Kernel compiler in RH7 werkt niet op Athlon

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Ik heb gisteren RH7 opnieuw geinstalleerd. De oude install was nog van m'n oude Celeron systeem, maar het werkte ook goed op de Athlon. Nu is het geval dat ik heel erg vreemde errors krijg bij het compileren van de kernel (2.2.16). Hij klaagt dan over redefined constanten/headers, en die lijken iets met SMP te maken te hebben. Als ik de kernel SMP support geeft dan werkt het compilen ineens wel goed, maar dan loop ik weer tegen andere problemen aan. Het vreemde is dat EXACT dezelfde installatie in een VM-Ware systeem wel goed compileert, net als op m'n oude Celeron. Het lijkt dus iets met een fout van de CPU detectie te zijn of. Ik maak gebruik van kgcc, dus daar ligt het niet aan. Ik word er een beetje gek van. De Linux die-hards op #linux komen er ook niet uit, maar die blijven ook non-stop blaten dat RH7 zuigt. Veel nuttigs komt er verder niet uit ;) Iemand enige ervaring met dergelijke fouten op een Thunderbird systeem?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

joennie

Certified SCRUM Professional

In principe moet het probleem niet zo bij je processor liggen, want dan had die ook al wel fouten kunnen geven bij het opstarten en installeren van je 'oude' kernel onder linux. Wat RH7 betreft: #linux heeft er wel een beetje gelijk in, het is een mindere versie van Redhat. Zelfs Linux Torvald (goed geschreven?) heeft gezegd dat hij 't niet als ontwikkelingsplatform zag. Verder is SMP een Symetric Multi Processor iets, en dat wordt door de Athlon processor en de chipset nog niet ondersteund, dus zou dat een deel van het probleem kunnen zijn. de chipset voor de Celeron (en na een beetje prutsen de processor zelf ook wel) is WEL geschikt voor SMP. Jammergenoeg kan ik je geen kant-en-klaar antwoord geven op je probleem.

Linux aanhanger!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 11:05 schreef joennie het volgende:
Verder is SMP een Symetric Multi Processor iets, en dat wordt door de Athlon processor en de chipset nog niet ondersteund, dus zou dat een deel van het probleem kunnen zijn.
Het vreemde is dat ie juist WEL goed compileert als ik SMP support aan zet. Maar ik zal maar eens 2.2.18 downloaden en kijken wat ie daar mee doet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 30 januari 2001 11:05 schreef joennie het volgende:
Linux Torvald (goed geschreven?)
Nee, niet goed geschreven, zowel Linus' voornaam als Mr. Torvalds achternaam niet :+ :P

Verwijderd

RH7 gebruikt een unstable gcc.
één van de redenen waarom RH7 fundamenteel niet geschik is voor development.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Dat weet ik, maar waarom compileert ie dan wel in een VM Ware machine en in m'n Celeron systeem? Volgens mij moet die compilatie conditioneel zijn, en afhankelijk van je configuratie op het momennt van compileren ofzo. Twee identieke installs geven verschillende resultaten bij het compileren.

Pagina: 1