D-link router van Dell retourneren owv verkeerde HW versie

Pagina: 1
Acties:
  • 615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 11:54

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Bij een recente bestelling van een Dimension 9200 systeem bij Dell kocht ik ook een D-Link 524 router. Bij de configuratie van de router via de interne webpagina merkte ik dat er geen optie was om het draadloos gedeelte volledig uit te schakelen (wordt niet gebruikt en dan is het onveilig + niet gezond om 't te laten opstaan). :(

Oplossen via een firmware upgrade zit er niet in. Op D-Link.com bieden ze alleen firmware aan voor bepaalde hardware versies van het 524 model en de door Dell geleverde B3 versie is daar niet bij. Op één van de Europese D-Link sites staat dat de ingebouwde firmware v 2.02 van 20/06/2005 de laatste is voor mijn HW versie.

Zijn er nog andere oplossingen of is dit een gegronde reden van ontevredenheid zodat ik bij Dell de router kan laten omruilen tegen een ander model?

Verwijderd

Dell heeft eigenlijk gewoon precies datgene geleverd, wat jij besteld hebt. Dat je iets besteld hebt wat niet aan jouw eisen voldoet, is niet de schuld van Dell. Maar over ruilen doen bedrijven over het algemeen veel minder moeilijk dan om geld terug, dus je zou gewoon eens met Dell kunnen bellen.

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 11:54

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Ik denk dat ik eerst maar eens iets anders ga proberen. Blijkbaar bestaat er een 2.04 versie van de DI-524 firmware op ftp://ftp.dlink.co.uk. Het is wel even zoeken want zo duidelijk staat het allemaal niet aangegeven op de D-Link website. Vanop dlink.be wordt er doorverwezen naar UK ftp-site dus hoop ik dat die firmware zal werken met mijn B3 hardware versie (die wordt nl. niet gespecifieerd).

Er is zelfs nergens een changelog te vinden voor die firmware! Wat een soep :s

Verwijderd

Steff schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:27:
Ik denk dat ik eerst maar eens iets anders ga proberen. Blijkbaar bestaat er een 2.04 versie van de DI-524 firmware op ftp://ftp.dlink.co.uk. Het is wel even zoeken want zo duidelijk staat het allemaal niet aangegeven op de D-Link website. Vanop dlink.be wordt er doorverwezen naar UK ftp-site dus hoop ik dat die firmware zal werken met mijn B3 hardware versie (die wordt nl. niet gespecifieerd).

Er is zelfs nergens een changelog te vinden voor die firmware! Wat een soep :s
ftp://ftp.dlink.co.uk/di_broadband_gateways/di-524/

Inderdaad, hier staat hij. Hij is volgens het bijgesloten Word-documentje geschikt voor hardware-versies Bx, en daar valt jouw B3 ook onder. Maar in de changelog staan alleen de volgende wijzigingen:
1.Modify Default NTP Server as “ntp1.dlink.com”.
2.Fixed DMZ issue.
3.Add counting bar in F/W upgrading process.
Maar volgens de handleiding kun je het wireless-gedeelte niet uitschakelen en deze firmware-upgrade zal daar waarschijnlijk niks aan veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 16:04 ]