Toon posts:

P5B start 2 sec. op, dan weer uit ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik had een pc besteld en vandaag ontvangen, de pc was helemaal geassembleerd. Wel hebben ze de processorkoeler (zalman 9500 at) eraf geschroefd zodat er geen beschadigingen kunnen optreden tijdens de verzending.

Nu heb ik een dun laagje koelpasta aangebracht en de koeler simpel erop geschroefd en het kabletje aangesloten. Daarna heb ik de pc aangesloten en op de powerknop geduwd. Vervolgens gaan alle fans draaien voor 2 sec., blauwe lampjes aan de voorkant van de kast gaan branden en dan houdt de pc er weer mee op :? . VET BALEN (ik hoor ook geen bios-piepje).

Mijn pc:
- Antec Sonata 2, 450 watt
- Asus P5B retail
- Conroe E6600
- ZALMAN CNPS9500 AT
- 2 x 512 Corsair TWIN2X 1024A - PC6400 ddr2
- Asus EN7900 GT
- NEC dvdwriter
- Apacer card reader
- 3,5'floppy
- Samsung spinpoint 250 GB

Mijn vraag is nu, wat zou dit kunnen zijn. Heeft iemand anders ook zon soort probleem gehad??
Ik vind het wel raar dat de fan aan de achterkant van de voeding niet gaat draaien....de aan de andere kant wel. Zou dit het probleem kunnen zijn ?

Greetzzzzzz

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 00:53
ik had hetzelfde, bleek dat ik een stekkertje was vergeten uit de voeding aan te sluiten

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

kijk,naast het aansluiten van ALLE stekkertjes :), ook eens of je aan uit knop niet blijft hangen of op een andere manier contact maakt en kijk eens of je pc niet ergens tegen je moederbordtray (grijze/zilvere ding waar je je mobo op vastschroeft) contact maakt.

[ Voor 67% gewijzigd door HeepH op 23-09-2006 15:19 ]

http://specs.tweak.to/16495

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Waarschijnlijk hangt je aan/uit of reset knop en dat de fan van je voeding niet gaat draaien komt omdat dit pas gebeurd wanneer de voeding te warm wordt.

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmzzz ik heb deze opties allemaal al eens bekeken maar alles lijkt goed.......ik zal het nog eens allemaal nalopen......bedankt voor de reacties iig !!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Heb je de Hangen en opstartproblemen troubleshooter al eens bekeken?

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
yep heb ik helemaal doorgelezen.........
vraagje: als processor kapot is gaat de pc dan helemaal niet aan ??

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
inderdaad. Bios heeft ook een processor nodig, als die echt dood is zie je helemaal niets

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 14:37
Je moet BEIDE stroomkabels aansluiten op het moederbord ( in totaal eigenlijk 4, bij mij ). De 20+4 of 24 pins connector en de 4+4 of 8 connector. Ik had vrijwel het zelfde probleem, alleen bij mij sprong ie niet uit.

Dit was iig voor de Asus P5B Deluze WIFI van mij.

[ Voor 3% gewijzigd door rob1985 op 23-09-2006 19:40 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:25
Moederbord afstandsbusjes?

Verwijderd

Ik had vandaag te maken met eenzelfde probleem. Bleek dat de processor overleden was, na installeren nieuwe processor liep het systeem als een zonnetje. Heb je niet ergens anders nog een socket 775 processor liggen? (celeron, p4, core 2 duo) Kun je misschien ram en mobo elimineren als troublemakers.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost !!!! het 4 pinnige atx 12 v stekkertje was niet ingeplugged ........
iig voor de reacties !!!!!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:56:
probleem is opgelost !!!! het 4 pinnige atx 12 v stekkertje was niet ingeplugged ........
iig voor de reacties !!!!!
Was te verwachte :P
Pagina: 1