Toon posts:

[P5W DH] Problemen met installatie windows icm ICHR7

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk alle onderdelen binnen en alles is zit in elkaar, alleen ik loop tegen het volgende probleem:

Ik heb 2 Raptor schijven aangesloten op de SATA1 en de SATA3, vervolgens via de Asus cd een bootdisk gemaakt voor de Intel ICHR7R 32bit RAID driver disk. Vervolgens booten van Windows cd, druk op F6 en geef aan dat hij extra drivers moet installeren van de diskette.

Nu komt het gekke, ik zie hier al de ICH8R driver staan en dus niet de ICH7. Als ik deze driver kies dan krijg ik later in de setup alsnog die schijven niet te zin. Heb eigenlijk van alles geprobeert, maar ik zie geheid 1 optie over het hoofd.

Iemand enig idee?

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Scroll eens naar beneden in de lijst ;)

Verwijderd

Topicstarter
The_nv40_man schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:17:
Scroll eens naar beneden in de lijst ;)
Typisch een make my day moment 8)7

Nu je toch zo behulpzaam bent en mijn dag verder kunt verprutsen is het volgende punt waar ik tegen aan loop:

Ik heb 2 Seagate barracuda's op de EZ_Raid1 en EZ_Raid2 aangesloten en vervolgens in Windows de EZ Backup manager geinstalleerd, maar daarna blijft de pc rebooten |:(

Dit al eerder tegen gekomen?

-edit-
Ik zie bij schijfbeheer wel een 300 Gb schijf staan (Zo groot is 1 Seagate Baracuda), dit is zonder de software EZ Backup manager. De jumper setting op het moederbord staat op mirrored.

De ICH7 intel raid controller word gebruikt door 2 Raptor schijven in Striped mode. Dus wisselen naar deze raid controller is geen optie.

Op de Asus website staat wel een BETA versie van EZ Backup, maar neem aan dat vanaf de cd het ook gewoon zou moeten werken.

Iemand nog ideeën?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 01:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 23:25
Je moet gewoon tijdens windows install de goede driver kiezen, dan vind de raid array wel.
Probeer ze allemaal, eentje moet het doen, anders heb je de verkeerde gedownload.

Of,

doe asus cd in, make floppy raid bootdisk.

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:17
bij mijn vader moest ik die boot floppy maken door de cd in de lade te doen bij het booten, dan kan je een floppy maken die wel werkt(dus je floppy niet maken in windows).check je handleiding van je Mobo hoe je dat doet zonder windows ;), als je dit nog niet was opgevallen in je handleiding zou ik hem nogeens doorlezen metname het stukje over Raid

[ Voor 19% gewijzigd door Phyth0n op 24-09-2006 17:40 ]

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 20:06

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 01:23:
[...]

Ik heb 2 Seagate barracuda's op de EZ_Raid1 en EZ_Raid2 aangesloten en vervolgens in Windows de EZ Backup manager geinstalleerd, maar daarna blijft de pc rebooten |:(
Zelfde probleem hier IaStrore.sys loopt hij op vast. Netjes een windows install gedaan met de f6 driver optie. Maar zodra ik Ez-backupmanager installeer gaat het mis

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:17
memendo schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:06:
[...]

Zelfde probleem hier IaStrore.sys loopt hij op vast. Netjes een windows install gedaan met de f6 driver optie. Maar zodra ik Ez-backupmanager installeer gaat het mis
Check mijn post boven die van jou en probeer dat ookeens(de floppy die ik maakte zonder windows was een stuk anders dan die ik maakte met windows)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Tja het leuke is dat ik van asus een kromme cd heb gekregen. Dat ding wil gewoon niet werken en ergens onderleggen heeft ook niet geholpen.

Er zijn meer mensen met dit probleem:
http://66.249.93.104/sear...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=1

en het lijkt me sterk dat de intel drivers verschillen ongeacht hoe je ze aanmaakt. De bestanden op de disk of de indeling kan anders zijn, maar de drivers voor de RAID moeten uiteindelijk wel het zelfde zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Memendo op 24-09-2006 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet het probleem,

Ik heb 2 raptor schijven op SATA1 en SATA3 aangesloten en dat is de INTEL raid controller (ICH7)
Hier heb ik windows op geinstalleerd etc.

Vervolgens heb ik 2 Seagate schijven van 320 Gb aangesloten op de EZ backup en die wil ik als mirrored laten lopen ivm extra veiligheid voor je eigen bestanden. Maar hiervoor moet je volgens het boekje de EZ Backup Manager installeren nadat je windows hebt geinstalleerd, nou als ik dat doe blijft de pc rebooten.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Welke melding krijg je? Iastor.sys is volgens mij weer de intel driver voor raid. Wil je eens kijken in je log of eventueel automatische reboor uitzetten en de BSOD bekijken?

En eventueel kom je windows nog wel in safe mode in? Zo ja kun je de EZ-backupmanager gewoon verwijderen/ uninstallen. Heb ik ook gedaan

Verwijderd

Topicstarter
memendo schreef op maandag 25 september 2006 @ 11:49:
Welke melding krijg je? Iastor.sys is volgens mij weer de intel driver voor raid. Wil je eens kijken in je log of eventueel automatische reboor uitzetten en de BSOD bekijken?

En eventueel kom je windows nog wel in safe mode in? Zo ja kun je de EZ-backupmanager gewoon verwijderen/ uninstallen. Heb ik ook gedaan
Je kunt wel via veilige modus inderdaad de software weer verwijderen, maar opnieuw installeren valt hij gewoon terug in hetzeflde patroon. De exacte foutmelding weet ik op dit moment niet, zal het even opvragen welke dat ook weer was.

Maar ik zie bij Schijfbeheer wel 320 Gb staan, maar ik weet dus niet of dit de 2 Seagate schijven zijn die gemirrored zijn of gewoon 1 van die 2.

Plug & Play volgens het boekje, yeah right |:(

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:06:
[...]

Je kunt wel via veilige modus inderdaad de software weer verwijderen, maar opnieuw installeren valt hij gewoon terug in hetzeflde patroon. De exacte foutmelding weet ik op dit moment niet, zal het even opvragen welke dat ook weer was.

Maar ik zie bij Schijfbeheer wel 320 Gb staan, maar ik weet dus niet of dit de 2 Seagate schijven zijn die gemirrored zijn of gewoon 1 van die 2.

Plug & Play volgens het boekje, yeah right |:(
Dan moet je toch ook in datzelfde Schijfbeheer kunnen zien of dit daadwerkelijk een RAID-array is? Er staat dan Basic Disk of Dynamic Disk (laatste geval is RAID). Verder kan je het ook zien in je Systeembeheer onder Disk Drives. Als daar de exacte naam van 1 van de Seagates staat weet je dat het 1 disk betreft en geen RAID-array

• gigabit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:14
Welke controller is waarvoor?
Heb het van Enthusiast verkregen.

Intel ICH7R Soutch Bridge:
1x UltraDMA 100/66/33
3x Serial ATA 3.0Gb/s witch Intel@Matrix Storage Technology with Raid 0,1 en 5 support

Jmicron JMB363 controller
1x UltraDMA 100/66/33
1x External Serial ATA 3.0Gb/s (Asus Sata on the go)
1x Serial ATA 3.0Gb/s with Raid 0,1 en JBOD support

Silicon Image 4723 Hardware Raid controller (Asus EZ-Backup)
2x Serial ATA 3.0Gb/s With Raid 0,1 support

Support Raid 10 cross Intel@ ICH7R and Silicon Image 4723 controller

LG-HM071MR-U44

Verwijderd

Topicstarter
gigabit schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:15:
Welke controller is waarvoor?
Heb het van Enthusiast verkregen.

Intel ICH7R Soutch Bridge:
1x UltraDMA 100/66/33
3x Serial ATA 3.0Gb/s witch Intel@Matrix Storage Technology with Raid 0,1 en 5 support

Jmicron JMB363 controller
1x UltraDMA 100/66/33
1x External Serial ATA 3.0Gb/s (Asus Sata on the go)
1x Serial ATA 3.0Gb/s with Raid 0,1 en JBOD support

Silicon Image 4723 Hardware Raid controller (Asus EZ-Backup)
2x Serial ATA 3.0Gb/s With Raid 0,1 support

Support Raid 10 cross Intel@ ICH7R and Silicon Image 4723 controller
Met andere woorden aan de manier van aansluiten ligt het niet, meer aan het software gedeelte. Maar ik zal eerst even de fout opvragen.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Ik heb die van mij nu in raid op de ICHR7 chip aangesloten. Met het oog op de geplande uitbreiding niet echt verstandig maarja. Ik kan het momenteel dus niet testen, maar heb wel andere software gevonden:
http://www.siliconimage.c...VineManager_V3.0.0.22.zip

Is van SiliconImage zelf, volgens mij kun je dan iig je raid status bekijken

Werkt dus ook niet zie andere link naar een ander forum

[ Voor 7% gewijzigd door Memendo op 25-09-2006 21:56 ]

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Even een kickje, voor alle mensen met dit probleem of die de search gebruiken:
Asus heeft geprobeerd dit probleem op te lossen met nieuwe software:
ftp://dlsvr02.asus.com/pu.../EzRaidManager_30044A.zip
2006/10/17
zRaid Manager V3.0.0.44A for Windows 2000/XP/2003 & 64bit Windows XP/2003 (Beta)
Fix system will blue screen and restarts if used with Intel RAID enabled at the same time.
edit zie nu ook faq Asus site:
http://support.asus.com/f...s&model=P5W%20DH%20Deluxe

[ Voor 20% gewijzigd door Memendo op 05-11-2006 18:07 ]

Pagina: 1