Toon posts:

Corsair XMS 2700 geheugen nog te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb in mijn systeem een reepje van 512MB zitten van het type:
Corsair CMX512 - 2700C2

Nou dacht ik laatst... misschien interessant om er een zelfde reepje bij te knallen.
Ik zoeken bij de pricewatch van tweakers, en kon het nergens meer vinden?

Weet iemand toevallig of ik dit nog ergens aan kan schaffen?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aan het type te zien lijkt me het een PC2700 reepje. De oplossing is simpel: steek er gewoon een reepje PC3200 bij en laat het op PC2700 snelheden lopen :)

Verwijderd

Topicstarter
kan dat zomaar?

trekt mijn moederboard dat? (asus P4B533-vm)

of gaat dat gewoon automatisch, aangezien geheugen altijd 'loopt' zo snel als het langzaamste reepje?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Als het niet meer in de pricewatch staat is je kans om het nieuw voor een redelijke prijs te scoren niet zo groot meer - je kan het proberen met een advertentie in V&A :). Of je kan ergens in Duitsland zoeken. Of op eBay, maar met die opties heb je bijna altijd extra verzendkosten.

Als je geen dualchannel draait, of DC met een nForce2, dan maakt het niet uit als je er een ander reepje naastzet :).

PMG is echter geen V&A, en prijzen zoeken kan je zelf ook, daarom gaat deze dicht :).

[edit]In je BIOS kan je de snelheid van je geheugen instellen. Al je geheugen loopt dan op die snelheid. Logischerwijs zal (met overclockmarge) die ingestelde snelheid om en nabij de snelheid van het traagste reepje moeten liggen ;). Zie ook de manual van je moederbord. Let hierbij op dat PC2700 == DDR333 == 166Mhz.

[ Voor 27% gewijzigd door Mentalist op 23-09-2006 11:29 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.