Toon posts:

Crashes bij meerdere games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk crashes ervaren van verschillende games, de games zijn: Silkroad , F.E.A.R. Combat en Far Cry.
Telkens als ik deze games speel vind er na bepaalde tijd een crash van me gehele computer plaats , het beeld loopt vast waarna ik een zwart scherm krijg met krassend en piepend geluid dat over mijn headset word verspreid waarna ik mijn computer handmatig opnieuw moet opstarten.
Ik heb geprobeerd verschillende versies van drivers te installeren en ik heb mijn complete hardware handleiding erop nageslagen.
Eerst dacht ik dat het probleem lag bij te zware eisen van deze spellen , maar aangezien mensen met mindere pc's dan de mijne deze spellen wel probleemloos kunnen draaien is dit geen optie.
Oververhitting lijkt mij ook niet omdat mijn pc gemiddeld niet warmer word dan 45 graden (cpu en moederbord).
Kan iemand mij helpen ?

Ik bezit de volgende hardware.

ASUS A8N-SLI Deluxe
AMD 64 3500+
Kingston 1024mb DDR Ram
ATI Radeon X800 GTO

PS: ik weet niet of ik dit probleem in de juiste sectie van het forum heb geplaatst.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Welk OS? Wat voor voeding? Wat voor geluidskaart? Ook de drivers van de geluidskaart geüpdated?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Je kunt iig proberen:
  • te testen met een andere voeding
  • zonder losse geluidskaart (als je een losse geluidkaart gebruikt, als je onboard geluid gebruikt zou je dat kunnen uitschakelen)
  • memtest een nachtje te laten draaien
  • de temperatuur van je videokaart in de gaten houden met iets als atitool
Op die manier kan je in ieder geval een paar voor de hand liggende zaken testen.

Daarnaast ook even de meest recente drivers voor je hardware installeren en de meeste recente updates voor de games die problemen geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 01:16 ]

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:59

mucuracat

YES

mij ook overkomen met andere spellen.. na lang zoeken kwam ik tot ontdekking dat je de geluidskaart hardware acceleration of uit moet zetten of een stand lager.

Op taak balk rechtsklik op geluid icoon en kies <eigenschappen van audio aanpassen>

Kies daar onderaan bij [luidsprekerinstellingen] <geavanceerd....> dus de 2de.
Kies daarna tabblad prestaties en zet hardware versnelling lager.

succes

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb dit probleem ook gehad.

bij mijn 6600gt die bleek dood te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de replies zover , ik zal deze dingen testen , hopelijk met succes als einddoel.
Pagina: 1