PX-755A op 1 speed branden mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:14
Ik heb een PX-755A dvd brander en Plextor DVD+R schijfjes. Op mn andere brander (PX-708A) kan ik ze als laagste snelheid op 2.4 speed branden. Ik wil dit ook graag op mijn nieuwe PX-755A, echter Nero staat niet toe dat ik langzamer dan 6x brandt.

Is dit normaal? Is er wat tegen te doen door instellingen aan te passen?
Ik heb al een aantal keren op 6x gehad dat Nero met verifyen 1 sector verschillend vond, dit gebeurde me met de andere brander op 2.4x nooit.

Thanx :-)

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Die schijfjes zou je toch probleemloos aan 6x moeten kunnen branden (zelfs hoger).
Ik zou de QCheck PI/PO funktie van PlexTools eens op die schijf loslaten. Als die slechte resultaten geeft is er wellicht een probleem met de brander.

• nielsgeode
Het zal vast wel kunnen maar ik speel liever op safe en brand ze op 2.4x. Ik heb toch de tijd en mijn data is gewoon belangrijker dan die paar minuten verschil in brandtijd :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Voor alle schijfjes is er een "ultieme" brandstrategie. Dat is een afweging tussen de laserpostionering en de versnelling van de brander.
Mij lijkt het dan ook weinig zinvol schijfjes die voor 8x of 16x ontworpen zijn, te branden tegen 1x of 2.4x...
Welke schijfjes gebruik je?

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
nielsgeode schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:08:
Het zal vast wel kunnen maar ik speel liever op safe en brand ze op 2.4x. Ik heb toch de tijd en mijn data is gewoon belangrijker dan die paar minuten verschil in brandtijd :)
Het is een misverstand dat langzamer branden betere resultaten geeft. De fabrikanten doen hun uiterste best (nuttig of niet) om zo snel mogelijk te gaan en optimaliseren daarvoor ook de firmware in de brander.

En wat Plextor niet opgenomen heeft in de firmware kun je ook niet selecteren, dus blijkbaar vindt Plextor branden op dat soort traagheden <g> niet OK of ze vinden het niet de moeite om e.e.a. te optimaliseren en in de firmware te stoppen.

Ik brand dat soort Plextor schijfjes met een NEC-4570 rustig op volle snelheid en zie eigenlijk het verschil niet met op 8x branden wat ik normaal doe. En ik heb eigenlijk nooit een verify error.

• nielsgeode
The_Stickie schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:16:
Voor alle schijfjes is er een "ultieme" brandstrategie. Dat is een afweging tussen de laserpostionering en de versnelling van de brander.
Mij lijkt het dan ook weinig zinvol schijfjes die voor 8x of 16x ontworpen zijn, te branden tegen 1x of 2.4x...
Welke schijfjes gebruik je?
Ik gebruik Plextor 16x dvd+r schijfjes. Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://www.dvdpapa.hu/images/res/plextor_dvd-rcw_100_92.jpg maar dan staat er 16x op de verpakking
Pagina: 1