Toon posts:

Domeinnaam webservice

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Was weer zoeken waar dit topic thuis hoort... hier, programming, software??? Deze dan maar.

Ik ben op zoek naar een bestaande webservice die je een domeinnaam meegeeft. De webservice retourneert dan of deze al bestaat, en eventueel ook de whois info.

Het gaat mij in het bijzonder om .nl domeinnamen.

Ik heb gezocht met google, maar vind voornamelijk bedrijven met daarin de naam webservice (in de bedrijfsnaam) of diensten in de vorm van webpagina's waarin je een domeinnaam kan invoegen. Dit is niet wat ik zoek. Eigenlijk wil ik zelf zo'n pagina maken.

Misschien kan iemand mij verder helpen.

Bedankt!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:33
Scipt maken die SIDN uitleest?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik weet niet hoeveel domeinen je uit wil lezen, maar de SIDN stelt vrij strakke limieten op whois-gebruik. Verder is die service die je zoekt beschikbaar onder iedere linux-variant, mbv het commando whois.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 15:36
real-doc schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:04:
Ik weet niet hoeveel domeinen je uit wil lezen, maar de SIDN stelt vrij strakke limieten op whois-gebruik. Verder is die service die je zoekt beschikbaar onder iedere linux-variant, mbv het commando whois.
Kan je dus op een willekeurige linux webserver gewoon een whois opvragen vanuit bijvoorbeeld PHP en die informatie gebruiken? Zoja: Wat houdt die limiet van SIDN dan in of omzeil je die op deze manier?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
djluc schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:21:
[...]
Kan je dus op een willekeurige linux webserver gewoon een whois opvragen vanuit bijvoorbeeld PHP en die informatie gebruiken? Zoja: Wat houdt die limiet van SIDN dan in of omzeil je die op deze manier?
Je kan inderdaad op een willekeurige server via bijvoorbeeld popen en het whois commando whois queries uitvoeren. Die limiet houdt in dat je maar een x aantal keer per IP adres deze info op mag vragen. (ik dacht een keer of 100 per dag). Als je een ISP bent en een goede reden hebt kan die limiet omhoog gezet worden door de SIDN op aanvraag.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 15:36
Maar feitelijk is dat whois commando een soort schil richting sidn.nl?

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:04

Eijkb

Zo.

djluc schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:37:
Maar feitelijk is dat whois commando een soort schil richting sidn.nl?
Whois gaat eerst naar de ROOT DNS servers kijken. Aan de hand van de extensie krijgt hij dan door waar tie moet zijn en vraagt hij daar de info op. Bij het SIDN is het idd zo dat je maar 50 aanvragen per dag mag doen, tenzij je deelnemer bent: dan is het onbeperkt.

Als je effe zoekt op php whois dan zie je 1001 manieren en gratis voorbeelden hoe je dit aanpakt.

.

Verwijderd

Topicstarter
Eijkb schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:50:
[...]

Als je effe zoekt op php whois dan zie je 1001 manieren en gratis voorbeelden hoe je dit aanpakt.
Ai, ik gebruik asp.net... met C#. Maar mischien dat er dan ook wel wat te vinden is met asp.

Edit: juist een voorbeeld getest, en succesvol uitgevoerd.
Weet alleen niet hoeveel hits ik mag maken in de whois van .nl en of het mogelijk is dat de output XML is (dit is nu niet het geval zie ik)...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 17:48 . Reden: Test geslaagd ]

Pagina: 1