Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 01:05:
hallo, het is al een tijdje geleden gebeurd, maar ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest. ik heb laats gewerkt met mijn iPod in mijn broekzak, na het werk heb ik hem uit mijn zak gehaald en ben ik er achter gekomen dat mijn iPod het niet meer deed. Hij reageerde nergens meer op en in het scherm zaten rare vlekken. Ik heb nog garantie, maar bij de Mediamarkt zeggen ze dat het schade van buitenaf betreft, en ik er geen garantie op heb, valt er nog iets aan te doen of kan ik hem weggooien?

Even alle bovenstaande (domme, sommige) reacties negerend ben ik het volkomen met Mediamarkt eens, tenminste als wat ik concludeer uit de TS waar is. Je geeft aan dat je gewerkt hebt met je iPod in je broekzak (wat voor werk? bouw ofzo? dan kan ik het me heel makkelijk voorstellen) en dat je iPod nu niet meer werkt. Vlekken in je scherm duiden op een gebroken scherm en dat gebeurt echt niet zomaar. Er is iets met redelijk wat kracht op je iPod terechtgekomen, of je bent er wellicht op gaan zitten (of je iPod is op een andere manier raar in je broekzak doodgegaan door externe krachten). Voor Mediamarkt (en Apple) is dit hetzelfde als met een hamer op je iPod slaan en dan garantie proberen te vragen, het apparaat is immers door je eigen onvoorzichtigheid kapot gegaan. Garantie geven ze op fabricagefouten (2 jaar volgens de NL wet?) en niet op 'user abuse', zoals dit genoemd wordt (ook de NL wet, dus die 2 jaar geldt in dit geval niet).
Wat je dus nog zou kunnen doen is je iPod zelf openmaken en kijken wat er evt kapot is, bijvoorbeeld zoals hierboven al gesuggereerd een printbreuk oid. Wellicht kan je het nog repareren, anders: jammer. Repareren zou ik niet doen tenzij het echt *spontaan* is gebeurd en dus niet onder user-abuse valt (volgens de reactie van MM valt het daar wel onder, dus daar kan je naar fluiten), het vervangen van een schermpje kost namelijk meestal evenveel als het apparaat zelf nieuw kost. Dat is mijn ervaring met zulke reparaties in elk geval.
Edit: je zou inderdaad nog, zoals hierboven vermeld, kunnen proberen naar een Apple Center te gaan, wellicht dat ze daar het ding uit coulance nog vervangen. Weinig kans, maar nooit geschoten is altijd mis
[
Voor 4% gewijzigd door
DataGhost op 24-09-2006 23:18
]