Ik heb een Athlon 64 3200 op een Asus bordje (in Vintage barebone).
Normaal gesproken gingen de fans op minimale snelheid direct na het aanzetten van de pc, zelfs nog voor het eerste mobo-piepje of het asus logo, maar na het updaten van de bios en de mobo-drivers blijven ze gewoon continu op hoge snelheid draaien.
Cool 'n Quiet staat 'enabled' en heeft effect op de kloksnelheid, maar heeft geen effect op de fans.
Ik heb de oorspronkelijke bios er terug opgezet, maar zonder effect.
Wat ik nog geprobeerd heb zonder succes:
- Nieuwste AMD drivers
- Minimaal energieverbruik in WinXP geactiveerd
Het moet volgens mij meer in de bios gezocht worden, want normaal gingen de fans na een fractie van een seconde al op lage snelheid draaien, nog voor er één stuurprogramma geladen kon worden.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?
Slotje mag erop. Asus Probe installeren heeft het zaakje blijkbaar vanzelf opgelost.
Normaal gesproken gingen de fans op minimale snelheid direct na het aanzetten van de pc, zelfs nog voor het eerste mobo-piepje of het asus logo, maar na het updaten van de bios en de mobo-drivers blijven ze gewoon continu op hoge snelheid draaien.
Cool 'n Quiet staat 'enabled' en heeft effect op de kloksnelheid, maar heeft geen effect op de fans.
Ik heb de oorspronkelijke bios er terug opgezet, maar zonder effect.
Wat ik nog geprobeerd heb zonder succes:
- Nieuwste AMD drivers
- Minimaal energieverbruik in WinXP geactiveerd
Het moet volgens mij meer in de bios gezocht worden, want normaal gingen de fans na een fractie van een seconde al op lage snelheid draaien, nog voor er één stuurprogramma geladen kon worden.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?
[ Voor 5% gewijzigd door Hold op 23-09-2006 15:34 ]