Auto leasen in Duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 8.399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Ik ben zelf woonachtig in Nederland, maar woon vlak aan de grens met Duitsland. Ik ben op dit moment op zoek naar een privé lease auto. Tot zover geen problemen, maar nou vroeg ik mij af of het voor mij mogelijk is om in duitsland een auto te leasen. Dit vooral omdat dit een stuk goedkoper is dan in Nederland.

Aangezien ik ook een auto mag huren in Duitsland, lijkt mij dat het dan ook geen probleem hoeft te zijn om er een te leasen (behalve dat je met een duits kenteken rondrijdt ). Ik kan op internet echter niets vinden waarom het wel of niet zou mogen.

Aub geen "Ja natuurlijk" of "Nee, natuurlijk niet!" antwoorden, maar wat antwoorden met meer onderbouwing.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sorry hoor, maar dit was precies 30 seconden googlen, dat had je zelf ook wel kunnen vinden lijkt me.

http://auto.blog.nl/finan...sen_in_het_buitenland_mag

Virussen? Scan ze hier!

• BCC
Dit gaat over bedrijfsmatig leasen, niet over prive leasen. Maar zou dat daar ook voor gelden?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waar in de uitspraak lees jij dat het om bedrijfsmatig leasen zou gaan? Ik zie dat nergens vermeld staan namelijk...

Alleen in het artikel, maar als je alleen dat hebt gelezen zou je natuurlijk ook verder kunnen kijken in de linkjes die in het artikel staan vermeld...

Virussen? Scan ze hier!

• BCC
Er staat ook nergens dat het om prive leasen gaat. Maar als het al een tijdje mag.. waarom doet niemand het dan nog?

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Een collega van mij reed in een auto van de zaak met een luxemburgs kenteken, na al een keer aangehouden te zijn (krijg je een waarschuwing) is hij laatst weer aangehouden, resultaat; volledige bpm over de waarde van de auto die je rijdt betalen en nog een boete ofzo. Dus ik zou ermee uitkijken :P

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
In Nederland langdurig rijden met een auto voorzien van buitenlands kenteken (als Nederlander, wonende in Nederland) mag inderdaad niet.

Zou je in Duitsland wonen, dan is 't uiteraard geen probleem.

BMW 535D

• BCC
lex schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:06:
Een collega van mij reed in een auto van de zaak met een luxemburgs kenteken, na al een keer aangehouden te zijn (krijg je een waarschuwing) is hij laatst weer aangehouden, resultaat; volledige bpm over de waarde van de auto die je rijdt betalen en nog een boete ofzo. Dus ik zou ermee uitkijken :P
Volgens dat nieuwsberichtje is iemand hetzelfde gebeurd, en die is na een rechtzaak in het gelijk gesteld.. Het zou dus nu wel mogen.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Todat de reparatiewetgeving er is staat in het artikel. Doe wat je niet laten kan zou ik zeggen :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-06 12:15

tazzman

a real boardmonkey

BCC schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:46:
[...]

Volgens dat nieuwsberichtje is iemand hetzelfde gebeurd, en die is na een rechtzaak in het gelijk gesteld.. Het zou dus nu wel mogen.
Da's allemaal leuk en aardig.. maar daar heeft de belastingdienst en de douane geen brood aan. Je krijgt gewoon de BPM etc aan je broek en ik weet niet of je wel in de auto mag rijden gedurende de rechtzaak? Lijkt mij allemaal beetje veel gedoe :)

Hoe zit dat eigenlijk met je auto verzekering? Je kan hem leuk in Duitsland leasen maar wanneer een auto langdurig in het buitenland verblijft of geregistreerd staat op naam van iemand die niet in Duitsland woonachtig is, dan gaat je Duitse verzekering daar wel moeilijk over doen.

(Die van mij in ieder geval wel!)

[ Voor 7% gewijzigd door tazzman op 25-09-2006 16:13 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Hou je wel in de gaten dat "leasen" in duitsland meestal iets totaal anders is als hier? Als we hier over "leasen" praten hebben we het over full operationel lease, als in, daar zit de verzekering, de wegenbelasting en het onderhoud van de auto bij.

Als ze in duitsland over "leasen" praten, hebben ze het bijna altijd alleen over de financiering van de auto, dus geen verzekering, wegenbelasting, onderhoud....

Dit even los van het feit dat het volgens mij niet mag. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat klopt - prive leasing is hier niets anders dan een auto financieren. Met dat verschil dat je de auto niet bezit en betaald X bedrag om auto Y voor een periode van Q maanden en Z kilometers te rijden.

Zover ik weet moet je verzekering maar ook onderhoud zelf betalen. Voor 500 - 600 euro in de maand kachel je dan rond in een nagelnieuwe Audi of BMW. Na de lease periode heb je de mogelijkheid om de auto geheel te kopen of een andere auto te leasen.

Ga je echter over de gestelde kilometerlimiet heen of rijd je schade - dan kan dat wel eens nadelige gevolgen hebben. De lease prijzen zijn namelijk grotendeels gebaseerd op de rest waarde van de auto - dus wat de dealer er weer voor terug krijgt.

Althans zo werd mij dat uitgelegd bij de BMW dealer welke mij een nagelnieuwe 3-er Touring wilde aansmeren die ver boven mijn budget lag. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tazzman schreef op maandag 25 september 2006 @ 16:52:
Dat klopt - prive leasing is hier niets anders dan een auto financieren.
Eh, GameOver zegt nu juist dat dat hier dus niet zo is, maar dat dat in Duitsland wel zo is.

Jullie spreken elkaar nu een beetje tegen? Hoe zit het nu werkelijk? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:05

GaMeOvEr

Is een hork.

wildhagen schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:34:
[...]

Eh, GameOver zegt nu juist dat dat hier dus niet zo is, maar dat dat in Duitsland wel zo is.

Tazz zit in .de volgens mij. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 17:19
lex schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:06:
Ik snap het even niet. Stel dat ik een geregistreerd bedrijf heb in België Duitsland of Luxemburg en daar op naam van dat bedrijf een auto lease waar ik mee rondrij. Ondanks dat ik dan alleen klanten in Nederland hebt zou ik geen idee hebben waarom je BPM moet betalen erover. De auto staat namelijk op een legaal bedrijf geregistreerd in het buitenland met een buitenlands post adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

sweetdude schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:22:
[...]

Ik snap het even niet. Stel dat ik een geregistreerd bedrijf heb in België Duitsland of Luxemburg en daar op naam van dat bedrijf een auto lease waar ik mee rondrij. Ondanks dat ik dan alleen klanten in Nederland hebt zou ik geen idee hebben waarom je BPM moet betalen erover. De auto staat namelijk op een legaal bedrijf geregistreerd in het buitenland met een buitenlands post adres.
Je mag als nederlander alleen in een NL kenteken in nederland rijden,
uitzonderingen zijn er moet je vergunning voor aanvragen.
(bv. voor grenswerkers die duitse auto v/d zaak hebben)
Deze auto mag dan alleen voor woon-werk, of werk verkeer gebruikt worden.
en eventuele bijtelling wordt gewoon verrekend:
http://www.belastingdiens...nland/buitenland-292.html
en
Werknemer:
http://www.belastingdiens...and-296.html#P3964_441273

Werkgever/Ondernemer:
http://www.belastingdiens...and-297.html#P3968_442055

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 25-09-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

wildhagen schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:34:
[...]

Nee hoor, ik heb ook gewoon een auto met een duits kenteken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eroelofs/private/tmp/small_bmw_1.jpg

Maar ja, hier is dan ook.....Frankfurt voor mij ;)
sweetdude schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:22:
[...]

Simpel...omdat JIJ als bestuurder in Nederland woont en niet in Belgiue, Duitsland of Luxemburg.
Neem jij een buitenlands postadres en sta je daar ingeschreven (en dus niet in NL) dan mag je gewoon rond karren in een Belgisch, Duits of Luxemburgs autotje. Dat doe ik namelijk ook.. maar ja, ik WOON en WERK dan ook in Duitsland.

Toen ik nog in NL woonde en mijn vriendin over was, dan mocht ik ook niet in haar auto rijden want deze stond op een Duits kenteken.

[ Voor 50% gewijzigd door tazzman op 25-09-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Het mag ook geen postbusadres zijn oid.

En als je bereid bent om zover te gaan om maar goedkoper auto te rijden,
houd dan rekening dat er veel meer om de hoek komt kijken dan alleen in het buitenland ingeschreven zijn. (niet alleen belasting/zorgverzekering maar ook AOW)
Pagina: 1