SMC Barricade 7204BRA: portforwarden lukt niet(meer)

Pagina: 1
Acties:

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-03 14:49
Ik heb een router SMC Barricade 7204 BRA. Ik speelde vaak Ghost Recon met een vriend van me waarbij ik de server was en we via Skype de tactiek bepraatten. Hiervoor moest ik een aantal poorten forwarden. Hetzelfde deed ik voor utorrent. Dit werkte allemaal perfect.

Laatst heb ik m'n router moeten resetten omdat adsl gek deed. Vervolgens alles opnieuw ingesteld op de router. Internet doet het weer helemaal. Alleen... het forwarden van poorten lukt niet meer, Ghost Recon kan ik niet meer server zijn, utorrent geeft aan de de poort die utorrent gebruikt niet open staat. Ik begrijp er niks van want ik heb alles gedaan zoals ik hiervoor ook deed. De poort voor utorrent heb ik opengezet:

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~vandermark-idzinga/RDR.jpg

Verdere gegevens: Win XP pro SP2, Jettico personal firewall (heb ik tijdelijk uitgezet, hielp niet).
Ik heb een statisch extern IP adres, dit checkte ik elke keer via www.whatismyip.com
Het interne IP adres bepaalde ik via dos commando 'ipconfig' in een dos-schermpje.

Ik weet niet wat ik fout heb gedaan. wat me verder opvalt is dat het lang duurt voordat ik ben ingelogd op de router, dit ging voor de reset sneller voor m'n gevoel. Mischien dat dit nog wat zegt?

alvast bedankt voor de reacties.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock