Toon posts:

[Linux FC4] Geen updates met YUM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een hele tijd regelmatig yum om updates te installeren op mijn Fedora Core 4 server. Het was nog nooit voorgekomen dat er een keer geen updates waren, tot eind vorige maand, sindsdien zijn er steeds geen updates.
Volgens mijn logfiles zijn op 20 augustus de laatste updates geïnstalleered.

Ik heb al een keer 'yum clean all' opdracht gegeven en 'yum update' gedaan. Geen effect, er zijn geen updates. Wel zijn er een hoop packages geladen en gevonden, maar geen updates.
Er zijn geen foutmeldingen te bekennen. Yum zegt: 'No Packages marked for Update/Obsoletion'.

Begrijpt iemand wat hier aan de hand is? Ik kan me niet voorstellen dat er al een maand geen updates meer zijn uitgekomen.
Wat kan ik doen om te kijken waar het fout gaat? (Google en GOTsearch lijken mij niet te kunnen helpen.)

Graag wil ik mijn server veilig houden. Ik update dus regelmatig, de aanvallen die ik in mijn logfiles doen mij de noodzaak daarvan wel inzien. Daar wil ik graag mee doorgaa, maar dit gooit roet in het eten.

Alvast bedankt.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik heb precies hetzelfde met FC4.. En heb het vroeger (na de release van FC2) zelfs gehad met FC1. Volgens mij word je geacht asap up te graden naar de nieuwste FC :P

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tot wanneer wordt die FC-release dan gesupported? Is die datum niet toevallig al geweest?

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
Ja die datum is geweest omdat fc6 er aan komt

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het inderdaad!

Gelukkig hoeft upgraden naar de nieuwste FC nog niet meteen.
Wat ik las op http://www.fedoralegacy.org/ :

"With Fedora Core 6 Test 2 set to be released July 26th, it is time we announce the End of Life of our various Legacy supported releases."
-en-
"With the release of Fedora Core 6 Test 2, Fedora Core 4 enters maintenance mode, where Fedora Legacy will be responsible for security and major bugfix updates."

Er is op fedoralegacy.org ook een rpm te vinden waarmee je yum kunt aanpassen zodat deze de nodige security updates op zal halen.

• SyS_ErroR
Hmmz... aangezien ik dus eigenlijk hetzelfde probleem heb als de TS... Ik heb nu geprobeerd om die Fedora Legacy repo toe tevoegen aan yum, maar als ik dan yum update doe, krijg ik alsnog te zien dat er geen packages zijn om up te daten.. Lijkt me nogal sterk...

• SyS_ErroR
kick O-)

Verwijderd

Ik bedoel het niet verkeerd, maar het kan je wel sterk lijken, maar er zijn toch echt nog geen updates voor FC4 legacy. Er word alleen een update uitgebracht wanneer het een security fix betreft of een zeer ernstige bug. Die zijn er nog niet geweest; dus nog geen updates. Zie ook http://fedoralegacy.org/updates/FC4/ ter bevestiging.

• SyS_ErroR
Ah, dat verklaart... Ik verwachtte eigenlijk zoveel updates als "normaal", alleen dan nu via een andere repo.. :) tnx! :)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 10:19

Eijkb

Zo.

Je kan de FC distributies ook makkelijk updaten via yum upgrade distro of iets dergelijks. Dan heb je de nieuwe distributie met weer genoeg updates.

.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

FC 4 upgaden naar 5 heb ik op mijn desktop via yum gedaan. Toen deze hierna op alle mogelijke fronten dienst weigerde heb ik maar een andere distro erop gezet. Niet dat ik wil rellen, maar zorg er in ieder geval voor dat het allemaal blijft werken na je upgrade, of upgrade minimaal en installeer je pakketten opnieuw, of maak hele goede backups...

Verwijderd

Misschien een handige link voor als de TS door wilt zetten met een dist upgrade via yum.
http://www.brandonhutchin...d_Hat_Linux_with_yum.html
Waar je op moet letten zijn de .rpmnew .rpmsave en .rpmorig bestanden.
Na een upgrade en voor de reboot moet je dus een updatedb en een locate op die extensie's doen, om die vervolgens allemaal door te lopen. Pas daarna kun je rebooten. Voordeel is dat FC5 al weer een aardige tijd uit is en je dus zou mogen verwachten dat de meeste bugs uit het upgrade proces gefixed zijn en anders te vinden zijn op internet.
Pagina: 1