Gran Turismo voor de PS3 wordt per level verkocht

Pagina: 1
Acties:

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Topicstarter
Sorry, maar het hele artikel klopt niets van.
Bekend was al dat het online spelen van games geld zou kosten, terwijl bijvoorbeeld chatten of winkelen gratis zou moeten worden.
Spelen van games online is gratis bij de PS3. Het lijkt dan ook helemaal niet op het systeem van Microsoft.

Hier quote uit het persbericht.
In Gran Turismo HD, gamers will have access to GT HD Premium and GT HD Classic. GT HD Premium features cars and tracks like never before in full high definition quality. GT HD Classic features unique online gameplay that not only provides head-to-head racing, but allows for the long awaited feature of additional cars (ranging up to 770 car models) and tracks (up to 51) available through ongoing downloads.
GTHD bestaat dus uit twee delen op een disc.
GTHD Classic. GT4 Online (dus alle auto's en banen uit GT4 zullen er inzitten) met HD gfx en extra online downloads. (En volgens de teaser iig Ferrari's)
GTHD: Premium. 30 auto's en 2 tracks. Offline. Dit is een voorproefje op GT5.

PSN: Shiver23

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:37:
[...]

Spelen van games online is gratis bij de PS3. Het lijkt dan ook helemaal niet op het systeem van Microsoft.
Bron? Eerder schreven T.net namelijk:
Zo maakte hij duidelijk dat gebruik van het PlayStation Network Platform gratis is voor diensten als chatten en winkelen, maar dat er voor online gaming betaald zal moeten worden.
Shiver23 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:37:
[...]

GTHD bestaat dus uit twee delen op een disc.
GTHD Classic. GT4 Online (dus alle auto's en banen uit GT4 zullen er inzitten) met HD gfx en extra online downloads. (En volgens de teaser iig Ferrari's)
GTHD: Premium. 30 auto's en 2 tracks. Offline. Dit is een voorproefje op GT5.
URL van het persbericht?

[edit]
Ik wil je best geloven hoor, maar het bericht bij Ars Technica waar mijn nieuwsje grotendeels op gebaseerd is zegt andere dingen ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door Harm op 23-09-2006 11:43 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Van Gamespot
http://www.gamespot.com/e...9&tag=top_stories;title;3
[UPDATE] Yesterday, we had a chance to visit Polyphony Digital headquarters and see a presentation from PD president and Gran Turismo series creator Kazunori Yamauchi. During the presentation, Yamauchi outlined his vision not just for the next game in the GT series, Gran Turismo HD, but also the future of the series going forward.

The biggest news on Gran Turismo HD is that the game will be split into two portions known as Gran Turismo HD Premium and Gran Turismo HD Classic. The significant differences between the two "sides" of the game are extensive, not just in quantity but in terms of visual quality as well. First let's talk numbers. Gran Turismo HD Premium will feature 30 cars and two tracks, all of which have been modeled from the ground at a level of visual fidelity that simply hasn't been approached in the game before. As Yamauchi told us, modeling cars for the HD Premium version of the game takes roughly six months apiece, and the models themselves are comprised of tens of thousands of polygons, (as opposed to merely thousands which comprise those found in GT HD Classic).

As you might expect, the Classic version of GT HD will feature the "quantity" side of the equation--more than 750 cars, 51 tracks, and thousands of downloadable items. All of the assets in the game will come from data supplied from previous GT games, all upgraded for high definition presentation. Essentially GT HD Classic will be a compilation of previous Gran Turismo games presented in HD quality.
[...]
One other piece of the GT HD puzzle is the idea of the marketplace. Showing a mock-up of the Sony GT online shopping center, Yamauchi said players will be able to download new cars, tracks, and exclusive items for their version of GT HD. No price point has been announced for any of the items that will be available, nor do we know how downloads will be made available in different regions. For example, if a player is "shopping" in North America, will he or she only be able to purchase cars available in that area? Will cars be available in packs or as individual units? At this point, it's still up in the air. Furthermore, the idea of purchasing new cars and tracks brings up the rather obvious question of unlockable content in the next GT. What incentive will there be for players to unlock cars, if they can merely whip out their credit card and simply buy exactly what they want? Nonetheless, it seems as though a balance will be struck between purchased and unlocked content in the game's after-release support.
Dat is dus het goede verhaal, aldus gamespot. GT HD classic is alles behalve een lege schil. Je kunt auto's en banen unlocken of anders je portemonnee trekken.

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 15:25
Wanneer gaan we dit terug zien op de FP.... :?

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Niet denk ik.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
't Is Zondag, ook voor de nieuwsploeg hoor. Er mag dan wel een redacteur van dienst zijn, die kan ook wel even een topic missen. Dergelijke onsubtiele opmerkingen mogen dan ook simpelweg achterwege gelaten worden. Ik ga hier morgenvroeg naar kijken.

Wil op dit moment alleen dit kwijt:
Ars Technica vertelt x
Gamespot vertelt y

Daarom vraagt Harm naar een link naar een persbericht en men reageert met een link naar Gamespot. Niet helemaal de bedoeling dus want Gamespot heeft bij ons niet meer of minder aanzien dan Ars Technica. Ik ga morgen het echte persbericht opzoeken of mensen bellen of zo.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Yoeri schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:21:
't Is Zondag, ook voor de nieuwsploeg hoor. Er mag dan wel een redacteur van dienst zijn, die kan ook wel even een topic missen. Dergelijke onsubtiele opmerkingen mogen dan ook simpelweg achterwege gelaten worden. Ik ga hier morgenvroeg naar kijken.

Wil op dit moment alleen dit kwijt:
Ars Technica vertelt x
Gamespot vertelt y

Daarom vraagt Harm naar een link naar een persbericht en men reageert met een link naar Gamespot. Niet helemaal de bedoeling dus want Gamespot heeft bij ons niet meer of minder aanzien dan Ars Technica. Ik ga morgen het echte persbericht opzoeken of mensen bellen of zo.
Het lijk mij vrij logisch dat Gamespot meer aanzien heeft in dit geval, die hebben afgelopen week op de Tokyo Game Show in de rondte gerend en het nieuws grotendeels first-hand.

Ik zie dat AT niet doen, dat is meer een site als t.net en niet puur een gamesite. Kan ook nergens op de AT site terug vinden dat ze iemand naar de TGS gestuurd hebben.

• Flint
Is idd zondag, heeft iedereen begrip voor :)

Wat ik me wel afvraag. Krijgt 'n update nieuwsbericht automatisch 'n kick? Anders zal nog niemand 't zien, tis tenslotte van vrijdag.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
keldon schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:28:
[...]

Het lijk mij vrij logisch dat Gamespot meer aanzien heeft in dit geval, die hebben afgelopen week op de Tokyo Game Show in de rondte gerend en het nieuws grotendeels first-hand.

Ik zie dat AT niet doen, dat is meer een site als t.net en niet puur een gamesite. Kan ook nergens op de AT site terug vinden dat ze iemand naar de TGS gestuurd hebben.
Staat ook een video van het interview op Gamespot waarin de maker alles uitlegt.
http://www.gamespot.com/p...8379&rgroup=tgs2006_story

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Flint schreef op zondag 24 september 2006 @ 18:29:
Wanneer gaan we dit terug zien op de FP.... :?
Ik was gisteren jarig en dan heb je op een zondagavond andere dingen te doen dan nieuwsjes updaten hè ;) .

• Flint
_/-\o_
En alsnog Feli :>

Verwijderd

Erg jammer dat dit artikel nu als update erin wordt gegooid.

Nu moet iedereen de bijna 200 reacties doorspitten om te kijken wat er relevant is, daarnaast worden er nu wellicht reacties omlaag gemod die bij het orginele artikel wel relevant waren.

Ook is het nu voor mensen die het orginele artikel niet (goed) hadden doorgelezen een beetje lastig om te zien wat er nu aangepast is.

Waarom is hier gekozen voor een update? Het gaat om een dergelijk oud artikel met dusdanig veel reacties dat een opvolg bericht veel handiger (IMHO) zou zijn geweest.

"In tegenstelling tot [linkie]eerdere berichtgeving[/linkie]"

Nu is het toch al te laat, dus het heeft weinig zin om er kritiek op te geven. Maar wellicht dat een argumentatie vanuit de poster/newscrew handig zou zijn?

Thanks ;)

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 15:58:
daarnaast worden er nu wellicht reacties omlaag gemod die bij het orginele artikel wel relevant waren.
Ik gok dat je reacties bedoelt die de fouten in het nieuwsje aan de kaak stelden? Die waren sowieso al offtopic
Maar wellicht dat een argumentatie vanuit de poster/newscrew handig zou zijn?
Simpelweg omdat je een keuze moet maken op het moment dat je ervoor gesteld wordt. Als we een nieuw bericht gepost hadden, hadden mensen vast geklaagd dat het oude bericht nog steeds online stond bvb :)

Verwijderd

Yoeri schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:09:
[...]
Ik gok dat je reacties bedoelt die de fouten in het nieuwsje aan de kaak stelden? Die waren sowieso al offtopic
[...]
Simpelweg omdat je een keuze moet maken op het moment dat je ervoor gesteld wordt. Als we een nieuw bericht gepost hadden, hadden mensen vast geklaagd dat het oude bericht nog steeds online stond bvb :)
Nee, ik bedoel reacties waarin een gepraat werd over het feit dat het wel per level verkocht zou worden (ook al was dat niet het geval). Oftewel alle reacties die nog niet op off-topic gemod werden.

De argumentatie 'we moesten een keuze maken' is natuurlijk geen argumentatie, dat je een keuze moet maken is een feit, de argumentatie gaat over welke keuze er gemaakt moet worden / is gemaakt.

Dat mensen zouden klagen kan wellicht waar zijn, maar ook dat is geen argumentatie, je zult altijd mensen hebben die klagen.

Het is in het verleden al erg vaak voorgekomen dat er een bericht geplaatst wordt waarin een voorgaand bericht wordt tegengesproken. Niet alleen op tweakers.net maar overal, het is dan een beetje raar om het oude bericht te gaan verwijderen dus daar zal niemand over klagen.

Eventueel had er bij het orginele bericht een update kunnen komen te staan (zonder het artikel omhoog te schoppen) waarbij wordt verwezen naar het nieuwe artikel.
Pagina: 1