[PHP] Streamen van video's en afspelen in embedded mp object

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag (wmv en mpg) video's streamen en deze direct op mijn website in een mp object afspelen. Ik weet hoe ik bestanden moet streamen via php, maar ik krijg het niet voor elkaar om de uitvoer van dit streaming-script (de gestreamde video dus) af te spelen in een mp object. In het volgende topic is hierover al een discussie gaande, in de op twee na laatste post van dit topic leg ik precies uit hoe ik momenteel probeer te streamen en af te spelen (met codevoorbeeld) en dus ook dat het niet lukt |:(

[PHP] header redirect vanuit frame

PS:
Ik heb een nieuw topic aangemaakt, omdat bovenstaand topic aanvankelijk heel ergens anders over ging, waardoor ik het idee heb dat mensen met speficieke kennis over het streamen van video's niet snel geneigd zijn om bovenstaand topic te bekijken waardoor ik dus geen antwoord krijg op mijn vraag.
Dit leek mij een valide reden om een nieuw topic te openen, ik hoop dat de moderators zich hier in kunnen vinden.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

pietje63

RTFM

Waarom wil je dit via php doen, er zijn zat bestandsformaten die gemaakt zijn om te streamen vanaf de server.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er zijn zat bestandsformaten die gemaakt zijn om te streamen vanaf de server.
mmm, misschien dat ik dan niet helemaal goed begrijp hoe ik het moet aanpakken, wat ik wil is bestanden die ik heb (wmv en mpg) streamen vanaf de server. Maar hoe kan ik dit het beste doen dan volgens jou???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er moet toch iemand zijn die me even de goede richting ik kan wijzen? al is het maar een link naar een website of een aanwijzing onder welke termen ik op Google moet zoeken, want ik kan zelf echt niet vinden wat er bedoeld wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:52
misschien helpt dit?
http://www.thescripts.com/forum/thread1658.html

[ Voor 7% gewijzigd door Pascal op 25-09-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

pietje63

RTFM

Of probeer zoiets: http://www.jeroenwijering.com/?item=Flash_Video_Player .. Hoe dan ook je gaat denk ik meer naar een client side oplossing toe dan iets serversides.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Topicstarter
mmm, bedankt maar dit is toch niet helemaal wat ik zoek.

Het gaat mij specifiek om een oplosing met Windows Media Player waarbij de videos in het browser scherm in het Windows Media Player object moeten worden afgespeeld. Nu weet ik op zich prima hoe je videos in een embedded media player moet afspelen, maar ik weet niet hoe ik bestanden kan streamen en dan vervolgens ook nog eens in een embedded media player kan afspelen.

Tenminste dit moet toch mogelijk zijn of mis ik hier iets?

Ik wil dus server-side streaming van .MPG en .WMV files waarbij de stream wordt afgespeeld in een embedded media player element en duidelijk géén client side oplossing. Iemand die me een beetje op weg kan helpen hiermee?
Pagina: 1