Ik probeer een website te maken met 2 kolomen welke binnen een main area komen, maar ik blijf prutsen en kom er niet uit. Ik heb een test bestandje gemaakt om mezelf alleen op dit probleem te concentreren. De html en css zoals ze in IE6 wel werken:
Dit heb ik kunnen oplossen door de css file te veranderen in dit:
wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik op nette manier wel kan zorgen dat de kolommen naast elkaar komen en binnen de main div blijven staan ?
In firefox 1.5.0.6 echter vallen staan block_1 en block_2 nu echter buiten de main div.<body>
<div ID="main">
<div ID="pagetitle">title</div>
<div ID="block_1"> test block1 </div>
<div ID="block_2"> text block2 </div>
</div>
</body>
body {
padding: 0px
margin: 0px;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
text-align: center;
color: #000000;
}
#main {
width: 800px;
border: 1px solid black;
padding: 0px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
margin-top: 10px;
text-align: left;
}
#pagetitle {
background-color:blue;
}
#block_1 {
float:left;
width: 50%;
background-color:red;
}
#block_2 {
float:left;
background-color:brown;
}
Dit heb ik kunnen oplossen door de css file te veranderen in dit:
Maar dan gaat het in IE weer niet goed. Nu wordt de width van block_2 gehalveerd. (behalve dat nu de kolomen van plaats wisselen, maar dat is natuurlijk makkelijk genoeg op te lossen) Wanneer ik de width 50% vervang door een pixel formaat komen in IE de kolomen niet meer naast elkaar te staan, of er zit een leeg stukje tussen de kolommen als ik ze maar smal genoeg maak dat ze wel naast elkaar komen. Indien ik 100% kies voor block2, is er nog steeds een wit stukje in IE en gaat kolom2 verder onder kolom1 in Firefox....#block_1 {
float:right;
background-color:red;
}
#block_2 {
background-color:brown;
}
wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe en hoe ik op nette manier wel kan zorgen dat de kolommen naast elkaar komen en binnen de main div blijven staan ?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 04:24 ]