Stille Design PC samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-01 11:25
Mijn oude PC werkt nog prima, maar ik raak wat uitgekeken op dat beige luidruchtige pentium 4 bakbeest.
Tijd voor een nieuwe en aangezien de PC in de woonkamer staat moet deze aan meer eisen voldoen dan alleen de snelste spullen erin.
De PC moet er mooi uitzien en vooral stil zijn. Daarnaast is het erg fijn wanneer deze snel opstart.

Ik heb zelf de volgende configuratie samengesteld (met dank aan de best buy guide;)):
BehuizingSilverstone TJ07S Zilver 55cm hoog€ 300,00
MonitorSamsung SyncMaster 204B Zilver€380,00
InputLogitech DiNovo€170,00
CPUCore 2 Duo E6400€215,00
MOEDERBORDMSI P965 Neo-F€95,00
KoelingArctic Cooling Freezer 7 Pro€16,00
GeheugenPC4200DDR2, CL3 2x1Gb€200,00
VideokaartAsus GeForce 7600 GS 256MB DDR2€110,00
GeluidCreative Soundblaster Audigy 4€50,00
Hardeschijf2x300Gb€170,00
DVD-brander€50,00
Flash lezer€15,00

Mijn budget ligt rond de 2000 euro, maar geld wat je niet uitgeeft heb je als eerst verdient he? ;)
Dus die dikke 1700 euro die dit systeem kost vind ik een mooie grens!

Maar mis ik nog iets?? En zoja, wat dan? Werkt dit allemaal met elkaar? Ik ben een webdesigner en heb niet al te veel verstand van hardware, dus ik vraag me af of ik dit redelijk eenvoudig in elkaar kan zetten. Anders bestel ik het wel bij een bedrijf en laat het hun assambleren.
Omdat ik niks van videokaarten en moederborden weet heb ik het voor het grootste gedeelte over genomen uit de Tweakers Best Buy Guide.

Zoals gezegd ben ik een webdesigner en zal ik hoofdzakelijk dat gaan doen met die PC. Dus vandaar die 2GB geheugen, die kan ik wel gebruiken voor photoshop en meerdere applicaties gebruiken.
Games speel ik zelden, maar het zou wel fijn zijn als deze pc een nieuw racespel zou kunnen draaien.

En dan de behuizing. Na lang zoeken ben ik eindelijk de Silverstone TJ07S tegen gekomen. Dit is een van de weinige kasten die ik echt mooi vond. Tis alleen jammer dat je al die trays ziet zitten, als die weg waren... dan was dit echt helemaal perfect
Afbeeldingslocatie: http://www.scan.co.uk/images/products/326329-A.jpg

Alleen die prijs he :X
Om dik 300 euro voor een kast neer te tellen, dat is nogal wat... Zijn er alternatieven qua behuizing die minstens net zo mooi zijn als deze?? Nou weet ik dat smaken verschillen. Ik hou van subtiel en minimalistisch, niet van een gepimpte behuizing die van de planeet Alpha komt.

Die samsung monitor heb ik gekozen omdat die 1600*1200 pixels heeft en ook nog eens 90 graden gedraaid kan worden. Vooral dat draaien is echt heel handig voor het maken van websites. Eigenlijk kan ik daar niet meer zonder. Het is nog fijner dan een dubbele monitor opstelling.
Daarnaast is de monitor zilverkleurig wat weer bij de behuizing past.

DiNovo is gekozen vanwege het design. Nou moet ik wel zeggen dat ik de verschillen tussen de MediaDesktop, MediaDesktop 2.0 en de MediaDesktop Laser niet helemaal goed kan zien. Dat scheelt al gauw 100 euro en ik wil die set alleen omdat 'de mooiste' zou moeten zijn :D
Laatst zag ik dat Microsoft Ultimate keyboard verschijnen en die backlighting sprak me erg aan, alleen die set is draadloos en werkt maar 8 uur met backlighting. Dat schiet natuurlijk niet op 8)7
Weet er nog iemand een mooiere set als de DiNovo die beter bij die Silverstonetek behuizing past?

En laatst but not least... Is dit een 'stil systeem'? en hoe zorg je ervoor dat dit razendsnel opstart? Mijn vriendin heeft een G5 iMac en dat ding is al oppgestart als mijn PC net het windowslaadscherm laat zien :O
Is het ook de moeite waard om op Windows Vista te wachten?
Ik heb windows XP overgeslagen en ik ben nu wel toe aan iets nieuws misschien. Het is de bedoeling dat ik dit systeem in december/ januari aanschaf :9

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
Lian-Li maakt vergelijkbare kasten die gaan voor de 200/300 over de toonbank

• Dennis013
et36s schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:08:
Lian-Li maakt vergelijkbare kasten die gaan voor de 200/300 over de toonbank
Ok, bedankt.. ik heb het bekeken, maar ik vind die silverstone kast toch net iets mooier, vooral omdat deze afgerond is van de bovenkant

Hmm ik weet niet wat ik van deze Lian-Li PC moet vinden :9
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/22915.gif

Best lachwekkend

[ Voor 18% gewijzigd door Dennis013 op 23-09-2006 12:14 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb zelf nu de Coolermaster Stacker 830, dies rond de 200 (de zwarte heb ik voor 234 gekregen hier in de buurt)

Edit: Plaatje natuurlijk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.icomputers.nl//%5Cimages%5Cgallery%5Cnormal%5Cimg_6337.jpg

Die LED-fan is de enigste led fan erin, maar is ook uit te zettten door de ledjes eraf te knippen neem ik aan.

[ Voor 50% gewijzigd door Dutch_Razor op 23-09-2006 12:17 ]

• master6464
  • Laatst online: 28-01 11:35

master6464

Who's General Failure?

wat vind je van deze: coolermaster mystique 632
thermaltake soprano
zijn echte degelijke design kasten voor een mooie prijs

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

• Dennis013
Nee, zo'n Coolermaster Stacker 830 is echt niks voor mij. Die vind ik echt :X :P
Die mystique kan er wel mee door, maar ik heb daar geen gevoelens bij :)
En die soprano.. die is wel leuk, maar ik vind die Silverstone toch mooier.

Ik denk dat ik het toch bij die silverstone ga houden.
Ok, dan is dat alvast getakkeld. Wat vinden jullie met betrekking tot de andere punten??

[ Voor 37% gewijzigd door Dennis013 op 23-09-2006 12:19 ]

Verwijderd

Pinifarina kast is redelijk design dacht ik zo
http://www.spirecoolers.c...cas_detail.asp?ProdID=520
Is er ook in het zilverkleurig en zwart dus niet alleen dat blauw.

• master6464

master6464

Who's General Failure?

als je hem supersnel wil laten opstarten zou ik een i-ram kaartje kopen: een kaart met sloten voor ddr geheugen die zich voordoet als harde schijf als je daar dus windows op installeert is hij binnen een een paar seconden helemaal opgestart.
filmpjes:inkoopactie met filmpjes

(\__/)

• Dennis013
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:21:
Pinifarina kast is redelijk design dacht ik zo
http://www.spirecoolers.c...cas_detail.asp?ProdID=520
Is er ook in het zilverkleurig en zwart dus niet alleen dat blauw.
hmmmm, die is wel mooi zeg... Wat kost dat?? :?

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Met de geheugenprijzen va ntegenwoordig kost 2 gig ook al 300 euro...

Alhoewel je voor I-ram natuurlijk geen PC6400 moet hebben neem ik aan?

[ Voor 34% gewijzigd door Dutch_Razor op 23-09-2006 12:25 ]

• Dennis013
master6464 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:23:
als je hem supersnel wil laten opstarten zou ik een i-ram kaartje kopen: een kaart met sloten voor ddr geheugen die zich voordoet als harde schijf als je daar dus windows op installeert is hij binnen een een paar seconden helemaal opgestart.
filmpjes:inkoopactie met filmpjes
Erg interessant dit... Dat kende ik nog niet! Dat lijkt me super om te hebben!
Die kaart kost dus 175 euro? En wat kost 4Gb aan geheugen dan???
Past daar uberhaupt windows (vista??) wel op?? Moet je dan alle software op een andere schijf installeren enzo?
Hoe gaat dat bij een stroomstoring eigenlijk? Kun je dan windows opnieuw installeren met alle instellingen??? 8)7

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Als je de nieuwste games op een resolutie hoger dan 640*480 wilt draaien zou ik toch minstens een 7600GT erin zetten. Uiteraard niet echt noodzakelijk, zeker met lagere graphics instellingen, maar voor de nieuwste games toch aan te raden. Neem dan een passief gekoelde videokaart, dat scheelt veel in geluid.

Zorg ook voor een stille voeding, al zijn de meeste A-merken tegenwoordig geloof ik vrij stil.

Verder past dit topic beter in Complete Systemen & Laptops, dus ik verplaats hem :).

Overige Hardware -> Complete Systemen & Laptops

Overigens start Windows XP al veel sneller op dan Windows 2000.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 23:42
Dennis013 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:04:
En laatst but not least... Is dit een 'stil systeem'? en hoe zorg je ervoor dat dit razendsnel opstart? Mijn vriendin heeft een G5 iMac en dat ding is al oppgestart als mijn PC net het windowslaadscherm laat zien :O
Is het ook de moeite waard om op Windows Vista te wachten?
Ik heb windows XP overgeslagen en ik ben nu wel toe aan iets nieuws misschien. Het is de bedoeling dat ik dit systeem in december/ januari aanschaf :9
Het draaien van zo'n iMac scherm wordt wel lastig, extra scherm kan er wel op. Ik kan je wel zeggen dat die dingen nog sneller zijn geworden sinds er intel-chips in zitten. Windows draait er ook op. En bij de nieuwere modellen zit ook een afstandbediening waarmee je heel makkelijk fotoalbums, muziek, dvd's afspeelt (zie http://www.apple.com/nl/imac/frontrow.html), zeker leuk voor in de huiskamer. Gameprestaties onder windows zijn ook goed, beetje afhankelijk van welk model je neemt.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb dus deze, en daar ben ik heel erg tevreden over (mooiste kast die ik ken), maar smaken verschillen inderdaad:

Afbeeldingslocatie: http://www.sundialmicro.com/images/products/items/pc101a_main.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sundialmicro.com/images/products/items/pc101a_add2.jpg

Lian-li pc-101a

Rond de €200,-

• Dennis013
Dancing_Animal schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:38:
[...]

Het draaien van zo'n iMac scherm wordt wel lastig, extra scherm kan er wel op. Ik kan je wel zeggen dat die dingen nog sneller zijn geworden sinds er intel-chips in zitten. Windows draait er ook op. En bij de nieuwere modellen zit ook een afstandbediening waarmee je heel makkelijk fotoalbums, muziek, dvd's afspeelt (zie http://www.apple.com/nl/imac/frontrow.html), zeker leuk voor in de huiskamer. Gameprestaties onder windows zijn ook goed, beetje afhankelijk van welk model je neemt.
Ja, ik heb een mac in overweging genomen, maar ik ga daar toch niet aanbeginnen. Ik voorzie teveel problemen met randapparatuur enzo.

• Dennis013
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:34:
Als je de nieuwste games op een resolutie hoger dan 640*480 wilt draaien zou ik toch minstens een 7600GT erin zetten. Uiteraard niet echt noodzakelijk, zeker met lagere graphics instellingen, maar voor de nieuwste games toch aan te raden. Neem dan een passief gekoelde videokaart, dat scheelt veel in geluid.
Ok, neem ik een 7600GT. Waaraan kan ik zie dat die passief gekoeld is en dat werkt altijd goed samen met de rest van de onderdelen?
Zorg ook voor een stille voeding, al zijn de meeste A-merken tegenwoordig geloof ik vrij stil.
Ok, check... welke kan ik het beste hierbij nemen dan??
Overigens start Windows XP al veel sneller op dan Windows 2000.
Dat is waar, nou lijkt me die turbo-startup wel heel cool... Echter.. als dat me een magere 500 euro gaat kosten :P
Dan wacht ik wel een paar seconden meer ;)
Hoe zit het met de startup-tijd van Vista???

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waarom geen super-kale linux?
start wss stukkie sneller op als je het netjes doet.

ik zou zelf voor een LL kast gaan; die zijn tenminste niet zo schreeuwerig als dat CM spul.
Zie ook die 101 hierboven.

zijn zowel heeeeel groot (pc-v2100b) als heel klein te krijgen :)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Er loopt hier al een draadje over design kasten enzo, moet je maar ff de search voor gebruiken.

Verder, als je de pc pas in december/Jan koopt, dan moet je nu nog niet echt kijken naar specifieke hardware, prijzen dalen en er komen alweer nieuwe dingen.

Waar je wel best geld in investeerd:
- een goede voeding
- een goede kast
- goede tobo/muis
- scherm

Want die zaken gaan het langst mee, de zaken dat jij al hebt gekozen zijn wel goede producten.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Dennis013 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:52:
Ok, neem ik een 7600GT. Waaraan kan ik zie dat die passief gekoeld is
Als hij passief gekoeld is dan ontbreekt dus een actieve koeling, oftwel geen koeler.
Ik heb zelf een passieve Gigabyte 7600GT, clockt ook nog erg lekker over.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:39
De harddisken zijn niet gespecificeert, maar ik zou hiervoor samsungs nemen, die zijn stil.

Voor kasten kun je ook kijken naar: http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=12
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/products/12_big.jpg

Voor meer tips/revieuws over stille onderdelen kun je kijken op www.silentpcreview.com/.

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 01-02 23:42
Dennis013 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:48:
[...]

Ja, ik heb een mac in overweging genomen, maar ik ga daar toch niet aanbeginnen. Ik voorzie teveel problemen met randapparatuur enzo.
Welnee joh. Wat ik tot nu toe aangesloten heb, videocamera, fototoestel, printer, Logitech muis, werkt gelijk. Zonder drivers te installeren en zonder reboot. Meeste spul werkt wel, sommige laserprinters zijn wel Windows only, dat wel. In de Apple store staat bij hardware een enorme selectie hardware van andere fabrikanten, van Canon tot zelfs Microsoft lasermuizen...
Succes met je keuze!

[ Voor 11% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-09-2006 13:07 ]

Verwijderd

inderdaad ik ben absoluut geen Mac fanboy-type, (heb ook geen mac). maar werk sinds kort wel op mijn werk met Apple iMac's G5, en is zeker aan te raden!

mischien een iMac G5 20"/24" wat voor je?!

• Mentalist
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Dennis013 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:52:
[...]

Ok, neem ik een 7600GT. Waaraan kan ik zie dat die passief gekoeld is en dat werkt altijd goed samen met de rest van de onderdelen?
Staat er vaak bij, bijvoorbeeld: pricewatch: Gainward GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI-I Passief) BP7600GT PCX 256MB DD

Dat werkt normaliter in ieder systeem, je moet echter wel voldoende airflow door je kast hebben (ook van de grotere koelblokken moet de hitte uiteindelijk een keertje de kast uit).
[...]

Ok, check... welke kan ik het beste hierbij nemen dan??
Zoek een review van voedingen op :). Enige wat ik zo uit ervaring kan zeggen is dat een Antec voeding uit de Truepower serie (wel aan te raden boven passief gekoelde voedingen omdat airflow érgens vandaan moet komen) met 120mm fan praktisch onhoorbaar is bij lage belasting, en bij iets hogere belasting komt er amper extra geluid bij. Komt bij dat deze voedingen zeer betrouwbaar zijn en er ook om bekend staan om áls ze defect gaan niet je hele systeem in hun graf mee te nemen (daar is ie tegen beveiligd). Er zijn ook andere merken met diverse van deze of al deze eigenschappen, maar daar heb ik geen ervaring mee :).

Een dergelijke goede voeding is altijd te preferen boven een Q-tec of iets dergelijks. Bezuinig hier zeker niet op in een systeem wat betrouwbaar moet zijn, een goede voeding kan meerdere systemen overleven (zolang men de standaard niet aanpast zoals van AT naar ATX ;)).
[...]

Dat is waar, nou lijkt me die turbo-startup wel heel cool... Echter.. als dat me een magere 500 euro gaat kosten :P
Dan wacht ik wel een paar seconden meer ;)
Hoe zit het met de startup-tijd van Vista???
Geen ervaring, maar misschien kan je het in Windows Clients vinden :).

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 23-09-2006 13:20 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Is de Antec Lifestyle Sonata II niet wat voor jou. Je hebt voor deze onderdelen echt geen uberkast van 300 euro nodig. Deze kast is 100 euro, staat bekend om zijn stilte en ik vind hem mooier dan de meeste kasten die hier worden voorgesteld. Wat ik hele mooie kasten vind zijn de Pomermac G4, G5 en nu de Mac pro. Alleen die zijn natuurlijk niet los te verkrijgen

Verwijderd

Ik ben ook bijna klaar met alle onderdelen voor een design pc, maar ik doe het iets anders. Ik webdesign erg veel (websites zoals gogotravel.nl gemaakt, verder geen reclame ;)) en had een budget van €1700 excl. windows.

Ik nam de LG L204WT als 20" breedbeeld scherm, bij Mycom gehaald, 1e keer een dooie subpixel, dus hij mocht weer terug! Voor €300 kun je zo'n service volgens mij bij geen enkele andere winkel krijgen, want pixelgarantie is erg duur bij webshops. Maar die 1680x1050 vond ik eigenlijk beter dan 1600x1200, omdat je wel een hele goede videokaart nodig hebt wil je daarop gaan gamen, wat ik ook wilde.
EDIT: Heb nu dus een goede, werkt prachtig!

M'n systeem wordt verder waarschijnlijk:

Wave Master of Mystique 632 van Coolermaster
Core2Duo E6600 + Zalman CNPS9500AT koeler
Asus P5B
2x Corsair 1024MB single PC4200C4 -> wordt in DualChannel gezet
Sapphire X1900XT 256MB + Zalman VF900-Cu koeler
Seagate Barracuda 250GB 16mb cache
Samsung SH-S182D brander
Logitech Media Deluxe Keyboard + Logitech MX™ 1000

Ik zou je een paar dingen willen adviseren...

Het zal wel aan mij liggen maar de E6600 heeft toch heel wat meer performance.
In de Photoshop CS2 benchmark is hij 25% sneller! Hij is wel €80 duurder.

De diNovo is in mijn ogen een soortement waardeloos voor normale mensen.
Je moet aan veel dingen denken:
- Een stuk breder dan een normaal toetsenbord, past dus niet op een plank die je onder je bureau kunt schuiven, of je moet je muis ergens anders leggen...
- De prijs, maar voor jou dus niet...

Ik heb nog een alternatief voor de diNovo, wellicht ook een handige combi. Je neemt gewoon een standaard logitech keyboard:
Afbeeldingslocatie: http://e-katalog.com.ua/jpg_zoom1/42434.jpg
En deze muis, de beste die er tegenwoordig is, ook echt beter dan die van de diNovo set:
Afbeeldingslocatie: http://materiel.branchez-vous.com/archives/upload/2006/08/Logitech_Roulette_Motoris%C3%A9e.JPG
Die combinatie is dus wel €95 ipv €170, en levert (behalve de extra features van diNovo keyboard) ook hele goede prestaties!

Verder is de kast een persoonlijke keuze, hoewel ik het dát ook weer niet waard vond 8)7 (€300).
Let bij de HDD's wel op een goed merk. 2x Seagate Barracuda 320GB 7200.10 16mb cache zou je het beste kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 14:49 ]

• Dennis013
[b]NL_Nixon schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:47
Het zal wel aan mij liggen maar de E6600 heeft toch heel wat meer performance.
In de Photoshop CS2 benchmark is hij 25% sneller! Hij is wel €80 duurder.
Te gek, dat is wel iets wat ik erin wil hebben dan.. bedankt voor de goede tip. Dit is wel waar ik naar op zoek ben :)
Dit topic gaat meer de kant op van welke behuizing kun je beter nemen... terwijl andere aspecten ook belangrijk zijn voor mij.
Ik heb nu vanmiddag flink wat kasten gezien, maar er was er geen enkele bij die ik zo mooi vond als die silverstone. Inderdaad, ik heb die kast weliswaar niet nodig.. maar het is wel een mooie om naar te kijken :9~

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Dutch_Razor schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:25:
Met de geheugenprijzen va ntegenwoordig kost 2 gig ook al 300 euro...

Alhoewel je voor I-ram natuurlijk geen PC6400 moet hebben neem ik aan?
zelf het langzaamste geheugen is sneller dan een harde schijf

(\__/)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
master6464 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:31:
[...]

zelf het langzaamste geheugen is sneller dan een harde schijf
Factor 1000 zelfs :9~

specs

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Dennis013 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:28:
[...]

Erg interessant dit... Dat kende ik nog niet! Dat lijkt me super om te hebben!
Die kaart kost dus 175 euro? En wat kost 4Gb aan geheugen dan???
Past daar uberhaupt windows (vista??) wel op?? Moet je dan alle software op een andere schijf installeren enzo?
Hoe gaat dat bij een stroomstoring eigenlijk? Kun je dan windows opnieuw installeren met alle instellingen??? 8)7
alle programma's waar je winst uit kan halen door het sneller te laten opstarten (ik weet niet hoe dit zit met games) kan je er gewoon op instaleren en alles blijft er gewoon op staan als het goed is

edit:
[theorie] volgens mij kan je (zo veel weet ik nog niet van raid af) een raid instalatie maken zodat als het toch van de i-ram af zou gaan dat hij automatisch van de harde schijf terugzet op de i-ram [/theorie]

[ Voor 13% gewijzigd door master6464 op 23-09-2006 16:37 ]

(\__/)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Tsjah, er zijn nou eenmaal weinig mooie stijlvolle computerkasten. Echt heel weinig. Dat komt omdat het gros van de kasten uit china e.d. komt. En chinesen zijn echt een ramp in ontwerpen. Is gewoon een feit. Bijvoorbeeld kia, maakt alleen maar lelijke auto's, behalve de sorento, die is nog wel mooi. Maar die is dan weer door een Duitser ontworpen :D

De apple g5 kast is bijvoorbeeld heel erg mooi, maar ja, van apple hé :P ( en overigens in Amerika ontworpen ).

Verwijderd

Dennis013 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:25:
[...]

hmmmm, die is wel mooi zeg... Wat kost dat?? :?
Pricewatch:
Ongeveer €100

• dewil1990
  • Laatst online: 14:10
je kast is erg duur ik vind hem idd ook erg mooi en van goede kwaliteit, goede koeling enz, maar ontzettend duur. je kan ook voor Silverstone SST-TJ05S, Zilver kiezen ongeveer 110 euro kweet niet of je die wat vind hij is iig stuk goedkoper.
voor voeding kan ik je enermax liberty aanraden maar de coolermaster Igreen zal ook zeker voldoen een voordel van de enermax is dat hij modulair is. of is dit bij de cm ook?

Verwijderd

iGreen heeft dat ook inderdaad (modular). 430W iGreen zal wel voldoende zijn wegens gebrek aan ontbreken van een zware videokaart.

Verder: wat vind je van deze Lian Li?
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_3164_G.jpg
Toch al gauw weer 75 euro goedkoper en is echt zeer strak, of vind je dat niet?

• Dennis013
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:41:
iGreen heeft dat ook inderdaad (modular). 430W iGreen zal wel voldoende zijn wegens gebrek aan ontbreken van een zware videokaart.

Verder: wat vind je van deze Lian Li?
[afbeelding]
Toch al gauw weer 75 euro goedkoper en is echt zeer strak, of vind je dat niet?
Ja.. Die lian-pc ziet er wel leuk uit, alleen ik 'zie' deze nog niet op buro staan...
Nou ben ik op de amerikaanse website van Sony een aantrekkelijk desktop tegengekomen.
Best wel een strak dingetje. Alleen jammer dat je dat scherm dus niet kun draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS/Store/en/imagesProducts/650x650/VGCLS1.jpg

Ik denk dat deze sony (na apple natuurlijk) het design eindelijk eens op orde heeft. Het is eigenlijk gewoon triest als je ziet wat het aanbod in design-pc is!

Het probleem is dat ik ze nergens in nederland gevonden krijg en een NTSC-tuner... daar heb ik ook niks aan :O

Verwijderd

Prachtig.

Maar de specs zijn wat minder leuk... en de prijs denk-ik ook.

- CoreDuo T2400 is eigenlijk voor notebooks bedoelt. Maargoed... hij zal denk ik ongeveer 40% van de prestaties van een E6600 waar kunnen maken.
- Videokaart is waardeloos, sterker nog er zit er geen in. Met Photoshop maakt dat niet direct uit, maar met 3D modellen is dit natuurlijk erg vervelend. Games kun je direct een dikke streep door zetten, wat dan ook, denk ik zo.
- Uitbreidbaarheid zal wel wat minder zijn dan een zelfgebouwd pc'tje.

Maar als je dit prachtig vindt, en je hebt alles tegen elkaar afgewogen, gewoon doen! Dit systeem is ook nog best goed hoor. Alleen kan het veel beter.

• Dennis013
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:48:
Prachtig.

Maar de specs zijn wat minder leuk... en de prijs denk-ik ook.
Ja, de prijs maakt me niet zo heel erg veel uit... Als ik het maar mooi vind. Dat is het allerbelangrijkste!
Goed, maar ik denk wel dat dit systeem toch best wel beperkt is.. Vooral die 'videokaart' die erin zit, is iets waar ik me aan stoor..
Tsja... lastig..

En ik baal een beetje van de manier waarop Sony zijn producten aanbied.
Ik heb sony geprobeerd te bellen.. Na 4x doorverbonden/doorkiesnummer te zijn kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die me kon vertellen dat er een nederlandse site bestaat waar alle VAIO modellen op staan...
Ik ben dus op zoek naar desktop, geen laptop... maar die desktops zijn echt bijna niet vindbaar op die website. Daarbij is het aanbod erg beperkt en zijn modellen als deze niet uit te breiden.

Dus ik neig op dit moment toch weer een beetje naar zelf samenstellen...

Vooral nu de nieuwe DiNovo is uitgekomen

Afbeeldingslocatie: http://www.engadget.com/media/2006/10/dinovo_edge_biggie.jpg

Verwijderd

Als je een stille Arctic koeler neemt, neem dan ook een Zalman fanmate erbij. De arctic koelers (net als alle zalman koelers), zijn op volledige snelheid nog hoorbaar. Met de fanmate ertussen zijn ze onhoorbaar.

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Als je een stille pc wilt hebben kun je beter een stalen kast pakken, deze weren veel meer geluid. Ik heb al een aantal keren een alluminium kast gehad en moet zeggen dat ik hem alleen heb omdat ze zo mooi zijn.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Ik hou zelf van simpel maar effectief. Wellicht dat deze kasten leuk zijn?

Wit http://www.azerty.nl/prod...61/antec-p150-zilver.html
Zwart http://www.azerty.nl/prod...50/antec-solo-zilver.html

waarom die p150 zo duur is snap ik ook niet (zal wel de voeding zijn)

revieus zijn allemaal positief, stil & stevig.

Voor koeling zou ik gewoon voor een vapochill micro gaan en 3x 92mm papst fans * 1x 120mm (de vapochill micro heeft ook een fan controller)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• smvs
  • Niet online
Antec Solo, 80 euro ofzo zonder voeding. http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=18500#

NSK 6500, 100 euro ofzo met 430 watt voeding
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=96500

• Dennis013
Die antec-kasten... dat kun je toch geen design noemen??? >:)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
Silverstone is een hele mooie kast... maar ik ben bevooroordeeld.
http://specs.tweak.to/7738
De kast was een rip uit me lijf maar ik moest hem gewoon hebben, waterkoeling inbouwen met een grote radiator zonder zagen, ideaal en zoooo mooi (tenminste niet een lelijk deurt of een compleet gaas geval (zoals coolermaster en Lian Li veel doen.... volgens mij is daarom "racegaas" :X ook zo populair)

Je moet wel de standaard silverstone fans op 7 volt zetten ofzo, op 12v maken ze eigenlijk redelijk wat herrie.

2 andere nadelen, doordat de gaten voor de schroefjes in het alumium getapt zijn gaan ze nogal stroef, dus vaak zit je toch met een kruiskopje op de thumbscrews ;)
De zijpanelen gaan er ook niet ideaal op en af, maar als het goed is doe je dit toch niet te vaak is mijn visie.

Ik zoek nog een mooie zilvere (het liefst alumium gebrushed) dvd brander (en frontjes plakken heb ik geen zin in)
En een hotswap s-ata rack (4of5 schijven in 3 5,25" bays) in het zilver..... lastig :/
Vind je een mooie, is dat kreng 1200 euro :o En deze lijkt zilver maar is het niet.
Maarja dat zijn mijn maffe zorgen :p

[ Voor 22% gewijzigd door Vandread op 19-10-2006 10:14 ]

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
http://www.nexustek.nl/

Case: breeze -> incl voeding van 350/400/500 watt met 1x120mm fan aan de onderkant (stiller kan niet behalve passief)
Dit icm arctic cooling ultra cpu cooler, arctic cooling vga en wat eigen getweak en getune en je kast is stiller als de muis op zolder
Reden: fabricage van deze kast
2 omhoogschuivende zijpanelen en 1 toppaneel dat alles een beetje 'afdekt'

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Deze heb ik in de woonkamer staat :) het is wel iets heel anders als de kast van de TS maar toch zeer stijlvol vooral met blauwe neon en UV CCFL's ;)
http://www.acryan.com/_casing/ACR-AC-BK.shtml

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54
als je nog een mooie kast zoekt hier een topic er helemaal vol mee ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1156818

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 14:07
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:34:
Deze heb ik in de woonkamer staat :) het is wel iets heel anders als de kast van de TS maar toch zeer stijlvol vooral met blauwe neon en UV CCFL's ;)
http://www.acryan.com/_casing/ACR-AC-BK.shtml
Dussss wat voeg je toe aan dit topic mbt de vragen/discussie van de ts :?
Ik denk als je een silverstone stijlvol vindt dat je een acryl case met neon en uv juist niet stijlvol vind :$
Pagina: 1