Toon posts:

KPN Zappen & Surfen VS Chello Easy

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een nieuwe aansluiting nodig voor breedband internet en tv, ZONDER dat daar een vaste telefoon aansluiting voor nodig is.Bellen doe ik toch wel mobiel..
Ik heb de keuze uit de volgende 2 paketten, namelijk:

KPN Zappen & Surfen
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1252926

Internet ADSL zonder vaste telefoonlijn
  • 1,5 Mb download
  • 256 Kb/s upload
  • ADSL en GEEN telefoon aansluiting vereist!
Digitale TVTotale kosten 29,90 Euro / mnd

Chello Easy
http://www.chello.nl/Abonnementen/Internet/chello_easy/
  • 1,5 Mb download
  • 256 Kb/s upload
  • via de kabel (standaard tv aansluiting UPC verplicht)
  • ruimte voor een homepage
Digitale TVTotale kosten 40,49 Euro (38,33 Euro met standaard TV ipv digitaal)

Dan lijkt mij KPN een stuk voordeliger, het enige is dat je geen ruimte hebt voor een homepage, maar dat heb ik toch niet nodig.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Let erop dat je bij digitale tv van upc uiteindelijk wel gaat betalen voor dat kastje, de decoder.
en ook bij KPN moet je die erbij kopen.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Bij KPN betaal je in de eerste instantie 75 Euro als borg, maar dit wordt over de eerste 2 maanden van de rekening afgetrokken.

Weet iemand overigens hoe het zit met de signaalsterkte bij Digitale tv van KPN? Ik heb bij meerdere mensen zo'n UPC verbinding gezien maar dat stoorde best nog wel.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Murcielago schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:47:
Let erop dat je bij digitale tv van upc uiteindelijk wel gaat betalen voor dat kastje, de decoder.
Die € 2,16 p/m betaal je voor het UPC Digital TV Pack ("basispakket"). Dit pakket krijg je overigens de eerste 6 maanden gratis.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:05:
Ik heb bij meerdere mensen zo'n UPC verbinding gezien maar dat stoorde best nog wel.
Dan doen deze personen waarschijnlijk iets niet goed. Als het signaal dat binnenkomt in orde is (UPC-verantwoordwoordelijkheid) en je eigen bekabeling vanaf het eerste aansluitpunt ook in orde is (eigen verantwoordelijkheid), dan zou je gewoon goed beeld moeten hebben zónder storingen. Je moet dan uiteraard geen defecte mediabox hebben (komt wel eens voor; transportschade; ook UPC-verantwoordelijkheid).

Als deze "meerdere mensen" heel zeker zijn van hun eigen bekabeling, laat ze dan maar een monteur komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:19:
Hallo, ik heb een nieuwe aansluiting nodig [...] Dan lijkt mij KPN een stuk voordeliger, het enige is dat je geen ruimte hebt voor een homepage, maar dat heb ik toch niet nodig.
En wat is je vraag? Lijkt er op alsof je je keuze al gemaakt hebt?

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is de KPN prijs niet alleen voor het eerste jaar geldig?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34

aex351

I am the one

bij kpn moet je ook telefoon abo per maand betalen. Wanneer je alles via upc doet kan je dat opzeggen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 11:17
Bij KPN heb je wel het nadeel dat je maar 1 TV kan aansluiten, of je moet meerdere ontvangers erbij kopen. Je zult dus een afweging moeten maken hoeveel TV's je wilt aansluiten (en radio's). Bij UPC is dat analoog onbeperkt + 1 digitaal, bij KPN slechts 1 digitaal, tenzij je meerdere ontvangers koopt (met een maximum van 3 TV's).

Verder is de kwaliteit van digitale TV via de ether (van KPN), waarschijnlijk een stuk minder dan digitale TV via een kabel (kan zowel via ADSL (KPN) of Kabel (UPC)).

Het pakket wat jij kiest is de "digitene" variant. De bekabelde variant van KPN is Mine, en is een stuk duurder (19,95 euro per maand, 149,95 startpakket + 29,95 opstartkosten).

[ Voor 27% gewijzigd door s441558 op 23-09-2006 11:45 . Reden: prijstoevoegingen + typo's ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Digitenne/KPN is k*t.. Beeld is bagger (erg wazig en pixelig), analoge kabel ziet er beter uit, liever ruis dan MPEG-blokken... Bij het minste of geringste stoort het signaal.. woon je in een grote stad? Dan geen KPN nemen, elke scooter/brommer die langsrijdt geeft storing op je beeld, alsin beeld weg. En je hebt per tv een decoder nodig.. bij UPC heb je nog altijd het analoge net, wat je theoretisch oneindig kan splitsen...

Gallery V&A

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het digitenne beeld is hier beter dan het upc beeld.
In de primafoon winkel staat een digitenne demoopstelling.
Bij zappen en surfen heb je geen vaste lijnabo nodig.
Bij de kpn is het kastje je eigendom bij upc niet.
Het menu bij kpn met programmagids werkt goed, bij upc is het onbruikbaar:
Bij verhuizing kom je bij upc in een administratieve chaos terecht.
Bij digitenne kan je 3 smartcards nemen.
Bij digitenne kun je een pvr kopen met hd.

[ Voor 85% gewijzigd door makreel op 23-09-2006 11:56 ]

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:18
Murcielago schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:47:
De Mediabox krijg je gratis in bruikleen hoor, je betaald alleen de tv packet, 2,16 voor 40zenders of 4eu voor 100+ zenders.

Digitenne is stuk slechter 2a3Mbit dan via upc 5a6Mbit

[ Voor 7% gewijzigd door devil-strike op 23-09-2006 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Icelus schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:27:
Is de KPN prijs niet alleen voor het eerste jaar geldig?
" Kan ik ook surfen met een vaste telefoonaansluiting?
Ja, dat kan. In plaats van ADSL Go zonder vaste telefoonaansluiting krijg je een ADSL Go abonnement. Voor de kosten maakt het niets uit. Na het eerste jaar blijf je € 29,90 per maand betalen voor Zappen & Surfen. "
aex351 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:30:
bij kpn moet je ook telefoon abo per maand betalen. Wanneer je alles via upc doet kan je dat opzeggen.
Bij het pakket van KPN heb je dus geen vaste telefoonaansluiting nodig. Dat stond nadrukkelijk in de startpost

Verder kun je maximaal 3 tv's aansluiten bij KPN maar dan moet je dus wel extra ontvangers kopen

• s441558
Voordat het gaat ontaarden in een KPN/digitene TV of UPC digitale TV heeft een betere kwaliteit discussie, denk ik dat de TS hier zelf wel genoeg over kan vinden op GoT of internet.

Kort gezegd denk ik dat in het internetdeel van de beide abbo's weinig verschil zit. Het TV deel verschilt daarentegen wel en wat je moet kiezen is grotendeels afhankelijk van je persoonlijke thuissituatie (aantal TV's, radio's, type TV's, hoe is de ontvangst van KPN/digitene ter plaatse). Zolang we hier geen info over hebben, wordt het lastig om een advies te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het internet gedeelte persoonlijk veel belangrijker. Tv kijk ik toch nooit, maar 't is wel handig om zo nu en dan even naar het nieuws te kijken of iets dergelijks. Kwalitatief goede tv programma's lijkt mij een veel belangrijkere discussie dan de kwaliteit van de ontvangst, maar laten we dat hier niet gaan doen :P

Een ander vraagje nog over de internet verbiningen en online gamen...
Hoe zit het met de gemiddelde ping? Bij chello is dat altijd wel aardig goed maar met KPN heb ik daar geen ervaring mee... (Dit vind ik namelijk veel belangrijker)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2006 12:13 ]

• s441558
Als het internetdeel voor jou belangrijker is, dan zou je ook een rond kunnen gaan kijken op GoT naar verschillen tussen kabel - ADSL of UPC vs KPN. Ik gebruik zelf Chello (UPC) en ben er erg tevreden over. Maar zoals gezegd, is daar denk ik genoeg over te vinden. Maar in principe is het dezelfde snelheid, en aangezien die vrij laag is, heb je geen problemen dat die snelheid niet gehaald zou kunnen worden, zoals met 20 mbit abbo's via ADSL. Dus persoonlijk denk ik dat er geen of een verwaarloosbaar verschil tussen beide abbo's zit qua internet (in tegenstelling tot TV).

Verwijderd

Topicstarter
s441558 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 12:26:
Als het internetdeel voor jou belangrijker is, dan zou je ook een rond kunnen gaan kijken op GoT naar verschillen tussen kabel - ADSL of UPC vs KPN. Ik gebruik zelf Chello (UPC) en ben er erg tevreden over. Maar zoals gezegd, is daar denk ik genoeg over te vinden. Maar in principe is het dezelfde snelheid, en aangezien die vrij laag is, heb je geen problemen dat die snelheid niet gehaald zou kunnen worden, zoals met 20 mbit abbo's via ADSL. Dus persoonlijk denk ik dat er geen of een verwaarloosbaar verschil tussen beide abbo's zit qua internet (in tegenstelling tot TV).
Kijk daar heb ik wat aan!

Dan ga ik dus voor KPN, vanwege het toch niet geringe prijsvoordeel.

Verwijderd

Rummbler, heb je destijds nog gekozen voor Zappen & Surfen?

Ik heb inmiddels een half jaar Zappen & Surfen, maar in plaats van de afgesproken EUR 29,90 wordt er nu opeens EUR 37,50 afgeschreven (EUR 29,55 voor Direct ADSL Go zonder vaste telefoonaansluiting en EUR 7,95 voor de televisie)!

Op kpn.com zie ik dat Zappen en Surfen inmiddels niet meer bestaat. Niet echt netjes om dan de bestaande klanten meteen voor de normale prijs aan te gaan slaan toch?

Toen ik KPN vorige week maandag telefonisch om opheldering vroeg, konden ze me niet direct helpen. Ik zou afgelopen donderdag worden teruggebeld maar dat is helemaal niet gebeurd tot nu toe. :(

En ook al zijn de televisieprogramma's om te huilen (om over de onwijze hoeveelheid reclame nog maar niet te spreken), toch ga ik KPN sowieso opzeggen want het beeld is niet om aan te zien. Soms, of zeg maar liever meestal, is het beeld zo slecht (blokjes en/of valt compleet weg) dat het echt niet te doen is. De hele afgelopen week was het (in de avond/nacht) hier in Den Haag raak met continu slecht beeld. :(
Pagina: 1