nieuwe opstelling router met switch

Pagina: 1
Acties:

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 19:53
help ! kheb voor een oplossing gezocht via google, een ander forum en GoT search maar niets kunnen vinden.

huidige situatie is als volgt: kheb een router beneden, pc beneden en een pc boven, 2 pc's zitten aan de router aangesloten en werkt perfect:

http://img124.imageshack.us/my.php?image=oudhy7.jpg

nu wil ik op zolder nog een PC installeren en heb dan nog een internet verbinding naar de zolder toe nodig. Nou kan ik een 3de kabel aan de router hangen en zo via de 2de verdieping naar zolder toe trekken, maar dat is nogal veel werk. Dus ik vroeg me af of ik misschien niet een switch/hub vóór de 2de PC ( die boven staat ) kan zetten, en daar 2 kabels aan kan hangen waarvan 1 naar de PC boven, en 1 naar de PC op zolder gaat.

http://img139.imageshack.us/my.php?image=nieuwew8.jpg

Kan dit ? En zal het dan ook werken ? Zo ja, wat moet ik dan hebben, een switch of een hub ?

Bij Voorbaat Dank

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja dit kan zo hub of switch maakt in principe niet uit alleen hubs zijn volgens mij nergens meer te koop.

Verwijderd

Ik heb het hier zelf ook :) Kabel in uplink van router, naar mijn hub en daarna 2 kabels naar mijn pc en laptop. Werkt prima.

• Triple_D
thx! en snel ook! dus een switch, bestaan die ook voor 2 poorten ? of moet ik er dan gewoon 1 kopen met 5

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Er zijn ook 4-port switches. Kleiner is dr niet.

• Triple_D
ok dankjewel allemaal, ik weet genoeg !! slotje !

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ik zou alles op een aparte Switch zetten (geen hub) want een losse Switch is altijd beter dan de ingebouwde switch van de router. (Mits dit natuurlijk lochisch is te doen met de kabels). Als de 1e PC's naast de router staat is het inderdaad makkelijker om die daar op aan te sluiten.

En kijk ook eens naar een GbE Switch. Dit heeft immers de toekomst, en dit is ook best wel te betalen tegenwoordig. Twee Switch'jes.
Pagina: 1