Toon posts:

partities indelen mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan het antwoord niet echt vinden hier, dus ff de vraag:

Als ik de partities opnieuw indeel dan geef ik schijf C 28gb ruimte, en schijf D 80 GB ruimte, en vervolgens zeg ik dat ie windows op C moet installeren. dit gebeurt vervolgens ook, maar als ik na de installatie naar mijn schijven kijk dan is de d-schijf gewoon correct met 28 GB en windows erop, en schijf D daar zegt ie dat er 0 Gb op staat, die 80 gb is dus ongepartitioneerd gebleven. weet iemand hoe dit kan??

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Of is die D schijf ongeformateerd gebleven ?
Waarschijnlijk moet je die nog formateren.

Abort, Retry, Quake ???

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hoeft tijdens de windows setup ook die 2de niet te partitioneren, dat kan nog in windows zelf. Doet hij het wel in "diskmanagement"? Geformateerd? (te laat :) )

Afbeeldingslocatie: http://img.microsoft.com/library/media/1033/technet/images/prodtechnol/winxppro/reskit/ch12/f12zs01.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 23-09-2006 13:43 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
aZuL2001 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:42:
Of is die D schijf ongeformateerd gebleven ?
Waarschijnlijk moet je die nog formateren.
ja datis het hem idd. ik krijg die d schijf niet geformateerd, hij formateerd alleen c, en gaat dan direct over tot het installeren van windows. ik ben het nu opnieuw aan het doen met 1 grote partitie van 110 gb. maakt het nog veel uit of ik het hierbij laat of hem later toch weer opdeel?? maakt dit voor snelheid of andere zaken nog veel uit?? gebruik alleen windows, geen linux er ook nog bij ofzo.

Verwijderd

je moet ook ná het installeren van windows eventuele extra partities formatteren.. dat doet windows setup niet voor je.

edit: rechtermuisknop op je D: en dan formatteren kiezen.. ntfs volledig kiezen.. klaar. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:52:
je moet ook ná het installeren van windows eventuele extra partities formatteren.. dat doet windows setup niet voor je.

edit: rechtermuisknop op je D: en dan formatteren kiezen.. ntfs volledig kiezen.. klaar. :)
ookee!!, en als dat klaar is dan staat er ipv van 0 gb, gewoon weer die 80 gb, zoals ik dat voor de installatie heb ingedeeld?

• lordsnow
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

@Celestino: tijdens installatie wordt alleen de partitie geformateerd waar je Windows op zet. Andere partities kan je later doen, van uit Windows zelt.

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:59:
@Celestino: tijdens installatie wordt alleen de partitie geformateerd waar je Windows op zet. Andere partities kan je later doen, van uit Windows zelt.
Ok bedankt. Maar maakt het voor werksnelheid nog wat uit als ik wel partities maak. met andere woorden: is dit nog wel ergens goedvoor??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:02:
[...]

Ok bedankt. Maar maakt het voor werksnelheid nog wat uit als ik wel partities maak. met andere woorden: is dit nog wel ergens goedvoor??
heb nu de windows install klaar. nu wil ik graag even weten of het handig is meerdere partities te bouwen?? heb nu 1 schijf van 110 gb, en datvindt ik eigenlijk veels te groot.

• Leut
  • Laatst online: 08:14
Persoonlijk vind ik een meerdere partities erg handig. Ik heb een partitie voor mijn windows-omgeving (+/- 15gb), voor alle progamma's (+/- 20gb), voor MP3's (+/-40gb), video (+/- 60gb) en nog wat ander spul.

Naar mijn idee blijft zo ook je windows-partitie 'schoon' van alle andere software (als je tenminste ook consequent niet de 'Program Files' folder op de C gebruikt :)) en heb je op je andere partities een duidelijk overzicht van wat waar staat.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Verwijderd

persoonlijk vind ik meerdere schijven handiger ;)

maar als je met 1 schijf zit is 2 partities wel handig, ik heb heb op mijn schijf waar ook mn C partitie staat nog een hidden disk met een ghost image van de windows xp installatie nadat ik de drivers etc geinstalleerd had.

Verwijderd

Topicstarter
Leut schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:24:
Persoonlijk vind ik een meerdere partities erg handig. Ik heb een partitie voor mijn windows-omgeving (+/- 15gb), voor alle progamma's (+/- 20gb), voor MP3's (+/-40gb), video (+/- 60gb) en nog wat ander spul.

Naar mijn idee blijft zo ook je windows-partitie 'schoon' van alle andere software (als je tenminste ook consequent niet de 'Program Files' folder op de C gebruikt :)) en heb je op je andere partities een duidelijk overzicht van wat waar staat.
ja ik denk dat ik het ook zo ga doen. eentje voor windows +/- 20 GB, en dan nog eentje van 50 voor data en serieuze dingen en programma's, en de laatste 30 voor games en troep/muziek/foto's/ en shit en handige proggies. denk dat ikhet zo maar moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iig voor de tips. heb de laatste 24 uur windows al een keer of 5 opnieuw geinstalleerd, het ging steeds mis, haha!!! maar nu ben ik eruit!!

Verwijderd

hehe, al doende leert men he .. :)

ik ga zo ook maar weer windows een keer opnieuw installeren, even kijken of ik een dual boot met vista voor elkaar kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:38:
hehe, al doende leert men he .. :)

ik ga zo ook maar weer windows een keer opnieuw installeren, even kijken of ik een dual boot met vista voor elkaar kan krijgen.
haha, ja idd, zo ist. ach vindt het nog wel leukook hoor, maar straks alle programma's weer installeren daar zie iktegenop!! maar ja je moet er wat voorover hebben. op deze manier hoop ik windowsnooit meer te hoeven herinstalleren als ik alles gescheiden hou. hoef ik mijn D en E schijf alleen nog maar te formatteren zonder windows te verliezen.

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:39:
[...]

haha, ja idd, zo ist. ach vindt het nog wel leukook hoor, maar straks alle programma's weer installeren daar zie iktegenop!! maar ja je moet er wat voorover hebben. op deze manier hoop ik windowsnooit meer te hoeven herinstalleren als ik alles gescheiden hou. hoef ik mijn D en E schijf alleen nog maar te formatteren zonder windows te verliezen.
Dat gevoel heb ik meestal andersom, niet meer opnieuw die muziek en programma verzameling bijelkaar rapen.
Maar gewoon een verse XP instal bij aanschaf van nieuwe hardware bijvoorbeeld. zonder alles kwijt te zijn.

http://www.adf-hq.nl

Verwijderd

Topicstarter
zo het is gelukt, de 2de en 3de schijf stond eerst 0 gb, maar na formatteren van beide schijven is dat goed gekom!!

schijf C is mijn schijf voor windows: 20 GB (5.2 GB in use)
schijf F is voor alle Data: 58 GB (0.0 in use)
schijf G is voor games en shit: 30 GB (0.0 in use)
schijf D is mijn CD/DVD
Schijf E is de verborgen schijf met windows restore erop van 6 GB (4.8 in use)

is dit zo een beetje een goede verdeling?? gebruik niet echt veel games, dat zijn er meestal 1 of 2, hooguit 3, dan moet 30 gb wel voldoende zijn lijkt me. bedankt iig voor alle hulp!! zonder jullie had ik er nooit uitgekomen!!
Pagina: 1