Toon posts:

esupport bios te vertrouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een oude pc die ik als file- en printserver gebruik, wil ik een schijf van 320GB installeren. De bios ondersteunt deze echter niet (137GB barrier? - de automatische herkenning loopt vast. Ik kan de schijf wel als slave installeren als 136GB-schijf, dan herkent linux de hele 320GB, maar ik wil hem als master en ik wil ervan booten. Dat lukt met niet met de huidige bios).

De meest actuele bios upgrade van de fabrikant (msi) heb ik al eerder geinstalleerd in verband met een ander probleem. Sinds 2000 is er echter geen bios upgrade meer vrijgegeven. Ik kan bij msi dus geen bios krijgen die >137GB schijven ondersteunt.

Bij www.esupport.com wordt me wel een bios upgrade beloofd die >137GB schijven ondersteunt. Nu vraag ik me echter af hoe groot het risico is als ik dat ga installeren. Ik wil m'm systeem niet verprutsen.

Heeft iemand ervaring met bios upgrades van esupport? Is dat te vertrouwen?

(Het model van het moederbord is ms-6119 ver 1.1 BX2)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

En gewoon als Master instellen, Linux installeren, en partities vergroten achteraf? Schijnt piece of cake te zijn...

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:17:
En gewoon als Master instellen, Linux installeren, en partities vergroten achteraf? Schijnt piece of cake te zijn...
Bedankt voor de suggestie.

Ik wil linux niet opnieuw installeren; kost me teveel tijd. Ik kopieer gewoon hele hele filesystem van de oude schijf naar de nieuwe.

Maar los daarvan. Als ik de schijf als master instel gaat het niet goed. Ik zou dan de melding "non system disk" (of zoiets) moeten krijgen, maar nu krijg ik iets als "primary master hard disk fail". De schijf wordt blijkbaar niet goed herkend door de bios.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10
Weet niet of je voor die bios van esupport moet betalen, maar is anders een los pci kaartje met ATA133 ondersteuning niet een betere optie ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Problem solved. :)

Als ik de jumper van de harddisk helemaal verwijder, accepteert de bios hem wel als primary master. En omdat het root filesystem van linux aan het begin van de disk staat kan ik booten.

In ieder geval bedankt voor de suggesties.