Toon posts:

hoe 2 extra boxen op surround syteem aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 818 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.Ik krijg binnekort een nieuwe keuken en daarom moeten er nieuwe draden aangelegt worden.
Ik wou graag 2 boxen in mijn keuken ophangen en die aansluiten op mijn surround systeem(philips lx3600d) Dat systeem zit in de kamer en ik wou via de kelder naar de keuken gaan .Kan dit Of hebbe jullie een andere oplossing ?

ps.dit zit in het verkeerde topic.wie kan het goedzetten.Mijn excuses.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 11:43 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe kunnen we je daarmee helpen? Het is gewoon een kwestie van draden leggen?
Je zou het ook draadloos kunnen proberen, maar ik weet niet hoe de verbinding van die dingen zijn.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
ja mijn excuses.Ik bedoel ik heb alle boxen al aangesloten. en het zit met een speciaal stekkertje per box achter.Dus mijn vraag was hoe kan ik dit aanpakken? want ik ben niet echt technisch.Met een versterker/splitter?
foto van stekkers en achterkant surround syteem het is dus de bedoeling dat ik radio kan luisteren en gewoon hetzelfde hoor wat ik ook op de andere speakers hoor

foto: Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/6295/dsc00090as2.th.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 11:55 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Je moet goed kijken dat je de juiste vermogens e.d. op de speakertjes zet. De meest veilige oplossing is een klein apart versterkertje voor de 2 boxen. Dan verdeel je alleen het signaal en wordt dit verder apart uitversterkt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het snelle antwoord.IK heb er een foto bijgevoegd hierboven^^ .Onder wat moet ik dan zoeken als versterker en hoeveel kost zoiets ongeveer.?En hoe moet ik dat met die stekkers doen ?

• djluc
Zo'n versterkertje kan je zo gek maken als je zelf wilt maar in principe is elke geschikt. De aansluitingen op de foto zijn hier niet voor geschikt, je moet iets hebben als signal-out o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het snelle antwoord. bedoel je dit ? foto:Afbeeldingslocatie: http://img78.imageshack.us/img78/2541/dsc00091lp3.th.jpg

Moet ikhem dan op aux zetten? of maakt dat niks uit?
Hoe noem je zo''n versterker ? Hoeveel kost dat ongeveer? onder de 50 euro?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 12:21 ]

• djluc
Ik denk line out, maar dat moet je even testen.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt ik zal eens informere bij de plaatselijke mediamarkt.
bedankt.

• BiG-GuY
  • Laatst online: 08:27

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Op de aux out, zou je een simpel pc speakersetje kunnen gebruiken, het setje moet iig een ingebouwde versterker hebben... die andere poorten kan je niet zo snel splitsen...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat is het probleem ik wil geen aux gebruiken want dan kan ik geen radio gebruiken meer.

Waarom zou dat niet kunnen gaan via line ouT? ;(

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
Je kunt gewoon Line-Out gebruiken.

Ik weet niet wat je wensen zijn en wat de afstand tussen keuken en je surround systeem is, maar je zou bv een simpel 2.1 luidspreker systeem kunnen kopen (Voor de PC) en deze aansluiten op de Line-Out van je surround systeem (Moet het 2.1 systeem natuurlijk wel een Line-In hebben en geen digitale ingang).

Het enigste nadeel is dat de kwaliteit achteruit gaat als de kabel te lang wordt.

Voordeel zijn:
Het volume is onafhankelijk van elkaar te regelen.
Je hoeft maar 1 kabel te trekken.
Geen extra versterker bij je surround systeem in de buurt.
Niet op en neer lopen om het volume te regelen.

**EDIT** Uiteraard kun je ook een 2 speaker systeempje kopen met ingebouwde versterker maar die klinken meestal helemaal nergens naar...dat neemt niet weg dat een 2.1 systeem niet slecht kan klinken.

[ Voor 13% gewijzigd door KILLorBE op 23-09-2006 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
super bedankt voor je reply want ik weet echt niet wat ik moet doen

de afstand is ongeveer 17 meter.Ik zou gewoon redelijk geluid willen en het liefst met een afstandbediening om hem zachter te zette als ik bijvoorbeeld de tv aan heb met het surround systeem ik wil de boxen alleen gebruiken voor radio en een cd soms.

Ik wil ook graag de boxen kunne ophangen ergens aan aan zo''n beugel (die je kunt verkrijgen in sommige winkels)

Wat moet ik nu doen?welke kabels (hij moet ook door de vloer heen (dus hoe gaat dat met de plug dan) en welke boxen zyn goed ?

Hoeveel kost dit ongeveer bij elkaar ?

bedankt alvast!! ;(

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Internetproviders en hosting lijkt mij inderdaad de verkeerde subforum. ;)

topic move: I&H -> AV

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Goede kabel gebruiken 3.5 mm stereo jackplug naar 2xcinch voor je line out. De 3.5 mm jack naar je keuken toe leiden. Aan begin en eind een ferrietkraal om hoogfrequente stroing te dempen.

In keuken een 2.1 pc speakerset wegbouwen.

Speakers kun je zo duur en uitgebreid maken als je wilt, als je voor erg luxe gaat, zou je de kabel ipv 3.5 mm jack ook 2x cinch aan keukenzijde moeten oppakken. (Heb hier zelf een setje Primax Soundstorm 40watt rms speakers met cinch-ingangen en ingebouwde versterker staan, blazen zo hard dat op zomerdag de buren komen te zeuren die 30 meter verder in de tuin zitten als ik vanaf m'n pc binnen weer eens een mp3 aan het afspelen ben op max volume ;-P )

Wat je wilt is dus niet moeilijk maar voornamelijk afhankelijk van budget...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor uw antwoord.het gaat mij vooral om dat ik het afzonderlijk kan regelen .OMdat ik soms geen radio hoef in de keuken.Dus een afstandbediening zou wel fijn zijn.het liefste een 2.0 speakerset dus geen subwoofer omdat wij dat niet wegkrijgen gewerkt.Maar hij moet dus op de line -out aangesloten kunne worden .Zou iemand mij een even kunnen noemen wat ik nu precies moet hebben van kabels?
en welke speaker aansluitingen?En misschien een goed speakerset wat klein is en je makkelijk kan bevestiging met beugel?

ALVAST heel erg bedankt

edit: is dit misschien wat: http://nl.europe.creative...category=27&product=10733
Deze is geschikt om andere aparaten mee aan te sluiten(video adapter)? :)

En dan dit erbij: http://nl.europe.creative...category=30&product=14565

Wat vinden jullie hiervan en wat moet ik me voorstellen avn die video adapter? Is die trouwens geschikt om op mijn philips lx3600d ) op de line-in ingang aangslote te worde?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 16:39 ]

Pagina: 1