Toon posts:

mijn iPod is overleden...

Pagina: 1
Acties:
  • 996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo, het is al een tijdje geleden gebeurd, maar ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest. ik heb laats gewerkt met mijn iPod in mijn broekzak, na het werk heb ik hem uit mijn zak gehaald en ben ik er achter gekomen dat mijn iPod het niet meer deed. Hij reageerde nergens meer op en in het scherm zaten rare vlekken. Ik heb nog garantie, maar bij de Mediamarkt zeggen ze dat het schade van buitenaf betreft, en ik er geen garantie op heb, valt er nog iets aan te doen of kan ik hem weggooien? |:( :'(

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

Rare vlekken op het scherm kunnen duiden op gebroken LCD scherm.
Kan je niks aan doen behalve (laten) vervangen.
Het beinvloed de werking iig niet.

In jouw geval wil hij niet aan (schijnbaar) wat wellicht printbreuk (als je bv een nano hebt)
of een los kontakt inhoud.
Garantie zou je kunnen proberen evenals zelf sleutelen als garantie niet mogelijk is.
Probeer anders een of je verzekering (of ie van je baas) betalen wilt.

Verwijderd

Ga ermee naar een Apple Center :) die hadden mijn iPod (shuffle) ook kosteloos vervangen (alleen lag het ook echt aan Apple dat hij het niet deed..., was bekende fout in die productiemaand)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 01:19 ]

Verwijderd

Ten eerste gecondoleerd. Ten tweede gewoon terug gaan naar MM en gewoon zeggen dat ie het van het ene op het andere moment niet meer deed. Ze gaan echt niet zeggen dat je liegt, behalve misschien als er ongeveer een deuk in zit ofzo. Maar ik denk dat het niet zo'n probleem zal zijn.

• jimbim
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:08:
Ten eerste gecondoleerd. Ten tweede gewoon terug gaan naar MM en gewoon zeggen dat ie het van het ene op het andere moment niet meer deed. Ze gaan echt niet zeggen dat je liegt, behalve misschien als er ongeveer een deuk in zit ofzo. Maar ik denk dat het niet zo'n probleem zal zijn.
Dat is altijd de moeite waard, maar ik denk niet dat het veel helpt. MediaMarkt stuurt je iPod ook op voor reparatie. Overtuigen van het klantenservicemeisje is niet voldoende helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jimbim schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:53:
Dat is altijd de moeite waard, maar ik denk niet dat het veel helpt. MediaMarkt stuurt je iPod ook op voor reparatie. Overtuigen van het klantenservicemeisje is niet voldoende helaas.
Dat is niet waar. Althans, ja tuurlijk stuurt mediamarkt hem ook op maar jij doet het overkomen alsof ook mediamarkt met de handen in het haar zit. Overtuigen van het klantenservicemeisje is wel degelijk voldoende. Mediamarkt is immers de toko die met de koper een koop overeenkomst is aangegaan.

Maar ik twijfel inderdaad of mediamarkt hier service op wil leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 12:51
Gewoon op laten sturen en duimen of apple hem wil maken. Maar wat zegt apple er zelf van? Ik zou het eerst eens bij hen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn zus had water over d'r ipod laten vallen of een of ander drankje ofzo. Maar ze kreeg alsnog een nieuwe ipod van apple en nu praat ik over een ipod video. Dus ze zeiken echt nergens om, hebben ze volgens mij geen tijd/zin voor/in. Als daar een ipod binnenkomt kijken ze of ie het doet, dan doen ze hem in de stroom en kijken ze of ie het doet en zo niet gooien ze hem weg. Snelste oplossing en waarschijnlijk ook de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:34

Sabbi

je denkt aan mij.

het systeem bij mediamarkt is dat zij hem altijd voor je ter reparatie willen opsturen, maar als dan de reparatiebedrijf zegt dat de schade buiten garantie valt, dan moet je toch betalen... Dit is overigens gewoon netjes van mediamarkt, maar het houdt wel in dat verm. jij moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op zondag 24 september 2006 @ 11:38:
het systeem bij mediamarkt is dat zij hem altijd voor je ter reparatie willen opsturen, maar als dan de reparatiebedrijf zegt dat de schade buiten garantie valt, dan moet je toch betalen... Dit is overigens gewoon netjes van mediamarkt, maar het houdt wel in dat verm. jij moet gaan betalen.
Dat is helemaal niet netjes en druist (bijna) in tegen de consumenten wetgeving. Mediamarkt heeft het product aan de consument verkocht een daarvoor gelden gewoon regels. En dat betekent dat eventuele onvoorziene reparaties gewoon voor rekening van mediamarkt zijn.

Wanneer de schade door eigen toe doen is zul je het uiteraard ook zelf moeten betalen, tenzij je daar een verzekering voor af hebt gesloten (bijv garantie van x jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:01
Consumentenwetgeving of niet, als het apparaat daadwerkelijk door oorzaken van buitenaf kapot is gegaan dan moet je niet zeuren dat je geen garantie krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GH45T schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:07:
Consumentenwetgeving of niet, als het apparaat daadwerkelijk door oorzaken van buitenaf kapot is gegaan dan moet je niet zeuren dat je geen garantie krijgt
echo echo cho o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbim
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-10-2020
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 09:59:
[...]

Dat is niet waar. Althans, ja tuurlijk stuurt mediamarkt hem ook op maar jij doet het overkomen alsof ook mediamarkt met de handen in het haar zit. Overtuigen van het klantenservicemeisje is wel degelijk voldoende. Mediamarkt is immers de toko die met de koper een koop overeenkomst is aangegaan.

Maar ik twijfel inderdaad of mediamarkt hier service op wil leveren...
Interessante interpretatie. Overtuigen van het klantenservicemeisje is zeker niet voldoende, maar daar was je gezien je "echo echo" reactie inmiddels zelf ook achtergekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door jimbim op 25-09-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 20:29

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 01:05:
hallo, het is al een tijdje geleden gebeurd, maar ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest. ik heb laats gewerkt met mijn iPod in mijn broekzak, na het werk heb ik hem uit mijn zak gehaald en ben ik er achter gekomen dat mijn iPod het niet meer deed. Hij reageerde nergens meer op en in het scherm zaten rare vlekken. Ik heb nog garantie, maar bij de Mediamarkt zeggen ze dat het schade van buitenaf betreft, en ik er geen garantie op heb, valt er nog iets aan te doen of kan ik hem weggooien? |:( :'(
Even alle bovenstaande (domme, sommige) reacties negerend ben ik het volkomen met Mediamarkt eens, tenminste als wat ik concludeer uit de TS waar is. Je geeft aan dat je gewerkt hebt met je iPod in je broekzak (wat voor werk? bouw ofzo? dan kan ik het me heel makkelijk voorstellen) en dat je iPod nu niet meer werkt. Vlekken in je scherm duiden op een gebroken scherm en dat gebeurt echt niet zomaar. Er is iets met redelijk wat kracht op je iPod terechtgekomen, of je bent er wellicht op gaan zitten (of je iPod is op een andere manier raar in je broekzak doodgegaan door externe krachten). Voor Mediamarkt (en Apple) is dit hetzelfde als met een hamer op je iPod slaan en dan garantie proberen te vragen, het apparaat is immers door je eigen onvoorzichtigheid kapot gegaan. Garantie geven ze op fabricagefouten (2 jaar volgens de NL wet?) en niet op 'user abuse', zoals dit genoemd wordt (ook de NL wet, dus die 2 jaar geldt in dit geval niet).
Wat je dus nog zou kunnen doen is je iPod zelf openmaken en kijken wat er evt kapot is, bijvoorbeeld zoals hierboven al gesuggereerd een printbreuk oid. Wellicht kan je het nog repareren, anders: jammer. Repareren zou ik niet doen tenzij het echt *spontaan* is gebeurd en dus niet onder user-abuse valt (volgens de reactie van MM valt het daar wel onder, dus daar kan je naar fluiten), het vervangen van een schermpje kost namelijk meestal evenveel als het apparaat zelf nieuw kost. Dat is mijn ervaring met zulke reparaties in elk geval.

Edit: je zou inderdaad nog, zoals hierboven vermeld, kunnen proberen naar een Apple Center te gaan, wellicht dat ze daar het ding uit coulance nog vervangen. Weinig kans, maar nooit geschoten is altijd mis :)

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 24-09-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple bellen, ze vragen om je serie nummer en ze maken hem. Ik heb dit wel vaker meegemaakt bij vrienden, ze krijgen allemaal een nieuwe. De klantenservice van apple is niet de beroerdste. Ik hoorde vorig jaar of 2 jaar gelden een verhaal over een man die op een listige manier tegen de helpdesk zei dat zijnn appleproducten kapot waren terwijl hij die helemaal niet had. Zo is hij doorgegaan tot hij een miljoen had verdiend en daarna bracht hij het naar buiten. Nu is dat natuurlijk wel veranderd en ik weet niet in hoeverre dit verhaal op waarheden berust, het stond wel in de krant en het geeft aan dat apple best lief is

Oh Edit:
Je garantie is 1 jaar, ik heb net ook gebeld voor mijn oordoppies, ze deden heel vrolijk tot ik zei dat ik hem al meer dan een jaar geleden had gekocht. Dan kunnen ze helaas niets meer voor je doen. Maar oordopjes gaan eigenlijk altijd kapot door user-abuse toch kregen veel vrienden nieuwe oordopjes

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 18:06 ]

Pagina: 1