Beeldscherm (Acer Al1917) autoconfigt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:13
Oke, de titel is niet echt duidelijk, maar ik zal het eens uitleggen. Ik heb mijn sinds begin van t jaar een nieuwe pc in elkaar geknutseld, specs:

- amd athlon x2 3800+
- 2 x 512 mb RAM
- Geforce 6600 GT 128 mb
- 160 gb & 320 gb SATA -HDD Seagate 8 mb cache 7 rpm
- Epox Nforce 4 socket moederbord
- en een Acer AL1917 as multimedia monitor 700:1 8 ms

Vanaf het begin dat ik mijn pc heb, werkt de autoconfig tijdens het booten niet goed, nou hij werkt wel goed, maar hij autoconfigt te vroeg. Tijdens het booten autoconfigt hij enkele malen, maar de laatste keer autoconfigt hij te laat, en verspringt mn scherm nog één maal. Dus na het booten moet ik standaard handmatig mn scherm autoconfiggen. Zo ook met het opstarten van spellen, en andere fullscreen toepassingen.

Nou wil ik daar eigenlijk van af, hij moet gewoon goed autoconfiggen, en niet steeds verspringen nadat hij heeft geautoconfigt..

Ik heb:
- gezocht op GOT,
- gezocht op google,
- handleiding gelezen,
- mn pc geformateerd,
- beeldscherm aan een ander systeem gehangen,

maar het probleem blijft er. Wie heeft er enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik begin er mezelf nl steeds meer aan te irriteren.. :)

Wie helpt?

Edit: ik heb ook de drivers van mn videokaart geupdate, werkt ook niet, ik draai op windows xp pro

[ Voor 4% gewijzigd door siem123 op 23-09-2006 17:09 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het ding op DVI of op D-SUB aangesloten? bij D-SUB (analoog dus) is het autoconfiggen redelijk normaal, volgens mij is dat ook niet te veranderen. Met DVI zou je dit probleem niet moeten hebben omdat je alles digitaal doorkrijgt.

• siem123
Uhmm dat weet ik niet, zit gewoon in in mn videokaart.. bij mijn weten dus gewoon analoog..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

siem123 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:40:
Uhmm dat weet ik niet, zit gewoon in in mn videokaart.. bij mijn weten dus gewoon analoog..
Als je het niet weet dan controleer je dat toch even? Ik kan zo snel niet vinden of deze monitor een DVI aansluiting heeft, maar als hij die heeft, dan zou ik hem gewoon digitaal aansluiten.

• siem123
Ik zal het anders zeggen, ik weet niet wat het verschil is :D maar denk dat hij analoog zit, want op mijn pentium 2 kan ik m ook gewoon aansluiten met dezelfde stekkers enzo..

de enige mogelijkheid die ik heb om mijn pc aan te sluiten is in een gat dat "VGA IN" heet.. voor de rest zit er alleen audio in en ac in op :)

[ Voor 29% gewijzigd door siem123 op 23-09-2006 17:53 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

siem123 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:52:
Ik zal het anders zeggen, ik weet niet wat het verschil is :D maar denk dat hij analoog zit, want op mijn pentium 2 kan ik m ook gewoon aansluiten met dezelfde stekkers enzo..

de enige mogelijkheid die ik heb om mijn pc aan te sluiten is in een gat dat "VGA IN" heet.. voor de rest zit er alleen audio in en ac in op :)
Dan zit het ding dus gewoon analoog aangesloten, afaik is er dan niets te doen aan het continu auto-adjusten dat het ding doet omdat hij geen digitaal signaal binnenkrijgt. Mocht iemand het wel weten, hoor het graag, gezien er op mijn stagebedrijf 8 Brimax schermpjes binnen zijn gekomen, maar alle pctjes nog analoog aangesloten zitten en we met hetzelfde probleem zitten.

• siem123
Weet echt niemand t? :(

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 20:09

Colan

sucks @ solderen

er was als eens eerder iemand hier die dat probleem had, hij heeft hem teruggebracht en een nieuwe gekregen, het zou dus een defect kunnen zijn

Simplicity is de bom...

• siem123
mm, daar moet ik eens over denken.. heb nl geen backup scherm.. maar bedankt voor t idee..

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 20:02
Kan het ook een Hz probleem zijn ?Ik heb zelf geen Acer maar 60 hz is max bij mij.
Op hoeveel hz staat je driver?

[ Voor 16% gewijzigd door Mistral op 28-09-2006 16:22 ]

• siem123
60 hz.. maar hij doet het bij alle hz's :(

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 20:02
Zit er ook een driver cd bij je Acer?Zo ja zou ik hem er nog eens opzetten.

• siem123
dat werkt niet, heb dat geprobeerd bij de format.. zonder resultaat..

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:16

Woohooo

Smilie, James Smilie

Het probleem zit hem in de firmware van je monitor. Acer heeft een bepaalde serie uitgebracht waarop deze fout zit.

Heb al een aantal van deze monitoren verkocht in mn winkel met dezelfde problemen.

Ik zou even contact opnemen met Acer zelf en het probleem voorleggen. Hun doen net of ze van het probleem niks afweten maar ondertussen hebben ze al zoveel van deze monitoren terug gekregen.

Succes

• siem123
Dank je.. dan zal ik eerst hun eens aan de spreekwoordelijke jas gaan trekken! :)
Pagina: 1