Toon posts:

BIOS klok blijft snel lopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik ben niet zo'n erg goede hardware technicus maar na een crash van mijn Dell Inspiron 1150 laptop wilde de compu eerst niet opstarten.

Na een aantal maal de voeding en batterij verwijderd te hebben lukte het wel maar stond de klok niet goed.
Als ik tijdens de boot in mijn BIOS kijk dan blijft de klok heel snel lopen. ( de minuten gaan zo snel als secondes) enik kan de minuten niet zetten.

Iemand enig idee? Of hebben jullie meer info nodig.

Met groet

Karel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eens beginnen met een biosupdate, die wil dit soort vreemde dingen nog wel eens oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:18:
Ik zou eens beginnen met een biosupdate, die wil dit soort vreemde dingen nog wel eens oplossen.
Deze aanwijzing heb ik inmiddels geprobeerd maar geen succes.
Iemand nog andere suggesties.

mvg

Karel

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Misschien dat er toch ergens iets mis zit op je moederbord. Wat gebeurd er als je de tijd in windows goed insteld?

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:08:
Misschien dat er toch ergens iets mis zit op je moederbord. Wat gebeurd er als je de tijd in windows goed insteld?
Sorry voor de late reactie, ik ben op vakantie.
Als ik de clock in XP zet dan blijft die ook sneller lopen zolang ik de computer aan heb.

mvg Karel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 19:42:
[...]

Sorry voor de late reactie, ik ben op vakantie.
Als ik de clock in XP zet dan blijft die ook sneller lopen zolang ik de computer aan heb.

mvg Karel
Even een correctie. Als ik blijf werken op de PC dan blijft de XP klok correct lopen. Spingt de PC op de screensaver en naar de user login pagina van de PC dan gaat de klok weer als een razende lopen.

Zou de batterij van het mobo er uithalen en inzetten dit probleem kunnen verhelpen. (Probleem: ik heb nog nooit een PC opengesleuteld en geen idee hoe die batterij er uitziet)

mvg Karel

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Ik denk niet dat de bios batterij eruit halen zal helpen...

maar als je het wil proberen.. het is een zilverkleurig ding even groot ongeveer als een 50 eurocent.

er staat CR3202 op volgens mij.

Volgens mij is de puls-klok generator een beetje van het pad af..

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Pagina: 1