[PHP] Variabel doorgeven op alternatieve manier.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik ben bezig met een klein CMS'je. Als ik in de cms (lees: editor) gegevens heb ingevuld, en ik klik op "naar de volgende pagina", dan heb je op deze pagina de mogelijkheid om terug te gaan'om de tekst opnieuw aan te passen, óf om de data te updaten naar de database.

Tot dusver klopt het allemaal.

Nu houd ik de ingetypte data vast dmv van session. Is gewoon makkelijk, en hoef verder nergens naar te kijken. Na de mysql query (die alles update) voer ik een session destroy uit, en kan de volgende pagina aangepast worden.

Ook dit werkt allemaal netjes!

Maar nu komt mijn grote probleem:

De gebruiker die op de pagina komt met de 2 keuzes om terug te gaan en de tekst aan te passen of om de data te updaten, kiest voor aanpassen. Met history.go() zorg ik ervoor dat de gebruiker dan weer terug komt op de pagina, en de bestaande tekst die ze al had gemaakt, deze weer aan te passen. Maaaaaaaaaaaaarrrrrrr!! de gebruiker zit nog altijd in dezelfde sessie!

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de sessie leeg gehaald word, gedestroyd of wat dan ook?

Ik heb al geprobeerd om voor de session_register("value") een session_destroy() neer te zetten, alleen zegt ie dan dat er geen sessie actief is.

Wie kan mij helpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer :z

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

index.php?actie=goback

dan in je php script checken op die variable, de sessie destroyen en dan een header(); naarde vorige pagina :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TrafeX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 13:58

TrafeX

Tuned for life!

Of tussen session_destroy() en session_register("value"), session_start() plaatsen :)

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

• Tepel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
Advies,
http://nl3.php.net/session_register
If you want your script to work regardless of register_globals, you need to instead use the $_SESSION array as $_SESSION entries are automatically registered. If your script uses session_register(), it will not work in environments where the PHP directive register_globals is disabled.
Dus, al jouw statements met session_register moet je maar snel vervangen.
Wanneer je dat hebt gedaan en dus overal lekker fanatiek aan het $_SESSIONen bent kan je gewoon:
unset($_SESSION['key']);
of:
$_SESSION['key'] = null;
doen. Vervolgens hoef je de sessie niet meer te beeindigen en ben je van al het gepruts af
Er is zelfs een "session_unset()" die alle variabelen unset. Je hebt in ieder geval geen reden om je sessie te vernietigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tepel op 23-09-2006 23:30 ]

0x7F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb het nu met $_SESSION gedaan, en dat werkt idd véél beter! Weer iets geleerd :)

Bedankt mensen!