In een oude pc die ik als file- en printserver gebruik, wil ik een schijf van 320GB installeren. De bios ondersteunt deze echter niet (137GB barrier? - de automatische herkenning loopt vast. Ik kan de schijf wel als slave installeren als 136GB-schijf, dan herkent linux de hele 320GB, maar ik wil hem als master en ik wil ervan booten. Dat lukt met niet met de huidige bios).
De meest actuele bios upgrade van de fabrikant (msi) heb ik al eerder geinstalleerd in verband met een ander probleem. Sinds 2000 is er echter geen bios upgrade meer vrijgegeven. Ik kan bij msi dus geen bios krijgen die >137GB schijven ondersteunt.
Bij www.esupport.com wordt me wel een bios upgrade beloofd die >137GB schijven ondersteunt. Nu vraag ik me echter af hoe groot het risico is als ik dat ga installeren. Ik wil m'm systeem niet verprutsen.
Heeft iemand ervaring met bios upgrades van esupport? Is dat te vertrouwen?
(Het model van het moederbord is ms-6119 ver 1.1 BX2)
De meest actuele bios upgrade van de fabrikant (msi) heb ik al eerder geinstalleerd in verband met een ander probleem. Sinds 2000 is er echter geen bios upgrade meer vrijgegeven. Ik kan bij msi dus geen bios krijgen die >137GB schijven ondersteunt.
Bij www.esupport.com wordt me wel een bios upgrade beloofd die >137GB schijven ondersteunt. Nu vraag ik me echter af hoe groot het risico is als ik dat ga installeren. Ik wil m'm systeem niet verprutsen.
Heeft iemand ervaring met bios upgrades van esupport? Is dat te vertrouwen?
(Het model van het moederbord is ms-6119 ver 1.1 BX2)