ATX voeding

Pagina: 1
Acties:

• rookie
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vroeger had ik een AT kastje en op de power-out daarvan had ik mijn boxjes/printer/scanner aangesloten zodat deze ook uitgingen als ik de pc uitzette...
Sinds ik een ATX kast heb blijft deze gewoon power geven als ik 'm uitzet. Heel jammer...

Zijn er ook ATX kassies die dit niet doen? Of valt er zelf misschien te knutselen?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:38

mvds

Totally awesome!

Hmmm... je kan bijvoorbeeld ook gewoon de moeite nemen om die drie knopjes ook om te zetten om ze uit te doen. Of gewoon zo'n verlengsnoer nemen met een schakelaar erin. Schakelaar om, alles uit.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bij een ATX kast gaat de voeding nooit echt uit. Bij de oude voeding wel. Daar had je echt een aan en uitschakelaar en die naam die extra aansluiting mee. Zelf knutselen? Tsja alles kan he. Met een relais bv

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Er bestaat daar wel iets handigs voor. Dat heet een "master-slave-contactdoos". Je zet de stekker van je PC in de master-aansluiting en dan gaat alles mee aan, en als je je PC uitzet gaat alles weer uit.
Zelfde idee als de contactdoos met schakelaar, alleen dit is makkelijker omdat het automatisch is :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b