Toon posts:

Tijdens gamen vreemde strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!
Ik heb vermoedelijk een probleem met mijn Nvidia Geforce 7600GT Videokaart.
Bij sommige spellen zijn de overige spelers opgebouwd als een soort van vlek met allemaal strepen die er doorheen lopen terwijl de rest van de omgeving er gewoon normaal uitziet.

Naar mijn mening heeft het er dan ook niet mee te maken dat mijn videokaart het niet aan kan.
Het spel loopt perfect, ook in de hogere resoluties en de omgeving ziet er verder gewoon heel scherp uit.
Ik heb gisteren nog de nieuwste driver gedownload van de Nvidea site, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.

Ik heb dit probleem bijvoorbeeld bij Battlefield 2 maar ook bij Ghost Recon.
Hieronder vind je een screenshot van hoe het eruit ziet.
Ik heb ook al dingen zitten veranderen in de resolutie van het spel (zowel hoogste als laagste resolutie) maar dat helpt ook niet.

Iemand enig idee wat dit is en wat ik eraan kan doen om het op te lossen?
Even voor de duidelijkheid, in het midden van al die gekke strepen in mijn screenshot staat dus een van mijn 'collega-soldaten'. Zodra ik met mijn muis naar links of rechts beweeg en deze soldaat niet meer zichtbaar is, ziet alles er weer perfect uit.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Afbeeldingslocatie: http://imgserv2.imagehigh.com/imgss/3983138_Screenshot%20Battlefield%202.JPG

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-07 14:50

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Wat zijn je videokaart temp tijdens het gamen?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Welkom in de wondere wereld van artifacts. Check eens hoe heet je videokaart wordt tijdens het gamen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, vraag me af of ik me wel zo welkom voel in de wereld van deze artifacts |:(
Ik gebruik het programmatje NV Templogger en deze gaf zojuist, voordat ik begon te gamen, een temperatuur aan van 43 graden.
Toen ik Battlefield net opstarte zag het er ook allemaal prima uit. Na ongeveer 5 minuten kwamen deze artifacts (een nieuw woord geleerd ;) ) weer terug.
Op dat moment was de temperatuur 50 graden.

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe warm deze videokaart mag zijn.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
heel wat warmer dan 50 graden :) je kaart is 99% zeker DOA, wat betekent dat je je kaartje terug mag brengen naar de winkel en een paar weken op een nieuwe kan gaan zitten wachten. :+

dit is zeker geen apart voorval, tegenwoordig zijn de nieuwe videokaarten met bosjes tegelijk DOA.

offtopic: waarom speel je bf2 in zulke bagger quality als je zo'n graka hebt :P

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 23-09-2006 16:51 . Reden: andere forumulering ]

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je krijgt de artifacts dus pas na een paar minuten. Dat zou kunnen duiden op een warmteprobleem, maar 50 graden is niet zo heel veel, dus dat maakt het wat lastiger. Je zou kunnen proberen om je videokaart onder te clocken om te kijken of je dan minder/geen artifacts krijgt.

Ik weet zelf niet precies hoe heet een 7600GT mag worden, maar volgens mij kunnen die kaarten wel 80 graden en meer hebben.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Paddixx schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:50:
Je krijgt de artifacts dus pas na een paar minuten. Dat zou kunnen duiden op een warmteprobleem, maar 50 graden is niet zo heel veel, dus dat maakt het wat lastiger. Je zou kunnen proberen om je videokaart onder te clocken om te kijken of je dan minder/geen artifacts krijgt.

Ik weet zelf niet precies hoe heet een 7600GT mag worden, maar volgens mij kunnen die kaarten wel 80 graden en meer hebben.
dat is dus niet de bedoeling. Je hoort geen kaart onder te clocken omdat die het niet goed doet met de default clocks. Dan maar terug naar de winkel ;)
trouwens: als je eenmaal artifacts krijgt met 1 kaart gaan ze nooit meer weg (als het een 'kapot geheugen' probleem is)

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

leonpwner1 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:52:
[...]

dat is dus niet de bedoeling. Je hoort geen kaart onder te clocken omdat die het niet goed doet met de default clocks. Dan maar terug naar de winkel ;)
trouwens: als je eenmaal artifacts krijgt met 1 kaart gaan ze nooit meer weg (als het een 'kapot geheugen' probleem is)
Ja, okee. Maar dan weet je wel zeker dat 'ie kapot is. Zeker als 'ie op lagere clocks nog steeds artifacts laat zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Rhannie op 23-09-2006 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, is eigenlijk wel een slechte zaak, heb deze computer pas iets van 4 maanden en nu al de videokaart kapot. :?
Heb er zelf helemaal niets aan veranderd dus ik neem aan dat dit nog wel onder de garantie zou moeten vallen?

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:05:
Hmm, is eigenlijk wel een slechte zaak, heb deze computer pas iets van 4 maanden en nu al de videokaart kapot. :?
Heb er zelf helemaal niets aan veranderd dus ik neem aan dat dit nog wel onder de garantie zou moeten vallen?
Als je zelf niks hebt verandert aan je videokaart, valt dit gewoon onder de garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er inderdaad helemaal niets aan veranderd, alles is nog gewoon helemaal standaard.
Terug naar de winkel dan maar.
In ieder geval allemaal bedankt voor julie hulp!!!

Verwijderd

je moet ook wel zeker weten dan je een PCI-E x16 slot heb, (een volle dus geen x4 mode ofzo).
Want daar kun je ook artifacts van krijgen.

als dit al verteld was dan sorry

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb dit ook soms gehad met mijn Ati X800, vnl. in Battlefield 2, precies zoals jouw screenshot. Eigenlijk al vanaf dat ik de kaart had. De temperaturen zijn ook prima. Toen ik later nog meer problemen kreeg (tijdelijk wegvallend beeld) moest ik mn monitor noodgedwongen aansluiten op de analoge aansluiting ipv. de DVI en vreemd genoeg waren die artifacts toen ook weg.
Dus als je je monitor nu via DVI hebt aangesloten zou ik eens een tijdje proberen om hem op analoog aan te sluiten. Bij mij is het volgens mij een componentje voor de DVI-aansturing wat te warm wordt en daardoor raar gaat doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 24-09-2006 00:33 ]

Pagina: 1