Controleren of SLI/multi gpu actief is op 7950GX2

Pagina: 1
Acties:

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08-2025
Hey tweakers,
Ik wil graag zien of ik wel inderdaad de twee kernen van mijn nieuwe 7950GX2 gebruik. Ik heb hem sinds gisteravond pas in mn pc zitten. De stappen om dat zichtbaar te maken volgens de help van het control panel werken simpelweg niet. Ik heb wel de Multi-GPU modus aanstaan maar er staat geen vakje om ook de taakverdeling zeg maar zichtbaar te maken als ik een spelletje speel.
Het control panel is vreemd genoeg ook in het nederlands terwijl ik wel de standaard versie gedownload heb (niet de internationale), kan het daar aan liggen?

Als ik met dxdiag naar mn display kijk staat er wel 7950GX2 maar ook dat hij 'aprrox 512 MB' geheugen heeft. Hoort dat of duid dat er op dat 1 van de kernen niet actief is (er zit 1GB op)?
En ook als ik bij de temperatuur instellingen van het control panel kijk zie ik maar 1 meting waar ik er eigenlijk 2 verwachtte.

alvast bedankt voor een antwoord,
Pozo

Ik heb net 3dmark06 gedraaid en haalde maar 4700 punten. Ik heb een e6600 met 2GB ram en volgens het main 7950GX2 topic zou ik dan minstens rond de 8000 moeten zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door Pozo op 23-09-2006 13:24 ]

Commodore 64 = tha bomb

Verwijderd

Welke driver versie gebruik je? Is SLI zo wel in je bios als in windows ingeschakeld. Schakel GPU load balancing is in. Dan kun je checken of de load wel in balans is over de 2 cores. Probeer ook de juiste profile te kiezen bijv. 3dMark06.exe. Welke voeding gebruik je? En wat voor platform speel je het op? Welk type moederbord heb je? Een bom aan vragen, sorry daarvoor, maar het kan er allemaal mee te maken hebben

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 13:40 ]

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08-2025
Okay zelf wat verder gekomen ondertussen: klopt blijkbaar dat dr maar 1 temp reading is (vreemd vind ik omdat de bovenste kern lijkt me heter word) en je inderdaad geen load balancing kan weergeven tenzij je nHancer gebruikt. Ga ik dat eens proberen dan :)

Hij mag dicht wat mij betreft.

Bedankt voor je reactie maar het heeft zichzelf al automagisch opgelost :? Niets veranderd en ik starte zojuist mn pc opnieuw op (voor de 3e keer al dus dat kon het ook niet zijn) omdat ik een spelletje had geinstalleerd. Nu haalde ik 7900 marks, stuk beter dus (en het aantal fps was idd ook bijna 2x groter).

Overigens blijft dxdiag wel maar 512 aangeven en is er ook maar 1 temperatuuraflezing beschikbaar.

Ik heb een Asus P5N32 SLI SE Deluxe, club3d videokaart met 91.47 drivers (internationale)
Geen idee waar ik de load balancing kan vinden, maar de gebrekkige vertaling naar het nederlands van het control panel helpt daar niet bij. (duurde even voordat ik begreep dat AA 'interferentie' is e.d. dus zullen wel meer van die dingen zijn).

[ Voor 56% gewijzigd door Pozo op 23-09-2006 14:20 ]

Commodore 64 = tha bomb