[planet] speedtouch 716 en KPN installatie cd

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 16:53
Ik ben bezig om bij mijn opa en oma een planet ADSL abbonnementje aan de gang te krijgen met een draadloze verbinding via een speedtouch 716 modem/router. Deze heeft echter het probleem dat het wifi gedeelte al na een paar minuten uitvalt. Het netwerk is nog wel te vinden, maar je kan er niet mee connecten. Ook is het wifi lampje op de modem/router uit. Het bedrade deel werkt dan nog wel gewoon door.
Iemand bekend met die probleem?

Om dit probleem om te lossen heb ik de nieuwste firmware geinstalleerd, echter kan ik nu de kpn installatie cd niet meer gebruiken. Die begint te miepen dat de user/pass van de modem/router niet meer klopt.
Weet iemand welke user/pass de kpn installatie cd verwacht op de modem/router?
Met de hand instellen lukt me niet... :(

Ik ben bang dat de nieuwe firmware ook niet gaat helpen, aangezien ik het lampje van de wifi nog steeds zie uitgaan na enkele minuten... :'(

Verwijderd

Waarom ook de cd gebruiken van kpn volkomen onzinnig . Met bedraden verbinding 192.168.1.254 intoetsen in internet explorer je komt nu in het modem klik op Installation Wizard en vul gegevens in en klaar . Nu dat het draadloze verbinding uitvalt is vreemd ik heb ook dit modem met wireless usb adaptor werkt uistekend . Staan er andere actieve zenders van tv zender naar bove in de kamer of draadlooze huistelefoons etc ?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mjah, KPN CD werkt alleen met de originele firmware. Info over handmatig installeren:

http://pmg.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=3880

Daarnaast, als WLAN op het modem uitvalt heb je ws een defecte modem. Even kijken of het weer gebeurd na een reset van het modem (resetgaatje achterop, indrukken met een paperclip tot pwr voorop rood brand).
Als ie dan weer uitvalt, Planet bellen want dan is het modem defect, en krijg je gewoon een nieuwe onder garantie (ik heb precies hetzelfde gehad)

• gabberjoost
Handmatig instellen had ik ook geprobeert, maar daar kwam ik niet uit. Nu met die guide van Mystikal moet het lukken. Alleen kan ik me herrineren dat ik ook proxy's moest instellen of zo, maar toen had ik ook voice router ingesteld, ligt misschien daaraan?
Modem resetten helpt helaas niet tegen het uitvallen van wifi... Als dit probleem zich blijft voordoen, idd planet bellen.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
je moet het modem instellen als router, niet als voice router
verder zijn er geen proxy's

PSN: djmurcielago

• gabberjoost
Het is gelukt de verbinding via de router in te stellen, zonder cd :)
Echter zijn de problemen, ondanks de nieuwe firmware, gebleven. Wifi valt tussen de 3 en 6 minuten uit. Ook opstarten is problematisch. Soms start de wifi niet eens op, en soms gaat de power-led oranje branden...
Dat ding spoort niet, klusje voor planet...
Pagina: 1