wanneer is de verwachting dat dit weer gaat zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om eerlijk te zeggen lach toch enigszins om de reacties hier. Jongens (en mogelijk dames) dit fenomeen bestaat al jaren. De laatste paar jaar is het niet zo extreem geweest, maar het is bijna standaard dat rond deze tijd de prijzen van geheugen de lucht in schieten om vervolgens tegen het einde van het jaar (rond de kerst) en in het begin van het nieuwe jaar weer te dalen. Om hier nu een dergelijk topic over te starten... :/

Voor de personen die inderdaad net op het punt stonden een nieuw systeempje in elkaar te zetten is het inderdaad erg spijtig, mogelijk is het verstandig nog even te wachten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

_Dune_ schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:56:
Om eerlijk te zeggen lach ik mij rot om de reacties hier. Jongens (en mogelijk dames) dit fenomeen bestaat al jaren.
Hier ga jij de fout al in.. niet iedereen is zo erg om elk jaar nieuw geheugen te kopen. Wat zeg ik? Meerdere keren per jaar óf het in de gaten te houden.. anders zou je de schommeling niet herkennen.

So, speak for yourself.. en laat dat lachen maar achterwegen.
De laatste paar jaar is het niet zo extreem geweest, maar het is bijna standaard dat rond deze tijd de prijzen van geheugen de lucht in schieten om vervolgens tegen het einde van het jaar (rond de kerst) en in het begin van het nieuwe jaar weer te dalen. Om hier nu een dergelijk topic over te starten... :/
Kerst, ok.. prima... maar het is september waarover je het hebt..dus ja; topic is zeker nodig.. en mensen die er ervaring in hebben zijn welkom, maar laten die wel wat respectvoller reageren.
Voor de personen die inderdaad net op het punt stonden een nieuw systeempje in elkaar te zetten is het inderdaad erg spijtig, mogelijk is het verstandig nog even te wachten.
hoe lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sorry, Mir mijn reactie was inderdaad niet helemaal op zijn plaats. Zelf heb ik ook een paar jaar geleden voor dit fenomeen gestaan. Ik bestelde 2x 512MB geheugen en zou het de volgende dag ophalen. Mocht ik even de dubbele prijs er voor neerleggen. Alleen wanneer je dit tegenkomt en er op gaat zoeken zul je hierover wel meer vinden. Mijn excuus voor mijn verwoording.

Dit fenomeen is ook knap klote, het beroerde is ook nog eens dat ze iederekeer weer een ander excuus vinden om dit trukje uit te halen, Aardbevingen, overstromingen etc.Terwijl als je verder gaat kijken in de omgeving van de betreffende fabrieken helemaal niets aan de hand is. Overigens weet ik niet wat dit keer het excuus is. En ja, als je in de omputer (onderdelen) handel en wandel zit gaat dit wel opvallen, dergelijek vreemde schommelingen.

[ Voor 37% gewijzigd door _Dune_ op 25-09-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:15

Qck

Bazinga

Ik had vorige week OCZ(2048MB Gamer Dual Channel 5400DD2) geheugen besteld en toen ik de rekening kreeg was het geheugen ineens gestegen met 40 euro, hier was ik niet zo blij mee.
Ik belde de winkel op en zij zeiden dat ze er ook niets aan konden doen, dat het aan de dagprijzen lag :?

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Gennis schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:36:
Ik had vorige week OCZ(2048MB Gamer Dual Channel 5400DD2) geheugen besteld en toen ik de rekening kreeg was het geheugen ineens gestegen met 40 euro, hier was ik niet zo blij mee.
Ik belde de winkel op en zij zeiden dat ze er ook niets aan konden doen, dat het aan de dagprijzen lag :?
Zij moeten gewoon leveren voor de prijs die het artikel had toen je bestelde. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gennis schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:36:
Volgens mij moeten ze gewoon voor de prijs leveren als op de bestelling/offerte staat vermeld. Helaas bleef in mijn geval de winkel ook voet bij stuk houden ik heb het geheugen dan ook laten liggen (ik had geen zin in extra stappen te ondernemen ) en ben ook nooit weer terug gegaan naar de betreffende winkel.

Wanneer je een prijsopgave hebt gekregen, tijdens het bestellen, mogelijk per e-mail wat veel webwinkels doen kun je dat als offerte gebruiken. De prijs welke daarop vermeld staat zou jij moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik bestelde op 18 sept 2x 512MB PC667 C4 geheugen bij PCzaak.nl en ik had direct het geld overgemaakt.
Op 19 sept hebben ze een bericht geplaats dat ze per direct over gaan op dagprijzen. Wanneer je geheugen besteld dan geld de prijs op de dag dat zei je geld hebben ontvangen. Bestel je dus voor 60 euro, en is het op de dag dat ze het geld ontvangen hebben 20 euro duurder geworden, dan moet je dus E 20,- bij betalen.

Op 20 sept kreeg ik een mailtje dat ik nog ff 28 euro bij moest betalen. Ik mailde ze dat ik hier niet mee akkoord ging, omdat ik op de 18de besteld heb, en dit bericht er toen nog niet op stond.

Ik vond dat ik in mijn recht stond, maar de zaak weigerd E 40,- bij te leggen.
Ik ben uiteindelijk zo stom geweest om akkoord te gaan, aangezien ik door een aardige meneer wakker werd gebelt, en met een slaperig hoofd te horen kreeg dat de prijzen voorlopig nog verder gaan stijgen. Stomme zet van mij.

Pas dus op bij pczaak als je daar geheugen gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:13
_Dune_ schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:20:Overigens weet ik niet wat dit keer het excuus is.
"Climbing seasonal demand from motherboard and PC makers and decreased production output due to a 90 nm transition drive", volgens TG Daily. Valt dus wel mee met het bullshitgehalte, maar toch kun je er zeker van zijn dat men weer "te weinig" heeft omdat dat verdraaid goed uitkomt met de vraag rond deze tijd van het jaar. Maar wie weet leren ze hiervan en hebben ze volgend jaar rond deze tijd minder voorraad!

Eh, ik bedoel meer...

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MneoreJ schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:38:
[...]

"Climbing seasonal demand from motherboard and PC makers and decreased production output due to a 90 nm transition drive", volgens TG Daily. Valt dus wel mee met het bullshitgehalte, maar toch kun je er zeker van zijn dat men weer "te weinig" heeft omdat dat verdraaid goed uitkomt met de vraag rond deze tijd van het jaar. Maar wie weet leren ze hiervan en hebben ze volgend jaar rond deze tijd minder voorraad!

Eh, ik bedoel meer...
Ja, vreemd genoeg schatten ze het al jaren verkeerd in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 09:58
Ben ik ff blij dat ik anderhalve maand geleden ff flink actief ben geweest om mijn geheugen snel te krijgen. Ik heb toen voor 190,- 2x1GB PC6400 gekregen. Ik had twee setjes besteld en de levering duurde best lang en toen ik er achteraan belde bleken er nog >10 identieke setjes in backorder te staan bij iComputers. Ik heb toen maar snel gevraagd of hij mij het enige setje dat hij had toe kon sturen en dat hij mijn order maar ff aan moest passen. Nu kost het setje maar liefst 310,- en dan is de levertijd nogsteeds onbekend!

Ik ben nog steeds van plan een setje bij te kopen, maar daar wacht ik nu toch maar ff mee tot de prijzen flink gezakt zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja. Ik heb 3 maanden geleden 2 x 1024 Twinmos 3200 gekocht voor 160 euro wat nu ook duurder is geworden (226,40!). Maar ook een 7600GT voor 230 die nu al te krijgen is voor 130. Zoals eerder is gezegd; marktwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
2 x Twinmos 1GB DDR400 Dual Channel kit €137.06 op 24/04

2 x Twinmos 1GB DDR400 Dual Channel kit €254.66 NU

ben inderdaad blij dat ik mn pc al eerder inelkaar heb gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:41:
Ach ja. Ik heb 3 maanden geleden 2 x 1024 Twinmos 3200 gekocht voor 160 euro wat nu ook duurder is geworden (226,40!). Maar ook een 7600GT voor 230 die nu al te krijgen is voor 130. Zoals eerder is gezegd; marktwerking.
Dat de prijzen 10 procent stijgen in 1 dag vind ik toch wel het maximum. Maar nu stijgen ze meer dan 50 procent!!(van 190 naar 300) maar liefst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poe, ik heb pas 2 GB Pc5300 geheugen voor 205 euro besteld bij azerty, minder dan een dag later was de prijs ineens 265 euro. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Mij lijkt het wel goed geheugen... Alleen vraag ik me af wat het verschil is tusen 6000 en 6400...

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Steephh schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:32:
[...]

Mij lijkt het wel goed geheugen... Alleen vraag ik me af wat het verschil is tusen 6000 en 6400...
800 * 8 = 6400MB/s, de daarvan afgeleide naam is PC6400 geworden. Vanaf DDR(1) PC1600 hebben de geheugenfabrikanten besloten om de snelheid aan te duiden in MB/s doorvoersnelheid i.p.v kloksnelheid zoals bij het SD-Ram het geval was (PC133, 100, 66).

6000 / 8 = 750MHz DDR2 geheugen :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Frank_Knopers schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:44:
[...]

800 * 8 = 6400MB/s, de daarvan afgeleide naam is PC6400 geworden. Vanaf DDR(1) PC1600 hebben de geheugenfabrikanten besloten om de snelheid aan te duiden in MB/s doorvoersnelheid i.p.v kloksnelheid zoals bij het SD-Ram het geval was (PC133, 100, 66).

6000 / 8 = 750MHz DDR2 geheugen :)
Dat is toch redelijk snel voor 205 euro(nu dan).
Ik ben van plan dit te kopen, of kan ik beter even wachten voor pc6400, dat iemand hier weet of het snel gaat dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Laatst online: 03-12-2024
matsume schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:52:
[...]

Dat is toch redelijk snel voor 205 euro(nu dan).
Ik ben van plan dit te kopen, of kan ik beter even wachten voor pc6400, dat iemand hier weet of het snel gaat dalen?
rapture schreef op zondag 24 september 2006 @ 03:25:
Tijdens de zomervakantie zitten veel mensen op vakantie en het is te warm om achter de computer te zitten zodat de computerwinkels weinig vraag hebben, hierdoor kan de prijs lekker laag staan. Met het begin van het schooljaar kunnen kinderen binnenstormen met systeemeisenlijstjes, schoollaptops,... (last-minute-aankopen, terwijl je alle tijd tijdens de vakantie had om hardware aankopen te doen). Stortvloed van last-minute-aankopen jaagt de vraag de hoogte in en de prijzen jammer genoeg ook. En de OEM's slokken hardwarevoorraden op om de 'terug-naar-school-computers' te bouwen, dit hamstergedrag zorgt voor nog meer schaarste voor de tweakers.
_Dune_ schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:56:
De laatste paar jaar is het niet zo extreem geweest, maar het is bijna standaard dat rond deze tijd de prijzen van geheugen de lucht in schieten om vervolgens tegen het einde van het jaar (rond de kerst) en in het begin van het nieuwe jaar weer te dalen.
Duidelijk genoeg of quote ik nou onzin ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Mij lijkt dit geheugen ook wel iets:

http://www.crucial.com/eu...?IMODULE=BL2KIT12864AA663

Ik vraag me af of PC5300 nu echt opweegt tegen PC6400.. En dit is CL3, ook wel een pré. Het is nu wel iets duurder (ongeveer 40 euro) dan met wat ik eerst wilde kopen. Dat was PC6400 van OCZ. Maar ja.. Ik heb toch m'n geheugen nodig.. Het is zonde om mijn P5W DH Deluxe en E6600 tot januari stil te laten liggen omdat het geheugen 'wat' duurder is geworden.. Ik zal het toch nodig moeten hebben..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dat was 4 jaar geleden of iets in die richting ook zo met sd-ram geheugen, maar dan omgekeerd :P

Ik weet nog wel, dat was rond november ergens. Waren de prijzen zo enorm laag, echt een factor 4 lager dan normaal. Gelijk 2x 512MB ingeslagen voor een spotprijsje, knetterveel geheugen toendertijd :P Vervolgens verdrievoudigde de prijzen de volgende maand.

Zie :)
Afbeeldingslocatie: http://vanderpoel.pilmo.nl/bart/untitled.jpg

Na nov 2002 duurde het 3 jaar voordat het weer zo goedkoop was :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bartjuh op 25-09-2006 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja pc3200 geheugen is ook absurd op t moment, heb het maar 2e hands gekocht op marktplaats voor een fractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Steephh schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:18:
Mij lijkt dit geheugen ook wel iets:

http://www.crucial.com/eu...?IMODULE=BL2KIT12864AA663

Ik vraag me af of PC5300 nu echt opweegt tegen PC6400.. En dit is CL3, ook wel een pré. Het is nu wel iets duurder (ongeveer 40 euro) dan met wat ik eerst wilde kopen. Dat was PC6400 van OCZ. Maar ja.. Ik heb toch m'n geheugen nodig.. Het is zonde om mijn P5W DH Deluxe en E6600 tot januari stil te laten liggen omdat het geheugen 'wat' duurder is geworden.. Ik zal het toch nodig moeten hebben..
je kan dit geheugen tog kopen?:
Is pc6000, en Cl4, dat is niet slecht, voor 205 euro.
Mijn vraag is alleen, kan je hiermee de 400 wel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Hier hetzelfde verhaal:

Kingston 2GB 667MHz DDR2 Non-ECC CL5 2pk | KVR667D2N5K2/2G

Op 6 juli gekocht voor € 157,30, nu kost hetzelfde setje € 241,60 (=53,6% stijging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Er zullen vast mensen zijn die niet op de hoogte zijn van deze prijsstijgingen. Misschien is het daarom raadzaam voor de mensen die nu nog (binnen korte termijn) DDR2 willen hebben, dit te zoeken in de 2e hands sectie, misschien dat je op marktplaats meer kans maakt. :P

Een enkele uitzondering daargelaten betaal je nu gewoon te veel voor je DDR2 geheugen. Ik kan er niks anders van maken.. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:15

Qck

Bazinga

KoppenSneller schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:43:
[...]

Zij moeten gewoon leveren voor de prijs die het artikel had toen je bestelde. Punt.
_Dune_ schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:11:
[...]

Volgens mij moeten ze gewoon voor de prijs leveren als op de bestelling/offerte staat vermeld. Helaas bleef in mijn geval de winkel ook voet bij stuk houden ik heb het geheugen dan ook laten liggen (ik had geen zin in extra stappen te ondernemen ) en ben ook nooit weer terug gegaan naar de betreffende winkel.

Wanneer je een prijsopgave hebt gekregen, tijdens het bestellen, mogelijk per e-mail wat veel webwinkels doen kun je dat als offerte gebruiken. De prijs welke daarop vermeld staat zou jij moeten betalen.
Ja, maar helaas willen zij het niet goedkoper leveren en aangezien overal het geheugen nu evenduur is... :|
Een ding weet ik zeker, ik zal nooit meer bij die winkel iets kopen. :)

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gennis schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 08:44:
[...]
Ja, maar helaas willen zij het niet goedkoper leveren en aangezien overal het geheugen nu evenduur is... :|
Een ding weet ik zeker, ik zal nooit meer bij die winkel iets kopen. :)
Als je de echt werk van zou willen maken zou je er eventueel een rechtsbijstandverzekering (mist je deze hebt) er op af kunnen sturen. Of een rechtswinkel, mogelijk ben je lid van een bond vaak kunnen zij ook nog wel wat voor je betekenen. Maar het is de vraag wil je deze trammeland aanhalen voor 40 euro? Ik heb, zoals gezegd, ter plekke in de winkel, heel duidelijk gemaakt hoe het ervoor stond en heb het geheugen niet afgenomen en gewacht met de upgrade. Voor mensen die het geheugen echt nodig zijn omdat ze nog geen hebben is het nu natuurlijk wel erg zuur.

Hoe heb jij het geheugen overigens besteld? Is dit online en heb je toen ook een bevestigings e-mail gehad met wat je betalen moest en een specificaties met de prijs voor elk component. In dat geval is dat gewoon een bindende offerte aangezien beide partijen accoord zijn gegaan. Jij hebt namelijk de offerte geaccepteerd door tot betaling over te gaan. Naar mijn idee zit die winkel er gewoon aan vast het geheugen voor de afgesproken prijs te leveren. Ze kunnen wel met dagprijzen werken, maar in dit geval geld de dagprijs op het moment van de opmaak van de offerte. Anders zuden ze ook nooit met vooruit betalen kunnen gaan werken.

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 26-09-2006 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Maar heeft er iemand een idee hoe lang zo'n stijging volhoudt? Wanneer is het weer op het 'normale' niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mir schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:49:
Maar heeft er iemand een idee hoe lang zo'n stijging volhoudt? Wanneer is het weer op het 'normale' niveau?
Ik denk dat tegen de kerst weer een daling zal plaats vinden die zich voort zet in het begin van het nieuwe jaar. Tenminste dit was eerder ook het geval en ja om zolang te wachten terwijl je andere componenten hebt liggen is eigenlijk geen doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:24
Ja is inderdaad erg gestegen zou voor me pa even 2x 512mb ddr400 bestellen. 45 euro per reepje.
Even factuur van mijn geheugen gepakt en ik heb nog 26.90 3 maanden geleden betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Laatst online: 01-09 08:19
Trieste boel dit, wou net een mooi conroe systeempje gaan bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
humms ik wou net een setje van 2x1gb pqi cl4 bestellen, 100 euro duurder in 2 weken tijd?
wat is er loos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Iemand zei dat je het best tweedehands koopt nu: maar wie een beetje slim is, zal als hij ramgeheugen aanbiedt ook wel meer vragen dan normaal(die kan zelfs winst maken!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Laatst online: 12-09 09:07
ik merk het ook, moet ddr geheugen hebben voor deze pent4 s478 :P nog eventjes 1 gig van maken. en ik zocht 2gb pc6400 ddr2 voor nieuwe pc paar weken geleden vond ik dat nog voor 230 oid nu 330 ofsow. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Steephh schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:32:
[...]

Alleen jammer dat dat dan weer niet verkrijgbaar is.

Behalve bij 4Lanch (vd winkels waar ik gekeken heb) maar als niemand anders het heeft zal t wel een fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:25
Mir schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:49:
Ik denk dat de prijs van DDR(non-2) geheugen niet erg meer zal dalen, er zijn geen nieuwe CPU's meer zover ik weet die hier gebruik van maken dus ik denk niet dat veel fabrikanten 't nog zullen fabriceren. Ik denk dat de prijs van DDR2 ram wel gewoonweg weer zal dalen na de kerst e.d, de prijzen gaan aan 't eind van 't jaar wel vaker omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yorixz schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 18:19:
[...]

Ik denk dat de prijs van DDR(non-2) geheugen niet erg meer zal dalen, er zijn geen nieuwe CPU's meer zover ik weet die hier gebruik van maken dus ik denk niet dat veel fabrikanten 't nog zullen fabriceren. Ik denk dat de prijs van DDR2 ram wel gewoonweg weer zal dalen na de kerst e.d, de prijzen gaan aan 't eind van 't jaar wel vaker omhoog.
DDR (non 2) geheugen zal ook heus nog wel weer gaan dalen, maar zoals je zegt dit zal hoogst waarschijnlijk pas rond de kerst weer zijn dat deze daling weer gaat inzetten. Dit is gewoon een truukje dat ze bijna elka jaar uithalen om meer winst te draaien.

• Steephh
Dit geheugen vind ik qua prijs ook nog wel gaan.. Het is wel iets duurder maar de prijs valt op zich nog mee.

_@/'

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kwa RAM was ik net op tijd met mijn nieuwe PC. Ik heb voor 2x 1GB DDR2 PC6400 RAM 199 euro betaald. Nu zit het zo rond de 300 euro.
Maarja mijn GPU is nu wel bijna 100 euro goedkoper dus eigenlijk maakt het voor de complete PC niet echt wat uit.

• HoppyF
  • Laatst online: 22:45
Rare handel met die geheugens.
Er wordt gewoon gespeculeerd met die zooi heb ik het idee. Is ook makkelijk.
Ze wegen bijna niks dus zijn makkelijk op te slaan en later weer te verkopen.
Je kunt heel wat geheugen kwijt op een vierkante meter.

Het zou me ook niet verbazen als er wat mensen aan het inslaan zijn geweest omdat Windows Vista er aan komt. Dit soort bewegingen hebben we vaker gezien. Nieuwere Windows versies vragen over het algemeen meer geheugen en daardoor wordt de vraag groter.

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Steephh schreef op woensdag 27 september 2006 @ 14:51:
Dit geheugen vind ik qua prijs ook nog wel gaan.. Het is wel iets duurder maar de prijs valt op zich nog mee.
dat geheugen is heel slecht leverbaar. heb net bij azerty een upgrade besteld. had eerst dat geheugen maar was een levertijd van 30+ dagen. daarom maar team geheugen van 310 euro genomen
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=10522 .

30 euro duurder dan gskill geheugen maar wel op voorraad. specs zijn verder hetzelfde :)

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
hahaha ik zat er net aan te denken om hier ergens over te gaan posten, of een nieuwe topic te openen.... _/-\o_
ik ben ook van plan om rond november/december een nieuwe pc te bestellen, maar op deze manier is dat natuurlijk niet haalbaar met geheugen van 340 euro ofzo :(
ik hou die prijzen altijd wekelijks in de gaten en ze zijn echt flink gestegen hoor...je had eerst dat OCZ geheugen voor 200 euro nu iets van 330 ofzo...echt belachelijk, daar gaat me nieuwe PC
ik heb het hier dus ook over DDR 2 geheugen he...want van die heb ik de prijzen in de gaten gehouden en er is geen enkele 2048 MB van rond de 200 euro meer terwijl er eerst een van 190 was...:S
dan maar weer wachten tot ze rond de 200 zitten, ik ga dus echt geen 330 uitgeven aan wat geheugen echt gestoord

[ Voor 24% gewijzigd door SuX DeLuXe op 28-09-2006 13:00 ]

• Haan
  • Laatst online: 14-09 07:13

Haan

dotnetter

Het is zo langzamerhand wel duidelijk dat de prijzen zijn gestegen, lijkt me niet echt nodig dat iedereen steeds gaat melden hoeveel euro dat bij hem wel niet is..

@hieronder en -boven: ik heb het niet specifiek tegen jou, maar ik zie het nut niet helemaal om voor de tiende, vijftiende, twintigste keer etc. te melden hoeveel je geheugen x maanden geleden kostte en hoeveel het nu meer kost..

[ Voor 42% gewijzigd door Haan op 28-09-2006 14:01 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ben jij soms admin ofzo?
wat een stelletje zeikerds altijd hier...
iemand opent hier een topic over nou mag ik dan reageren misschien of moet ik nu komen met de reden wwaarom de geheugen prijzen gestegen zijn, anders is het geen informatieve post meer voor de anderen
pfffttt :O tweakers.net
ik heb er zelf toch ook geen flauw idee van he waarom die prijzen zijn gestegen...niemand hier volgens mij

[ Voor 15% gewijzigd door SuX DeLuXe op 28-09-2006 13:47 ]

• PilatuS
  • Niet online
ik heb er zelf toch ook geen flauw idee van he waarom die prijzen zijn gestegen...niemand hier volgens mij
Het zal wel gewoon weer vraag en aanbod zijn. Er zijn een hoop mensen die een Core 2 Duo kopen, die hebben allemaal DDR2 nodig. Dus de vraag lijkt mij groot, als het aanbod dan ff wat minder is dan de vraag gaat de prijs omhoog.

• HoppyF
  • Laatst online: 22:45
PilatuS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:14:
[...]

Het zal wel gewoon weer vraag en aanbod zijn. Er zijn een hoop mensen die een Core 2 Duo kopen, die hebben allemaal DDR2 nodig. Dus de vraag lijkt mij groot, als het aanbod dan ff wat minder is dan de vraag gaat de prijs omhoog.
O ja??
Als jouw verklaring juist is hebben we dus over een paar werken weer lage geheugen prijzen omdat alle mensen die een Core 2 Duo hebben zijn voorzien.
Ik ben benieuwd!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PilatuS schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:14:
[...]
Als jouw redenering zou kloppen zou ik nu mooi een grote hoeveelheid DDR SDRAM geheugen in kunnen slaan aangezien door de slechte vraag naar dit geheugen de prijs is gekelderd. ;) Jammer genoeg is de prijs van DDR SDRAM net zo explosief gestegen. Zoals reeds meerdere malen gemeld dit gebeurd al jaren rond deze tijd. Het is dit keer alleen weer wat extremer, net als rond 1999/2000 als ik mij goed kan herinneren.

• Barry1989
  • Laatst online: 15-10-2021
leest dit maar eens

http://www.webwereld.nl/a...jl-flash-prijs-daalt.html

Ik dacht in de zomer ik ga in de winter een nieuwe computer kopen omdat ik er zomer's bijna tog nooit op zit. En nu zijn de prijzen van geheugen ineens zo enorm gestegen dat ik eigenlijk wil ga wachten tot je PC6400 2GB kan kopen voor ongeveer 200 en niet boven de 300 wat de prijs nu is.

Hopelijk gaan ze weer snel dalen maar het ziet er uit van niet

• PilatuS
  • Niet online
Ik hoef natuurlijk niet gelijk te hebben, het is maar een idee. Het lijkt mij wel te kloppen dat er nu gewoon meer vraag is dan aanbod en dat zou kunnen zijn door dat er veel mensen een Core 2 Duo halen en dus allemaal DDR2 nodig hebben.

Er zal vast wel meer aan de hand zijn dan alleen dat, het lijkt mij alleen dat die Core 2 Duo er wel wat mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ik zat er zelf ook aan te denken om deze draad aan te maken. Ik zat zelf over een Corsair cas4 174 euro te denken, die nu ook 270 ofzo is.... Ik wacht nu lekker met aanschaf van nieuwe pc, tot in elk geval dx10 enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Laatst online: 01-04 20:57
_/-\o_

ik heb halverwege september nog 2x 512MB PC5300 Kingston geruild met mijn pa tegen DDR400 CL3 ook kingston.

dat kostte toen idd nog ''maar'' 76 euro ex btw :/

ben wel blij dat ik dat toen gedaan heb zeg :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Idd, erg dure hobby geworden zo, en ook ik zit alleen nog te kijken voor geheugen, alles compleet behalve mem.....

eerst wilde ik 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2A8001G) aanschaffen wat een paar weken terug nog veeeeel goedkoper was, vanwege mijn werk moest ik een paar weken naar het buiten land, ik kom weer terug en zie tot mijn verbazind deze --> € 358,- prijs staan !!!

Dit is echt buiten mijn budget....... nu is mijn vraag dan ook, ik heb nu dit mem gezien :
1GB x 2 (2GB) PC7200 DDR2, CL4.0 (OCZ, OCZ2N9002GK) a € 214,- euri gzien.....

Dit is echter wel PC7200 en mijn P5B Deluxe zegt PC6400, is dit downwards compatible dan?? net zoals het oude pc 133 --> pc100 bijv ?

Op de asus zite kom ik er niet echt uit, ben ook niet zo'n techneut, dus excuses als dit eigenlijk niet in dit topic past....... maar ik heb ook geen zin om te blijven kijken naar de stijgende prijzen, zou ook graag me pc in elkaar sleutelen zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:34:
Hoi,

Idd, erg dure hobby geworden zo, en ook ik zit alleen nog te kijken voor geheugen, alles compleet behalve mem.....

eerst wilde ik 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2A8001G) aanschaffen wat een paar weken terug nog veeeeel goedkoper was, vanwege mijn werk moest ik een paar weken naar het buiten land, ik kom weer terug en zie tot mijn verbazind deze --> € 358,- prijs staan !!!

Dit is echt buiten mijn budget....... nu is mijn vraag dan ook, ik heb nu dit mem gezien :

Dit is echter wel PC7200 en mijn P5B Deluxe zegt PC6400, is dit downwards compatible dan?? net zoals het oude pc 133 --> pc100 bijv ?

Op de asus zite kom ik er niet echt uit, ben ook niet zo'n techneut, dus excuses als dit eigenlijk niet in dit topic past....... maar ik heb ook geen zin om te blijven kijken naar de stijgende prijzen, zou ook graag me pc in elkaar sleutelen zeg maar...
Volgens mij wel, maar als je verder klikt kom je erachter dat je bij die 2 winkels maar één module koopt ipv. 2.. Het is dus maar 1GB geheugen...

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

Zijn ze nou weer op normaal niveau ineens?

als je kijkt naar: pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR2 CL3 (Kingston KVR400D2N3K2/2G)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=125084

al zie ik dat andere nog wel duur zijn.

Wellicht dat bovenstaand geheugen slecht/traag is.. dat weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:09:
[...]

Volgens mij wel, maar als je verder klikt kom je erachter dat je bij die 2 winkels maar één module koopt ipv. 2.. Het is dus maar 1GB geheugen...
Nou, da's lekker dan adverteren met 2gb en dan op de website blijkt het 1 gb te zijn, trieste zaak, ook al had ik zelf beter moeten kijken....... rest niets anders dan afwachten of het hopelijker goedkoper wordt......jmmr jmmr....

iig bedankt !! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens dat de productie nu wel vergroot is, zodat de prijsdruk in november een weg zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij norrod is standaard geheugen ook flink duur, *512 mb ddr pc 3200* nu 70 euries, is ook wel eens 35 geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:34:
Hoi,

Vaak is geheugen van die snelheid 2+ volt, ipv de gebruikelijke 1.8volt. En je voelt het al aankomen, sommige moederborden kunnen 2+ v niet leveren.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.