Toon posts:

Games Geschikt voor basisschoolkinderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor school bezig met een project, we moeten onderzoeken of spelgebruik invloed heeft op het gedrag van het schoolkind.

Het gaat hier om de spelen
Half-life
Unreal,
Commando

Wat vinden jullie hier van, worden door games het gedrag beinvloed?

Verwijderd

Laat ze eens Soldier of Fortune spelen.
Krijgen ze lekker trauma's he he he

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik vind het onzinnig maar goed.
Wat is de leeftijd?
Daarnaast ga je met aggressieve spellen testen en niet met gewone spellen.
Zoals een racer/puzzler.

Daarnaast zal een RPG een hele andere invloed hebben omdat dat niet als doel heeft alles kapot te schieten/slashen.

Wat ga jij nieuw onderzoeken? Heb jij al die andere onderzoeken al gelezen?
Of een kind aggressief reageert na een spel zal voornamelijk liggen aan het feit of het kind een degelijke opvoeding heeft gekregen waar o.a. de volgende normen en waarden voren komen:
-Verschil goed/slecht
-Verschil realiteit/fictie

wat een flamebait is dit .... SLOTJE!

Verwijderd

inderdaad slotje, er zijn al zoveel onderzoeken hierover gedaan door echte psychologen etc etc. Lees die raporten maar daar leer je veel meer van.
Hele boeken zijn er over het onderwerp.
Maakt televisie/ soorten speelgoed / voedsel etc etc kinderen aggresief.

slotje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vooral moeilijk uit dit soort tests te halen is de kip-ei situatie. Als een kind gewelddadige spelletjes speelt en gewelddadig is, toont dat een overeenkomst aan, maar nog lang niet wat de oorzaak is.

Bovendien- wat is gewelddadig. Als middelbare scholier was ik bijvoorbeeld nooit echt in Wolfenstein/Doom (voorlopers van Quake) geinteresseerd, maar vind ik het wel geweldig om in Civilisation (totaal niet grafisch gewelddadig) arme stammetjes met niets gevaarlijkers dan een speer met atoombommen te bestoken. Was ik minder erg dan de buurjongen die Doomde tot hij erbij neerviel?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

bij mezelf merk ik vaak dat ik van FPS games juist mijn aggressie kan wegspelen.
na een potje ben ik meestal wel actiever omdat ik de hele tijd in de hoogste versnelling draai. maar daarna ben ik meestal juist lekker ontspannen.
verder ben ik van nature een behoorlijk pacifistisch persoon en krijg ik ook niet echt de neiging om iemand neer te schieten na een spelletje.
misschien moet je je gaan richten op de vraag of jonge kinderen wel de vage grens tussen realiteit en fantasie wel weten te herkennen als ze over die spellen na gaan denken.
Net als dat turkse kind dat doodging toen hij van een hoog gebouw sprong omdat hij na het zien van pokemon op tv dacht dat hij kon vliegen.
die zag het verschil tussen de fantasiewereld (pokemon) en de harde realiteit (zeg maar de grond en de zwaartekracht) niet meer.
en daar schuilt gewoon het gevaar
als een heel jong kind vaak quake of zo speelt
en dan ineens toegang krijgt tot wapens zonder te weten wat ze doen dan kan je best wel in de problemen komen denk ik.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:35
Spellen hebben geen enkele invloed. dat is onzin. Toen carmageddon uitkwam, was er toen ineens een stijging in het aantal dodelijke verkeersongevallen? werden er ineens grote hoeveelheden omaatjes omvergereden door grijnzende jongelui, onder het genot van kreten als "PILEDRIVER" of "BONUS FOR ARTISTIC IMPRESSION" ?

Catch a smile out there!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Dat spellen geen invloed hebben is zeker niet altijd waar. Het hangt gewoon van de kinderen af. De een gaat helemaal op in het spel en de ander speelt het spel zoals een spel bedoelt is, als vermaak. Je kan het goed merken aan kinderen, die gaan zich anders gedragen en gaan veel meer schelden (vooral in UT). Ze zouden er eigenlijk wat meer onderzoek in moeten steken.

Maar ja zoals ik al zei het kan echt per persoon verschillen. En voor die mensen die dat onzin vinden moeten ze maar eens goed om hen heen kijken en naar hen zelf. Ik zelf kwam er achter dat ik gewoon spontaan wilde schelden bij UT (DM). En tsja dan hebbie nog die mensen die lijden aan computer aggressie. Die mensen weten het zelf niet en ontkennen het ook erg vaak. (mensen die slaan op kun keyboard of muis en zeggen vaak dat het ***ding niet meewerkt enzo)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53

Muggie

8 pm

Carmageddon ? Leren ze vast wat verkeersregeltjes >:)

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 13:04 schreef it0 het volgende:
Wat ga jij nieuw onderzoeken? Heb jij al die andere onderzoeken al gelezen?
ja ik kan er ook nix aan doen..
Zit op een ICT opleiding en hier op school komen ze volgens mij tekort aan projecten dus laten ze ons maar wat doelloos onderzoeken doen... :?

Verwijderd

Geweldadige games zouden basisschool kids negatief kunnen beinvloeden... maar ja, ik speelde op de basis school ook al geweldadige games op de C64 en het heeft mij niet negatief beinvloed.

Kids op de bsisschool zouden sim games moeten spelen, zoals simcity of ceasar/pharao/zeus/whatever daar leren ze tenminste iets van.

Verwijderd

ik denk dat die spellen geen invloed hebben op kids..

maar het moet niet te bloederig worden..(voor de kids dan)

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

C4:

Het eerste wat je doet bij een onderzoek is een literatuuronderzoek i.p.v. blaten in een forum.

Daarna moet je je probleem duidelijk formuleren.

En deze proberen op te lossen. Of juist niet.
Jouw probleemstelling is te vaag. Maakt geen onderscheiding tussen games en /of doelgroepen.

Ik kan me niet voorstellen dat je dit allemaal al hebt gedaan, dus ik zou zeggen tot over een maand :)

Verwijderd

Topicstarter
(dit ter verduidelijking)

Project -> You talking to me

Op basisschool de "de Koersteen" heeft men onlangs een tweetal computers op het internet aangesloten.
Het schoolbestuur heeft het idee om schoolkinderen na een tijdje hard wreken de gelegenheid te geven zich te ontspannen met een computer spelletje, om ook de leuke aspecten van het computeren te benadrukken en tevens de toetsenbordvaardigheid te stimuleren. En dus stelt het schoolbestuur voor om de spellen Half-Life, Unreal, en Commando te installeren. Voordat men daartoe overgaat denkt men er goed aan te doen om het idee op zijn merites te laten bekijken door het ICT lyceum.

Opdracht:

1. Bespreek Plenair de voors en tegens van bovenstaand plan.

2. Onderziek de invloed van agressief getinte spelletjes op het gedrag, voor van kinderen

Product:

Een rapport, gemaakt voor het schoolbestuur van "De Koersteen", groot tenminste 5 A-viertjes, over de invloed van agressieve spelletjes, films en t.v.-programma's op hte gedrag van kinderen.

hmm oh ja.. we hebben hier 1 week voor :)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Koel Commando spelen :))

Ik zie het al voor me, die kinderen met die commando die duitsers de keel doorsnijden ;)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

C4:

hmm dat is inderdaad andere koek, desondank denk nog steeds dat je bovenstaande moet doen maar dan korter.

Je conclusie is dat het elkaar tegenspreekt en dus niet weet of het een slechte invloed heeft. En dat een goede opvoeding belangrijk is waar men normen en waarden leert.

Als het een basischool is gewoon de verpakking lezen wat inhoud alleen spellen installeren die voor 12 jaar of jonger geschikt zijn. Er staat niet voor niks zo'n sticker op, gewoon om safe te zijn.

Kortom install een shooter zonder bloed of op zijn minst iets wat niet realistisch is..
een racer kan bv weer wel...

Je kan ook navragen wat de kids thuis spelen :)
Pagina: 1