Toon posts:

Diamond is Back!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De maatschappij Diamond die verantwoordelijk was voor de Viper 1 & 2 en meerdere vooral grafische geweld produkten is weer terug! Na van de 1 op de andere dag spoorloos verdwenen te zijn van de grafische high-end market, maken ze hun rentree met de Diamond Multimedia Viper Radeon X1900XTX check hier het verhaal. Voor sommige betekend dit misschien niet veel maar voor mij is dit pure nostalgie uit een verloren era. En extra producenten van high-end videoplanken betekend weer scherpere concurrentie wat weer gunstiger is voor onze portomonnee en de technologische ontwikkeling

P.S

Voor diegene die Viking Interworks kennen (een vergelijkbaar bedrijf die ook mysterieus verdween), ze zijn ook weer terug uit de oude doos...

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lol Ik heb daar nog een Videokaart van gehad :) heel lang geleden. Wel mooi om te zien dat die terug zijn inderdaad. Ik ben op zoek naar nieuwe videokaart binnenkort eens kijken wat hun allemaal op markt zetten.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb ze het nog altijd niet vergeven. Stelletje randdebielen.
een knorrige ex-bezitter van een Viper9000

[ Voor 31% gewijzigd door burne op 23-09-2006 00:04 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ooit 1 Diamond GPU gehad, dat was ook gelijk mijn eerste 3d kaart namelijk een Diamond Monster 3D Voodoo 1 met 4MB.

Wel leuk om te zien dat ze weer terug zijn.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
De Diamond Monster Fusion was destijds een superkaartje:)

Verwijderd

Topicstarter
De Diamond Voodoo 2 in SLI in combinatie met een Riva TNT, wat zonder koelers en onder de 20watt??? Op een Pentium II 450mhz! 40gb HD en 256mb RAM op een 19" CRT.Lijkt lang geleden maar opzich is het nog niet zo lang terug. Er is gewoon veel gebeurt sindsdien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Diamond maakte altijd mooi spul, stond ten tijde van de TNT(2) ook bekend als topkaarten bakker (en daardoor met de voodoo2s natuurlijk ook). Ze waren toch altijd wel een stukje sneller dan de concurrenten over het algemeen, dus behoorlijk populair altijd.

Ik moet zeggen dat de Viper II echt een flinke deuk in hun image heeft geslagen en daarna heb ik idd niet veel meer van ze vernomen.

Ik vraag me nu alleen af of er iemand is die de naam Diamond opgekocht heeft en gebruikt, of dat diamond nu zelf verder gaat na een hele tijd dood te zijn geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Hun fout was inderdaad om over te stappen op de S3 Savage2000 en niet mee te gaan in Nvidia's Geforce tour en we zien nu allemaal waar dat toe heeft geleid... Diamond zag hun heil gewoon in de Savage2000 chip van S3. GPU's zouden het nooit worden herinner ik me nog uit een statement van hun toenmalige topman veel te duur, warm. Een beetje als ontkennen dat de aarde rond was destijds

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:18:

Ik vraag me nu alleen af of er iemand is die de naam Diamond opgekocht heeft en gebruikt, of dat diamond nu zelf verder gaat na een hele tijd dood te zijn geweest.
Nope, ze hebben hun core-business verschoven naar een andere sector. Vooral multimedia. Lees het verhaal over diamond hier

Wel heldhaftig trouwens voor een amerikaans bedrijf om zich met de (huidige) Taiwaneze grootmachtten. Maarja, de produktie is toch in china! :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 00:36 ]

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 22:28
Ik heb mijn oude Viper 330 en Monster 3D II (de 12mb versie natuurlijk) met bij elkaar toch 16mb aan grafisch geweld nog steeds in gebruik (weliswaar als artistieke muurdecoratie, maar toch :))

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
Oeh, nostalgie! Altijd prima kaarten, die van Diamond, vooral de Voodoo Banshee was een van de beste *O*. Hopelijk kunnen ze hun faam en reputatie voortzetten in deze nieuwe product lijn!

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Burne schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:02:
Ik heb ze het nog altijd niet vergeven. Stelletje randdebielen.
een knorrige ex-bezitter van een Viper9000
LOL! Nog eentje hier. Die beginnen met een kruisje achter hun naam.
Pagina: 1