Toon posts:

Geen ip van Telenet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kennis van me heeft een probleem:

Hij had vroeger 1 PC rechtsreeks aan Telenet, werktte perfect, dan zijn ze digitale TV komen instaleren en daar zat een switch bij, maar dat werkt nog steeds perfect.

Nu heeft hij een nieuwe PC gekocht, en die oude op zolder gezet en kabels getrokken. Dus die oude pc boven krijgt mooi ip en kan surfen, pc beneden krijgt GEEN ip adres of soms eens een ip adres dat begint met 169.... d.w.z. als je ip begint met 169... dat hij geen ip krijgt van de dhcp server.

Ip van bovenste pc op internet begint met 84.xxxx

Hij heeft geprobeerde de kabels van poort te verwisselen - > zelfde probleem
Die oude pc terug beneden gezet met die kabel voor de nieuwe dus, werkt ook steeds perfect.

De nieuwe PC krijgt gewoon maar geen IP. Als je doet, ipconfig /renew krijg je een foutmelding dat hij geen ip krijgt (bij mij thuis krijgt hij dus wel meteen DHCP adres dus ligt niet aan de PC).

Ik heb hem nu eens de router laten resetten, is hij nu mee bezig, weet iemand misschien nog een oplossing??

Verwijderd

Foutje dus

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 16:05 ]

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Je kan het IP adres NIET handmatig instellen.

Ik vermoed dat je al gebeld hebt met telenet ??

Je hebt gewoon te maken met een beveiligsfeature van Telenet. Je mag maar 1 (bij het oudere Mono abbo) pc aansluiten op je verbinding. Ik vermoed dus dat deze persoon ook het mono abbo heeft? Even nakijken in mijn telenet is dus aangeraden.

Indien dit zo is, moet je je abbonement KOSTELOOS upgraden naar het ExpressNet abbo. Hier mag je wel 2 computers aansluiten op je abbonement.

Ook spreek je eerst over een switch, en daarna vertel je dat hij de router moet resetten? Een beetje duidelijkheid graag.

[ Voor 8% gewijzigd door bartgabriels op 23-09-2006 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet niet hoe het zit, maar ze zijn digitale TV komen instaleren en dat is een router met ingebouwde switch dacht ik.

Na het resetten van de router kan hij met de nieuwe PC online maar dus niet met de oude.. Ik denk dat het dus die beveiling is van Telenet.. Achter die router/switch dus een andere switch hangen? Of dus die kostelose upgrade doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 15:16 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Als hij een ip krijgt in de 84.x.x.x reeks dan zit de pc met dat ip in elkgeval niet achter een router.
(even kort door de bocht antwoord.. er zijn uitzonderingen, maar ga er maar even vanuit).

Oftewel kijk welke oplossingen er hier worden gegeven.
Genoeg mensen met telenet ervaring hier :).

[ Voor 59% gewijzigd door job op 23-09-2006 15:25 ]

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Zoals ik zei: gewoon ja abbonement upgraden naar Expressnet als dit nog op Mono zou staan (is volledig kosteloos, en je prijs van je abbo blijft per maand hetzelfde)
Pagina: 1