Laptop voor zware grafische programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 22:04
Ik ben al enkele weken aan het kijken naar een natuurlijk zo goed mogelijke laptop voor een zo laag mogelijke prijs. Hij zal worden gebruikt om bijvoorbeeld maya, autocad, 3dmax, etc. te gebruiken. En daar komt nog eens boven op dat ik het waarschijnlijk ruim 5 jaar met deze laptop zal moeten doen.
Nu heb ik zelf al flink rond gekeken, en in enkele winkels advies gevraagd, maar nu kom ik er toch niet meer uit 8)7 .
Wat naar mijn idee de beste specificaties zijn voor mij is het volgende:

Processor: Intel Core 2 Duo
Werkgeheugen: 2 GB DDRII
Videokaart: Nvidia Go 7600 (moet echt een Nvidia zijn en geen ATI)
Scherm afmeting: 15,4"

Maar nu weet ik het dus echt niet meer, want er is zo veel en tegelijkertijd zo weinig wat enigzins in de buurt komt.

Verder ligt mijn budget rond de 1500 (eventueel wat meer, maar minder heeft natuurlijk mijn voorkeur :)

Wie helpt me uit de brand? graag ook een site/winkel waar hij te bestellen is (alleen Nederlandse winkels).
Alvast bedankt!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-01 15:53
Kijk eens op Zepto en Laptops4u. Daar kan je de systemen zelf samenstellen, je kan het beter zelf doen aangezien ik wel kan gokken wat je wil, maar je het zelf natuurlijk beter weet. Echter, sommige onderdelen zijn nog niet leverbaar (core2duo t7200 bijv, 7400 wel), waardoor je misschien nog even moet wachten..

offtopic:
Ik ga zelf ook een soortgelijk systeem kopen, en mijn voorkeur gaat uit naar de Znote 2425W bij zepto, dit is overigens gewoon een compal.

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 17:37
Kijk even op www.xxodd.nl

Zelf heb ik hier een 17inch (2ghz cpu,7800GTX 256MB, 2GB RAM)
Ze hebben er zeer geavanceerde laptops (19 inch ook, maar je hebt het zelf over 15)

De garantie bij xxodd is geweldig trouwens. 3 jaar, pick up and return! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door achterop23 op 22-09-2006 22:55 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
En welke denk je zelf?
Kijk gewoon bij de grote merken, en je vindt ze al.
Ik noem een Dell 6400.

PSN: djmurcielago

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Murcielago schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:55:
En welke denk je zelf?
Kijk gewoon bij de grote merken, en je vindt ze al.
Ik noem een Dell 6400.
Met een X1400 GFX terwijl de TS geen ATI wil...

Verwijderd

Wat is er mis met ATI ?
De x1400 ondersteund namelijk wl vertex shader 3 + HDR, enz.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dit heeft namelijk met ondersteuning van de door hem gebruikte programma's te maken, die werken beter met nVidia, dat is dus het punt.

Moet het persé een Core 2 Duo zijn? De Asus A6T is ook een optie. Er zit standaard 1 dimm 1GB in, dus makkelijk up te graden naar 2GB, verder zou je er een snellere CPU in kunnen (AMD Turion 64 X2 TL-60 oid op 2GHz oid).

Ik denk dat dit is wat je zoekt btw: Compal HEL80-231
Dan het geheugen upgraden naar 2 GB zal toch wel voor rond de 100 euro kunnen gok ik. Er is ook een versie op die site met 2GB en een snellere HDD, maar die is weer 125 euri boven je budget. Compal maakt ook de barebones voor Asus, Acer ed. Zoek zelf maar om reviews maar schijnt wel goed te zijn (ze zijn een nieuwe speler).

[ Voor 38% gewijzigd door GENETX op 23-09-2006 12:46 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Dit is zelf *wel* te vinden, je hebt specs dus je kan op zijn minst een lijst geven van mogelijke laptops die aan jouw eisen voldoen, als je dat niet zou doen kan dit topic alleen maar ontaarden in een opsom topic.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.