[PHP] Veranderlijk ip opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Hallo,
ik ben nog maar net PHP aan het leren en ik heb daarom een vraag
ik heb ook al op google en hier op de got search rondgekeken maar vond niet echt een antwoord (of mss zoek ik gewoon verkeerd?)

Ik heb dus een internet abbonement waarbij het ip om de zoveel uur/dagen veranderd (zoals de meetste mensen)

Maar nu heb ik hier af en toe wel eens een shoutcast server gehost en een ftp server, maar het probleem is dat ie die niet in het school/werk kan raadplegen ofzo omdat ik niet weet wat mijn ip van thuis is

Dus nu is mijn vraag of er iemand een scriptje heeft waarbij mijn ip adres van thuis om de zoveel uur word opgeslagen en dan word geupload naar een lycos (gratis php host) server zodat ik vanuit een andere locatie het ip van mijn server thuis kan zien

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Bedankt!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je maakt een PHP scriptje op je lycos account, en vervolgens laat je je PC/server door middel van de taakplanner/cron die pagina bezoeken. In je PHP scriptje kan je dan in de variabele $_SERVER['REMOTE_ADDR'] zien wat je IP adres is. Die kan je dan opslaan in een plain textfile, dan hoef je alleen maar daarin te kijken om te weten wat je IP is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:17
Blijft je hostname hetzelfde? Anders kun je het daarmee proberen.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51
Dynamic DNS wat?

http://www.dyndns.org volgens mij.

Even een korte utileg:

je krijgt ipv een ipadres een DNS (eg. ditismijnserver.dyndns.org) die automatisch je nieuwe ip adress retrieved (misschien met software dat weet ik niet, ik heb statisch ip).

Zo kun je altijd je server bezoeeken op ditismijnserver.dyndns.org :)

[ Voor 72% gewijzigd door RedHat op 23-09-2006 12:40 ]

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 19:26
Je kan natuurlijk een dynamic DNS hostname opzetten(gratis: www.dyndns.org), volgens mij checkt die ook zoiets dat je ip ook steeds geupdate wordt..

edit: spuit 11 :X

[ Voor 6% gewijzigd door Luqq op 23-09-2006 12:45 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
trouwens merk je in je SP op 'zoals de meeste mensen', maar tegenwordig hebben de meeste mensen (ik gok ruim 80%) een vast ip adres

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 09:38

supersook

Professioneel prutser

Op zich is het natuurlijk een leuke uitdaging om dit met een PHP scriptje te laten werken, het is immers nog goed mogelijk ook. Echter, voor dynamische IP adressen zijn tegenwoordig legio oplossingen. Op http://www.dyndns.org kun je een gratis account aanvragen en een subdomein registreren bv. djgeronimo.homedns.org, of een ander subdomein bij een van de vele andere domeinnamen >> zie https://www.dyndns.com/services/dns/dyndns/domains.html. Daarna kun je met een tootlje op je pc je ip adres die is gekoppeld aan je subdomein automatisch laten updaten, dit staat daar verder wel beschreven.

Het oplossen van je probleem met behulp van PHP is natuurlijk ook een leuke uitdaging. Ik ga er vanuit dat je in staat bent om ook een PHP webserver op je eigen pc te installeren, aangezien het volgens mij alleen mogelijk is om het probleem te benaderen vanaf je eigen pc, en niet vanaf de servers bij lycos. Een aantal punten zul je in elk geval moeten doorlopen:
  • Het achterhalen van je eigen ip-adres ($_SERVER vars kunnen helpen, of desnoods iets als www.whatismyip.com
  • Het verbinding maken met de ftp van je lycos server
  • Het veranderen van je link naar je webstream in een bestand op deze ftp server
  • Het laten uitvoeren van je totale update script eens in de zoveel tijd (hint: php.exe icm. taakplanner)
Alles voorkauwen heeft natuurlijk niet zoveel zin, maar als je met deze punten aan de slag gaat kun je als je tegen problemen aanloopt natuurlijk altijd hier vragen ;).

Succes ermee!

[edit]ik zie dat ik alweer veuls te traag ben met reageren... spuit 11 hier dus. Maar de strekking is wel duidelijk lijkt me[/edit]

[ Voor 4% gewijzigd door supersook op 23-09-2006 12:51 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
BasieP schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:48:
trouwens merk je in je SP op 'zoals de meeste mensen', maar tegenwordig hebben de meeste mensen (ik gok ruim 80%) een vast ip adres
'vast' ja, maar bij 80% van die mensen zal hij uiteindelijk toch een keer veranderen. :)

Niet zo vaak als inbellennatuurlijk 8)7

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 20:05

McFreak

McFraGG de gekste !!

batch scriptje ;)

@echo off
ipconfig | find "IP-adres" | find /I /V "192" > tempIP.txt
for /F "tokens=2 delims=:" %%a in (tempIP.txt) do set IP=%%a
echo %IP:~1% > ip.txt
ftp -s:batchscript ftp.xxxxxxxxxxxx.nl
del tempIP.txt
del ip.txt

P.S. batchscript moet je zelf maar even uitvinden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door McFreak op 23-09-2006 12:56 ]

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

www.no-ip.com

Gratis url en als je het programmaatje downloadt, wordt het ip-adres automatisch bijgehouden.

Kun je altijd die url gebruiken en weet je zeker dat je bij jouw pc uitkomt :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 13:27 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Script request, en met de uitleg hierboven zou het ook geen probleem meer moeten zijn.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.