Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Verwijderd
Ik heb even zitten kijken, maar dat is een kostbare hobby volgens mij.
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
...
Verwijderd
Een KVM monitor/toetsenbord/muis switch die ook op IP is te benaderen.
http://www.artelcom.nl/nl/ipreach.aspx
Kan je bij de betere hardware shops wel krijgen is professioneel spul dus zit ook een professioneel prijskaartje aan :-)
Edit:
Kijk ook eens hier:
http://www.blackbox.nl/pr...6402390047&bmLocale=nl_NL
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 20:42 ]
Remote Administrator
RealVNC
www.google.nl
Worden die tegenwoordig ook op de Meuktracker geplaatst?FlorisB schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:42:
Je bedoelt KVM switches, daar heeft t.net er ook een van als ik me niet vergis. Moet je maar even zoeken op google naar KVM switches, eventueel met IP of network erbijZe zijn er wel hoor
www.google.nl
Succes met googlen.
...
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Nee, wel in de .planMisteRMeesteR schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:43:
[...]
Worden die tegenwoordig ook op de Meuktracker geplaatst?
(ik bedoel, een tijdje terug stond er iets in de .plan over de KVM van t.net)
[ Voor 16% gewijzigd door FlorisB op 22-09-2006 20:52 ]
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
tegenwoordig vind ik ze redelijk mee vallen, ik geloof dat je een 16 poort IP KVM al hebt voor een goede 1000 euro. (we hebben er laatst een aan een klant verkocht, werkt mooi, ging in dit geval om een Altusen)
Maar omdat ik nog wel eens een PC van iemand onder handen heb, moet ik zo af en toe toch de keyboard/video en muis van de server loskoppelen om in de reparatiePC te stoppen. Als dat nou via een software kon lopen zou dat wel handig zijn, vandaar dat ik het programma zoek. Volgens mij schakelde de software automatisch over naar de andere PC als je met de muis aan de zijkant van het scherm kwam en zeg maar "doorduwde".
Ik zal de hier geopperde software eens bekijken...
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
GeeBee schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:14:
Nee ik bedoel écht puur een programma. Een fysieke KVM-switch gebruik ik nu ook om heen en weer te schakelen tussen PC en server die aan beide kanten van mijn bureau hier staan. De KVM zit dan op de linker monitor van de dual-monitor opstelling van de gewone PC zodat ik altijd het hoofdsscherm van de PC overhoud. Een creatieve oplossing al zeg ik het zelf.
Maar omdat ik nog wel eens een PC van iemand onder handen heb, moet ik zo af en toe toch de keyboard/video en muis van de server loskoppelen om in de reparatiePC te stoppen. Als dat nou via een software kon lopen zou dat wel handig zijn, vandaar dat ik het programma zoek. Volgens mij schakelde de software automatisch over naar de andere PC als je met de muis aan de zijkant van het scherm kwam en zeg maar "doorduwde".
Ik zal de hier geopperde software eens bekijken...
Doet wat jij wiltFlipFluitketel schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:48:
Kijk eens naar Multiplicity of Synergy.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
while ( !$succeed ) { $try++ }
Verwijderd
Ik begrijp dat er vaak ook hardwarematig SSL, SSH, etc. in zo'n switch zit.
Eigenlijk is 1 aansluiting genoeg (alleen voor mijn server).
Is dit er en, zo ja, een beetje te betalen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2006 02:09 ]
Wat de TS bedoelt is misschien wat een bedrijf zoals Adder maakt, overigens in samenwerking met de mensen van RealVNC. Die wijden op hun site een hele pagina aan KVM-over-IP.
Verwijderd
Ik snap dat dit met ILO kan, alleen heb ik geen HP servers. IPMI is de generieke standaard (ontworpen door Intel), die vaak op borden van fabrikanten als Tyan, Supermicro, MSI of Intel zitten (ook voor AMD procs). Maar dit kost natuurlijk wel geld (per compu).Matthiasje schreef op zondag 24 september 2006 @ 02:29:
Onlangs had ik een HP-rackserver op mijn bureau liggen die Integrated Lights Out (iLO) ondersteunt. Dit is een webinterface op een aparte netwerkpoort die altijd bereikbaar is (als de server stroom krijgt, hij hoeft niet daadwerkelijk 'aan' te staan). Daar is het ook mogelijk om over het netwerk de BIOS te bedienen (dus volledige bediening tijdens de boot cycle).
Wat de TS bedoelt is misschien wat een bedrijf zoals Adder maakt, overigens in samenwerking met de mensen van RealVNC. Die wijden op hun site een hele pagina aan KVM-over-IP.
Het mooie van KVM is nu juist dat je een 10 servertjes van 300 euro het stuk neer kan zetten en dat ze alle generiek te bedienen zijn.
Het enige voordeel van ILO/IPMI over KVM over IP is dat je ook de compu op afstand aan/uit kan zetten. Maar daar kan je natuurlijk in principe WOL voor gebruiken.
Die Adder switch die jij noemt is toch een "gewone" KVM over IP switch? Ik zie dat de simpele versie 600 pond kost (800 euro). Ik heb ze van andere merken wel gezien voor minder, maar voor thuisgebruik vind ik 500 euro nog steeds te duur.
Dan moet je naar software kijken als RDP, VNC, etc. Deze moet je wel eerst installeren op de computer waarna je er met een viewer naartoe kunt verbinden. Opzich ook wel handig omdat je op die wijze al niet eens meer de machine mee hoeft te nemen. Als er echter iets goed mis is met het besturingssysteem of je doet een herinstallatie dan heb je absoluut niets aan deze programma's. In dat geval heb je een fysiek keyboard, mouse, monitor nodig en dus zit je aan een kvm switch vast.GeeBee schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:14:
Nee ik bedoel écht puur een programma. Een fysieke KVM-switch gebruik ik nu ook om heen en weer te schakelen tussen PC en server die aan beide kanten van mijn bureau hier staan. De KVM zit dan op de linker monitor van de dual-monitor opstelling van de gewone PC zodat ik altijd het hoofdsscherm van de PC overhoud. Een creatieve oplossing al zeg ik het zelf.
Synergy is geen oplossing in dit geval omdat je dan alsnog het beeldscherm aan de machine moet maken. Met Synergy kun je alleen met 1 muis en 1 toetsenbord op diverse machines waarbij je ook hier eerst Synergy weer moet installeren. Het is leuk als je een dual screen setup wil hebben met diverse machines enzo maar verder kun je beter terugvallen op programma's zoals VNC en dat RDP.
Bij Synergy is het inderdaad zo dat als je over de rand van het scherm beweegt hij naar het scherm van de andere computer gaat. Je kunt ook prima tussen de machines heen en weer copy-pasten.
Ik denk echter dat je niet ontkomt aan het gebruik van je kvm switch maar dat kun je wel verminderen door het gebruik van de juiste tools (VNC, RDP, etc.)