Linux, Loki en spellen

Pagina: 1
Acties:

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb een vraag over de combinatie Linux, Loki en spellen.

Ik stam uit het DOS 5.0 tijdperk (sorry, niet eerder :) - heb wel met 3.2 gewerkt maar dat lag meer aan onszelf geloof ik :)), maar vanwege het feit dat onder Linux eigenlijk geen spellen draaien (of heel moeilijk) heb ik me er nooit aan gewaagd.

De laatste tijd komt daar echter verandering in: In dusdanige zin dat ik mij wel in Linux wil gaan verdiepen - de BSODs onder Windows 98 wordt ik zat en Windows2000 is stabiel... maar als het eenmaal een keer crasht kun je meteen 4 uur lang alles opnieuw installeren en dat zuigt.

Nou zie je op Lokigames.com allerlei spellen staan die geport zijn, maar wat ik mij afvroeg: Moet je nou speciale Linuxversies aanschaffen, of kun je ergens een installer downloaden zodat je met je eigen Windows-CD dat spel kan installeren? En zoja (hoop ik, want anders sla ik over ;)), waar kan ik die vandaan plukken? Ik zie geen download-sectie op de Loki site.

Oh ja, als ik nu toch bezig ben: Krijg ik met deze configuratie problemen (verwacht het niet):

Abit KT7 / TBird 800 / 128 Mb PCC133CAS2 / NVidia Gf2mx, Hoontech geluidskaart met YMF754 chip / Realtek netwerkkaart

Alvast bedankt voor het antwoord.

Geef mij maar een Warsteiner.

• St-Bun
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 09:51
Het verschilt per spel.
Voor Unreal Tournament is er een installer die je kan downloaden (je kan dus gewoon je windows cd gebruiken), maar voor Quake3Arena moet je toch echt de linux versie kopen.

O dus

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
maar voor Quake3Arena moet je toch echt de linux versie kopen
Nee hoor, je moet de laatste linuxq3-pointrelease downloaden en dan kun je gewoon je windows-versie van q3 spelen op linux, hoe het met de andere spellen zit weet ik niet, maar ik denk dat er uiteindelijk wel aparte binaries komen per spel, waarmee je de windows-versie kunt draaien onder linux (voor q3 en unreal based spellen is dat relatief makkelijk)...dit hangt natuurlijk af van de manier waarop loki geld binnenkrijgt, als ze worden betaald door de spel fabrikanten dan zijn zulke binaries wel logisch, maar als ze hun geld uit de directe verkoop moeten halen weer niet.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Ik heb zelf een paar van die loki spel demo's op schijf staan, zaten bij duitse linuxmagazine. Hierbij is het een kwestie van schijf erin en de *.bin runnen en alles komt goed. Heb daar ook nix extra hoeven installeren ofzo en alleen descent 3 gaf wat problems. :)

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Het spel installeren valt wel mee, hiermee doel ik op unrealtournament van loki. Om je hardware goed te laten werken is een tweede, ben er 2 dagen mee bezig geweest om 3d ondersteuning voor m'n matrox g400 aan de praat te krijgen, geluid zal denk ik ook wel een probleempje worden. Het resultaat? unrealtournament, perfecte kwaliteit, met maar 25 fps ): Het is best leuk om met spelletjes te experimenteren onder linux, maar om nou te zeggen dat het beter draait dan onder windows? mwa, nee.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Probeer www.penguinpower.nl eens!
Die hebben duidelijke HowTo's en al de binaries onder handbereik voor je.

Suc6 :)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Voor quak1,2,3 en unreal tournament kun je gewoon de binaries downloaden. Andere spellen kun je bij loki / tuxgames kopen (www.request.nl verkoopt er ook een paar) of je kan spellen met wine proberen. Wine is een soort van windows emulator die steeds beter van kwaliteit wordt. Zelf heb ik vele programma's werkend waaronder ie5 en office2000, er werken ook een hoop spellen, steeds vaker met een aangename snelheid.
Pagina: 1