HDMI-DVI op LE40N71B niet bruikbaar voor HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 940 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ph!l
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Volgens Samsung kan men op een LE40N71B geen pc aansluiten op de HDMI
uitgang volgens de verkoper wel
In de handleiding staat dit uitdrukkelijk vermeld
Ik dacht dat HDMI een standaard was???
Foei Samsung :'(

zie antwoord Samsung

Het spijt mij zeer maar de verkoper heeft zich helaas vergist. De HDMI aansluiting op uw TV is alleen voor apparaten als DVD spelers of digitale ontvangers.
De PC kan inderdaad alleen maar via de VGA aansluiting, aangesloten worden.

Heeft iemand daar een oplossing voor?

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Het moet kunnen, mist je je pc op de juiste instellingen instelt. Heb je het al geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door masser120 op 23-09-2006 12:29 ]

• indy911
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 08:30
Ph!l schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:59:
Volgens Samsung kan men op een LE40N71B geen pc aansluiten op de HDMI
uitgang volgens de verkoper wel
In de handleiding staat dit uitdrukkelijk vermeld
Ik dacht dat HDMI een standaard was???
Foei Samsung :'(

zie antwoord Samsung

Het spijt mij zeer maar de verkoper heeft zich helaas vergist. De HDMI aansluiting op uw TV is alleen voor apparaten als DVD spelers of digitale ontvangers.
De PC kan inderdaad alleen maar via de VGA aansluiting, aangesloten worden.

Heeft iemand daar een oplossing voor?
Als jij op een DVI (of HDMI) uitgang van een PC een 720p signaal uitstuurt, heeft die Samsung TV echt niet in de gaten of het een DVD speler is of niet. Meestal is deze setting ergens wel in de drivers van je kaart terug te vinden, of anders kan je hem (bijvoorbeeld met PowerStrip) hem erzelf aan toevoegen.

Maar! Afhankelijk van hoe die Samsung met VGA signalen omgaat, zou het zomaar kunnen dat die VGA input een minstens net zo mooi beeld geeft als HDMI.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vorige week was er een Samsung monteur bij mij thuis die mijn 40R51 kwam repareren (ging soms vanzelf uit). Hem gelijk gevraagd of mijn andere samsung tft (26R51) die nu op VGA op mijn pc staat niet ook op HDMI zou kunnen.

Volgens de monteur kon dit, kabel kopen die van DVI (videokaart) naar HDMI verloopt.
Hij zei wel dat dit alleen bij de bijvoorbeeld nieuwere ATI kaarten kon, want de kaart moet 16:9 ondersteunen. Ikzelf heb een Ati X850pro dus moet goed komen.

Ik ga het binnekort proberen!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
HDMI is niks anders dan DVI + Audio in een ander stekkertje. Je TV zal waarschijnlijk niet alle resoluties accepteren, maar het is het proberen wel waard.

Verwijderd

Gewoon zo'n verloopje kopen:

http://www.sweex.nl/commu...ie=5&item=172&artikel=539

Ik weet niet of de display informatie wordt doorgespeeld, anders moet je de resolutie handmatig instellen.

• Allewijn
  • Niet online
Ik had het al andersom : dvi kabel met aan het eind een verloop naar hdmi.
Dit pastte echter niet omdat mijn Samsung scherm aan de muur hangt en die kabel dan zó dik en diep werd dat het er niet achter pastte. Verloop moet dus vanaf pc dvi naar direct hdmi zijn!
Benieuwd of het gaat werken op onze samsung schermen en of het een zichtbaar beter beeld op gaat leveren!

• Allewijn
  • Niet online
Ik heb net even in de instellingen van mijn Ati X850pro kaart gekeken.
Ik kwam het volgende scherm tegen:

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/3593/1jd3.jpg

Ik heb dus de vinkjes aangezet voor 720p en 1980i...

Zou dit dan gaan werken zodra ik een dvi/hdmi kabel ertussen plaats? (nu nog gewoon vga)

Verwijderd

Ook al in het andere topic dit antwoord gegeven maar nogmaals dan;

Mijn HTPC is via DVI>HDMI op een Samsung LE32R73BD aangesloten en het werkt probleemloos.
Ook bij mij staat in de handleiding dat dit niet zou kunnen, maar ik had de handel al aangesloten voordat ik deze uberhaupt gelezen had. Ik begrijp de reactie van Samsung dan ook niet helemaal.
Wat zou er via deze ingang met een (HT)PC niet goed kunnen werken?

Ik heb nu overigens een Nvidia kaart in mijn HTPC zitten maar via een ATI X700 Pro ging het ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 15:34 ]

• Allewijn
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:33:
Ook al in het andere topic dit antwoord gegeven maar nogmaals dan;

Mijn HTPC is via DVI>HDMI op een Samsung LE32R73BD aangesloten en het werkt probleemloos.
Ook bij mij staat in de handleiding dat dit niet zou kunnen, maar ik had de handel al aangesloten voordat ik deze uberhaupt gelezen had. Ik begrijp de reactie van Samsung dan ook niet helemaal.
Wat zou er via deze ingang met een (HT)PC niet goed kunnen werken?

Ik heb nu overigens een Nvidia kaart in mijn HTPC zitten maar via een ATI X700 Pro ging het ook.
En hoe is het beeld?
Welke resolutie kan je nu gebruiken?
Heb je ook weleens het verschil gezien tov aansluiting via VGA?

Verwijderd

Allewijn schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 16:59:
[...]

En hoe is het beeld?
Welke resolutie kan je nu gebruiken?
Heb je ook weleens het verschil gezien tov aansluiting via VGA?
Het scherm staat bij mij in 1080i met een underscan resolutie van 1768x992.
De underscan functie staat aan omdat anders enkele pictogrammen half buiten het scherm vallen.
De optie "digitaal beeldscherm als HDTV" staat bij de instellingen van de videokaart aan en daarnaast natuurlijk 1080i.

Deze Samsung heb ik niet op zijn VGA aansluiting gebruikt omdat ik al de beschikking had over de DVI>HDMI kabel. Deze had ik bij mijn vorige LCD-TV (OTIC van Belcompany) al aangeschaft en mijn HTPC was daarmee ook al goed ingesteld. Waarom iets veranderen wat al goed werkt, nietwaar?

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 14:56

player-x

Disruptive by design

Ik heb hetzelfde probleem met mijn LE40F71B

Heb een DVI > HDMI kabel gebruikt maar geen beeld (analoog sub-D werkt wel goed)

Staat bij mij ook in mijn handleiding dat het scherm niet werkt met PC's

Ik vraag me af of dit komt omdat mijn 7600GT geen HDCP heeft of zal het aan iets anders liggen

Heb nu een duur scherm dat ik niet eens DVI-D kan aansluiten ben zeer teleurgesteld in Samsung

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 16:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Welke resolutie stuur je uit? Kan best zijn dat de door jouw gebruikte resolutie niet geaccepteerd wordt door de tv, maar een officiele resolutie wel...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• player-x

player-x

Disruptive by design

Heb verschillende uitgeprobeerd maar hij zou in iedergeval moeten werken op 1080p wat het de native res is en heb de refresh-rate gebruikt die in de handleiding staat.

Maar denk dat het aan de HDCP ligt vraag me af of een nieuwe VGA kaart die HDCP ondersteund wel zou werken.

Verwijderd

player-x schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:02:
Heb verschillende uitgeprobeerd maar hij zou in iedergeval moeten werken op 1080p wat het de native res is en heb de refresh-rate gebruikt die in de handleiding staat.

Maar denk dat het aan de HDCP ligt vraag me af of een nieuwe VGA kaart die HDCP ondersteund wel zou werken.
Hij zou zowiezo 720p moeten slikken. 1080p als input is iets waar nogal wat merken zich stevig in verslikken en ondersteunen het meestal ook niet ondanks dat het scherm het qua resolutie wel aan kan. Dus 720p of 1080i uitproberen. Alle andere resoluties zijn z.g. PC resoluties.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 11:07 ]

• player-x

player-x

Disruptive by design

Mijn TV is een full-HD TV en werkt met de VGA wel goed met 1080p

Maar de DVI-D werkt gewoon niet staat in de handleiding dat het ook niet zou werken

Mijn vraag is kan dit op een of andere manier wel aan het werk krijgen?
De nieuwe 8600GTX die HDCP ondersteund zoe die wel moeten werken ?

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
even een bump van dit topic....ik heb ook een Samsung LCD-TV gekocht en krijg ook geen beeld.
Ik heb een MSI 7600GT (zonder DHCP) en draai windows Vista

Het scherm zie ik staan in mijn opties indien ik die verbind via DVI-HDMI, maar de TV geeft de melding "Geen signaal" over de HDMI2 ingang.

Helpt Powerstrip hierbij? of ligt het aan het feit dat mijn 3D-kaart niet HDCP ready is?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-02 14:36
Heb zelf een Samsung Le40R81B

Gebruik een ATI HD3850 met DVI/HDMI op de kaart zelf al hdmi kabel erin , op me tv erin en klaar :)

Top :D

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij mij is het de Samsung LE32S81
Zal waarschijnlijk dus aan men 3D kaart liggen...of zijn hier mensen die met een mindere 3D-kaart toch via HDMI beeld kunnen sturen nr hun TV?

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
krijg het ook niet voor elkaar, zelfde tv en een fx5200. Misschien toch de videokaart dan...

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03:35
Ik gebruik op mn hdready plasma een pc met onboard video en dat gaat perfect.

Waar je op moet letten is dat de tv's heel kieskeurig zijn wat betreft de aangeleverde resolutie en dan helemaal via hdmi.
Meestal pakken ze alleen 1280x720 of 1920x1080, dat is bij mijn tv ook zo.

Als er dan nog geen beeld is, dan moet je gewoon n ander merk kabel proberen. Meestal lukt het dan wel.
De overscan kan je in de instellingen van je videokaart compenseren.
Pagina: 1