Toon posts:

Geheugen defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n PC kort geleden geupgrade van een amd64 3200+ 512mb DDR Elixer pc3200 a8n SLI SE naar een C2D e6400 p5n SLI en 1024mb DDR II. Alles verloopt heel soepeltjes totdat ik sinds kort een boot password erop gezet heb. Normaal zie ik namelijk nooit de EnergyStar System check bij het opstarten. Daarbij word ook zo'n simpele memory check gedaan waarvan je normaal gesproken 1024mb of 1024mb checked OK. Maar bij het invoeren van m'n password(eerste keer na rebooten) zag ik dat er maar 1023 van de 1024 als ok de bus uit kwam? Ik moet nog memtest86 runnen etc. Maar ik dacht van ik post hier eerst want opzich is dit wel heel erg duidelijk, dat er een fout in zit. Zou ik hem moeten RMA'en? M'n systeem is voor de rest volledig stabiel bij PCmark05 haal ik gewoon de verwachtte scores bij Memory. Alleen merk ik bij WinRar dat er vaak een CRC niet Correct 'error' word gegeven. Elk advies over hoe ik het zou moeten oplossen is meer dan welkom aangezien ik de 2 latjes liever niet terugstuur omdat ik geen reserves heb en geen zin heb om m'n PC maanden stil te laten staan.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 20:28
Test het eens met memtest86, dat duurt maximaal een uurtje en dan heb je zekerheid, gewoon tijdens het eten aanzetten ofzo.

Dat er 1023MB staat zou ik me geen zorgen over maken, het zal wel een afrondingsfout zijn, maar als winrar vaak fouten geeft is het toch de moeite waard even te testen.

ps: memtest blijft oneindig doorgaan met testen, er staat wel hoe ver hij is en hoe vaak de volledige test al is afgerond (in de kolom passed).

[ Voor 19% gewijzigd door BRAINLESS01 op 23-09-2006 20:55 ]

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
Die ene mb die je mist zal vast weggesnoept worden door een of ander apparaat dat het nodig heeft. Dat kan een onboard video kaart zijn, een raid controller die een stukje geheugen nodig heeft of wat voor hardware dan ook. Als je systeem gewoon stabiel draait is er niets aan de hand. Wil je echt gaan testen, test de latjes dan om de beurt dan zie je meteen welke stuk is en kun je met 1 latje door draaien terwijl je de andere op stuurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Chatslet op 23-09-2006 20:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thx. Om precies te zijn staat er dat er 1023449 van de 1024882 bytes of ram check OK. Ik heb geen onboard video etc, wel een geintregeerde raid controller. Ik ga nu memtest draaien en lekker kokerellen. Bedankt voor het advies alvast en ik post over een uurtje de resultaten! Thx!

Verwijderd

Topicstarter
Memtest86 gedraaid en geen errors, ook meerdere uren andere programma's laten draaien en geen fouten in het geheugen. Deze topic kan dus gesloten worden wat mij betreft.