Samsung 250gb slechter dan de WD

Pagina: 1
Acties:

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:50
Ik had de samsung 250gb schijf gekocht een half jaar geleden. Nu kreeg deze fouten, zoals beschadigd blok enz. Toen kreeg ik voor de tijd dat deze schijf weg was de 250gb WD.

Met de samsung had ik altijd in games, dat als ik een hoek om ging (bv F.E.A.R) dat het ging hangen waarna het een seconde erna weer over was. Met de WD was dit helemaaaal niet, alles ging snel en soepel! Ik natuurlijk blij totdat ik hem weer moest inruilen voor een nieuwe samsung. Alles is nu weer langzaam! 8)7 Zou de samsung niet goed met mijn moederbord kunnen werken? Of komt het door de 16mb buffer van de WD tegenover de 8mb van de samsung?

Moederbord is asus a8n sli se.

Verwijderd

Is het een sata schijf of een pata?

Ik heb een 2 tal samsung 250 pata's. Die draaien nog steeds zonder problemen. Ook een WD 320 sata en een 320 pata. Deze zijn alle 4 goede schijven. Je bent toch zeker dat je geen (ik durf het bijna niet te vragen ;) ) voedingsprobleem hebt?

• JSTPS
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 23:45:
Is het een sata schijf of een pata?

Ik heb een 2 tal samsung 250 pata's. Die draaien nog steeds zonder problemen. Ook een WD 320 sata en een 320 pata. Deze zijn alle 4 goede schijven. Je bent toch zeker dat je geen (ik durf het bijna niet te vragen ;) ) voedingsprobleem hebt?
Het is een sata. Het probleem met de hardeschijf komt voor met dezelfde voeding; Antec truepower 480watt. Jij kan het verschil misschien niet merken omdat je niet gamed (denk ik) Maar als ik game, bijvoorbeeld F.E.A.R en company of heroes, gaat hij telkens hangen bij zware momenten zoals granade ontploffingen. Met de WD was dit niet. Moet ik nu gewoon mijn samsung verkopen en een WD kopen omdat de samsung niet echt goed in games is?

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:01:
[...]

Het is een sata. Het probleem met de hardeschijf komt voor met dezelfde voeding; Antec truepower 480watt. Jij kan het verschil misschien niet merken omdat je niet gamed (denk ik) Maar als ik game, bijvoorbeeld F.E.A.R en company of heroes, gaat hij telkens hangen bij zware momenten zoals granade ontploffingen. Met de WD was dit niet. Moet ik nu gewoon mijn samsung verkopen en een WD kopen omdat de samsung niet echt goed in games is?
Het hoort ook niet te hangen, lijkt me logisch. Nog nooit problemen met samsungs gehad, maar misschien is er iets in conflict.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Ik had precies hetzelfde gezeur met Samsung schijven. Maar het maakte niet uit welke ik probeerde, ze deden dat allemaal. Nu heb ik er een Maxtor 80GB 2MB cache ( 8)7 ) inzitten en daarmee geen last. Moederbord was ook een Asus. Heel vreemd allemaal. Ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft!

• JSTPS
Ilya schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:04:
[...]

Het hoort ook niet te hangen, lijkt me logisch. Nog nooit problemen met samsungs gehad, maar misschien is er iets in conflict.
Ik dacht dat hij misschien niet goed kan samenwerken met m'n moederbord :/

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:50
[...]

Als je in games framedrops krijgt als je de hoek om gaat heb je te weinig geheugen (of te hoge instellingen). Dit zal met een snellere hardeschijf wel winder opvallen, maar zou het niet kunnen dat de oude schijf een spindown deed als hij een tijdje niet nodig was?

edit: wow veel reacties terwil ik dit typte

• JSTPS
martijnve schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:05:
[...]

Als je in games framedrops krijgt als je de hoek om gaat heb je te weinig geheugen (of te hoge instellingen). Dit zal met een snellere hardeschijf wel winder opvallen, maar zou het niet kunnen dat de oude schijf een spindown deed als hij een tijdje niet nodig was?

edit: wow veel reacties terwil ik dit typte
oude schijf? 8)7 Het is een gloednieuw ding gisteren binnengekregen. Die vorige deed precies hetzelfde (samsung) en die was wel oud. Het geheugen ligt het waarschijnlijk ook niet aan want dat is gewoon goed voor de instellingen; 1gb corsair 460mhz 1t. F.E.A.R alles max + texture maximum deed de WD vloeiend. Samsung daarentegen was een ander verhaal; alles max +texture medium deed het pas een beetje normaal. (nog steeds niet perfect). In company of heroes was het hetzelfde verhaal, je snapt het wel ;)

Kan ik eigenlijk mijn samsung nog inruilen tegen een WD bij azerty? Waarschijnlijk niet maarja.

Ik zou dus m'n samsung kunnen verkopen en een WD kopen. Of is er een andere schijf die sneller werkt?

[ Voor 9% gewijzigd door JSTPS op 24-09-2006 01:28 ]

• JSTPS
SOEDARKMASTER schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:10:
[...]

oude schijf? 8)7 Het is een gloednieuw ding gisteren binnengekregen. Die vorige deed precies hetzelfde (samsung) en die was wel oud. Het geheugen ligt het waarschijnlijk ook niet aan want dat is gewoon goed voor de instellingen; 1gb corsair 460mhz 1t. F.E.A.R alles max + texture maximum deed de WD vloeiend. Samsung daarentegen was een ander verhaal; alles max +texture medium deed het pas een beetje normaal. (nog steeds niet perfect). In company of heroes was het hetzelfde verhaal, je snapt het wel ;)

Kan ik eigenlijk mijn samsung nog inruilen tegen een WD bij azerty? Waarschijnlijk niet maarja.

Ik zou dus m'n samsung kunnen verkopen en een WD kopen. Of is er een andere schijf die sneller werkt?
Antwoorden?

• SOEFuture
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:10:
[...]

Nee, dit kan niet. Je kan alleen je producten omwisselen voordat het is verzonden. Je kan eventueel bellen of e-mailen.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02
Misschien klinkt het stom, maar de SATA schijf ik neem aan SATAII eens op SATAI forceren te draaien via jumpers op schijf of software bij schijf?

"That was left handed..." - JJH

• JSTPS
Ik koop nu toch maar een WD en hou deze erbij voor back-up :P

Deze mag dus DICHT :Y
Pagina: 1