Toon posts:

Plotsilinge crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Heb m'n hele computer nu 100% in orde, alles werkt....dat dacht ik. Soms krijg ik opeens een crash. Alles loopt dan vast, echt zo'n hardware probleem. Resetten is de enige mogelijkheid.

Ik had dit laatst ook, maar toen kwam ik erachter dat de fan van mijn videokaart kapot was. Nu zit eer een dikke Zahlman koeler op. Tzal toch niet weer mijn videokaart zijn?

Systeem: WinXP pro NL, MSI K7N3, video: ATI Radeon 9600.

Wie weet raad?

willem

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
wat is de rest van de specs?

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 10:22

Pyrus

Hardknock life

Wanneer soms krijg je een crash? Wat ben je dan aan het doen?
Al gescand op spyware/adware/virussen?
Alle updates en recente drivers geinstalleerd?
Wat zit er nog meer in je systeem behalve je moederbord en videokaart?
Word je processor niet te warm?
Is je voeding nog in orde?

Kortom, geef wat meer informatie ajb.

LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
eeeh, Maxtor harde schijf, 1,2 GB RAM, SB audigy 1, en er zit ook nog een capturekaart en tv kaart in, maar die heb ik in mijnhardware profiel uitgeschakeld....dit werkt al een jaar goed.

wil je nog iets specifieks weten?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem eens een kijkje in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Post daarnaast even je volledige specs (incl. voeding) en wellicht kun je ook even toelichten wat er voorheen dan met je videokaart aan de hand was.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Kan het een virus of spyware zijn? Die kunnen toch niet alles (inclusief muis) laten vastlopen?

Willem

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe dan echt niets bijzonders....beetje internetten en dowloaden...

Willem

Verwijderd

Topicstarter
Moet nog iets melden....de pc blijft sinds kort extreem lang in de bios hangen, wel 4 minuten soms....somds bij de processorcheck, maar soms ook erna (bij de RAM check)

hoor het wel,

willem

Verwijderd

windows al opnieuw geinstalleerd ? want vollidige vastlopers hoeven niet hardware probleem te zijn kan makelijk oook software zijn mijn vastlopers waren altijd software tot nut toe die de pc volledig vastliep hardware heeft eerder de neiging voor reboots te zorgen

hmm wat je net aangeeft over de opstart tijd zou kunnen beteken dat er toch een hardware probleem is en tijdens de detectie van apparatuur hij moeite heeft met dingen vinden zou gewoon alles afkoppelen en langszaam apparatuur bij prikken en kijken wat er gebeurt

gebruik edit om je tekst aan te passen als je net hebt gereageerd en dan nog eens terwijl er nog niemand gereageerd heeft inplaats steeds nieuwe post te doen

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 14:59 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
doe eens EDIT gebruiken... niet 3 posts achter elkaar typen graag.

Wat voor voeding heb je nou? Ook en eens memtest ofzo gedraait? En wat zijn de temperaturen (eventjes speedfan of everest downloaden en wat screenies hier posten ofzo).

Verwijderd

1. Je hoef echt niet je naam onder elke post te zetten
2. We hebben een edit knop zodat je extra informatie aan je post kunt toevoegen.

Als je bij het opstarten (post) fouten hebt dan zijn er hardwarematige problemen. Controleer de voeding, koeling, elco's op het moedebord en voer de geheugen en HD tests uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 14:59 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Kijk eens of er op je moederbord condensators gelekt hebben of bol staan.

Dat komt (zeker met al wat oudere moederborden) geregeld voor. Dit kan de problemen die je ondervind verklaren.

EDIT

Verrek net te laat :'( O-) :D

[ Voor 10% gewijzigd door J0J0 op 23-09-2006 15:09 ]

specs

Pagina: 1