Moederbord stuk? videokaart stuk? wie t weet mag t zeggen :)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-02 23:21

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Tweakers,

Afgelopen woensdag heb ik mijn spullen voor de nieuwe pc van m'n vader binnengekregen Altijd lekker natuurlijk. Gister ben ik begonnen aan de assemblage, welke vlekkeloos verliep, totdat ik de pc aan het prik hing en hem voor het eerst opstartte.

Het volgende probleem doet zich voor:

Als ik mijn monitor en pc aanzet, krijgen beide stroom. De pc 'start op' voor zover ik dat kan zien, want ik krijg geen signaal van mijn videokaart naar mijn beeldscherm. (TFT Neovo 19"). Ik krijg echter geen 'piepjes' van mijn moederbord om mij te waarschuwen dat er een hardware-onderdeel verkeerd geassembleerd is, dus daar ligt het niet aan.
Als ik de Asus 7600gt vervang door een PCI-E videokaart uit mijn eigen pc doet zich hetzelfde probleem voor. Heeft iemand enig idee wat r aan de hand is/hoe dit opgelost kan worden?

De verdere systemspecs zijn:

Antec Sonata Lifestyle II (incl. 450W voeding)
Asus P5LD2 Deluxe
Asus 7600gt
Intel Core2Duo E6400
2x OCZ PC4200 1024mb 533 mHz
Hitachi Deskstar 7k200 200 Gig

Thanks!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :) >>> Neem die eens door.

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 22-09-2006 20:32 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Met stom. Bij de piepjes beginnen (opzoeken dus) en dan verder gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Sorry guys, daar had ik ff niet bij stilgestaan (lekker slim:S) Heb ik inmiddels gedaan, maar dat levert niets op. Sterker nog, als ik t geheugen eruit sloop, dan moet het moederbord wel een piepje geven (ik neem aan dat de boxen hiervoor niet nodig zijn?!), echter dat doet het ook al niet...duid dit op een stuk moederbord? Het lampje van het moederbord welke aangeeft ofdat het stroom krijgt brand wel.

ThnQ anyway

[ Voor 12% gewijzigd door renskoenraadt op 22-09-2006 20:50 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Haal eens één geheugenmodule (dus niet allebei) uit het systeem en probeer het dan nog eens. Asus is helaas geen kei als het aankomt op geheugenondersteuning, zoals in diverse QVL's naar voren komt.

Neem de hierboven genoemde Hangen en Opstartproblemen troubleshooter inderdaad ook eens door.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 22-09-2006 20:50 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
r00n schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:50:
Haal eens één geheugenmodule (dus niet allebei) uit het systeem en probeer het dan nog eens. Asus is helaas geen kei als het aankomt op geheugenondersteuning, zoals in diverse QVL's naar voren komt.
Heb ik al gedaan, leverde opnieuw niets op (geen beeld & geen piepjes (wat natuurlijk te verwachten was :P)

Ik lees nu net ook in de troubleshooter dat core2duo borden met ocz geheugenreepjes problemen geven, dat deze soms helemaal niet willen posten...betekent dit dat de pc dan helemaal niet laat zien op het beeld en dat de rest wel gewoon draait (fan van de proc/videokaart e.d.)? Of moet de pc dan helemaal niets doen?

[ Voor 28% gewijzigd door renskoenraadt op 22-09-2006 20:56 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Sure, in 21 minuten alles wat er in staat doen, en ik ben Sinterklaas.

Ook best leuk dat je hier vraagt of je speakers nodig hebt, staat namelijk ook gewoon in die guide dat moederborden piepen (viel je meteen al door de mand.. ;) )

Niet POSTen betekend dat je niet langs de POST komt, de PC zou dan dus wel iets moeten doen. Het zou echter goed mogelijk zijn dat het probleem hier ligt ja..

[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 22-09-2006 20:57 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47

bonzz.netninja

Niente baffi

je weet zeker dat je mobo nergens contact met de kast maakt?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
renskoenraadt schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:52:
[...]
Ik lees nu net ook in de troubleshooter dat core2duo borden met ocz geheugenreepjes problemen geven, dat deze soms helemaal niet willen posten...betekent dit dat de pc dan helemaal niet laat zien op het beeld en dat de rest wel gewoon draait (fan van de proc/videokaart e.d.)? Of moet de pc dan helemaal niets doen?
Bij geheugenincompatibiliteit zal het systeem in de meeste gevallen helemaal niets doen.
Dat, gecombineerd met het feit dat ik in de QVL van de P5LD2 Deluxe geen enkele OCZ-module tegenkom duidt er voor mij op dat dit het geval is.

Welk type van OCZ heb je precies? Aan de hand van die info kun je erachter komen wat voor chips erop zitten en of het alsnog ondersteunt wordt, aangezien het daar grotendeels van afhangt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:57:
Sure, in 21 minuten alles wat er in staat doen, en ik ben Sinterklaas.

Ook best leuk dat je hier vraagt of je speakers nodig hebt, staat namelijk ook gewoon in die guide dat moederborden piepen (viel je meteen al door de mand.. ;) )

Niet POSTen betekend dat je niet langs de POST komt, de PC zou dan dus wel iets moeten doen. Het zou echter goed mogelijk zijn dat het probleem hier ligt ja..
1. Nee natuurlijk niet de HELE troubleshooter, een hoop dingen kun je direct uitsluiten heh :S niet te bijdehand aub...

2. Tegenwoordig heeft Asus ook de mogelijkheid dat er problemen via je speakers worden doorgegeven door zo'n bitchy stem... dus zo stom is die vraag niet imho!

3. Klopt.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:57:
je weet zeker dat je mobo nergens contact met de kast maakt?
Heb wel vaker een pc in elkaar gezet, dus ja, de afstandbusjes zitten eronder! :Y)

• TheZeroorez
  • Niet online
renskoenraadt schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:03:
[...]

1. Nee natuurlijk niet de HELE troubleshooter, een hoop dingen kun je direct uitsluiten heh :S niet te bijdehand aub...
Zeg dan ook niet dat 'je die al doorgenomen hebt'.. ;) Je had het eigenlijk al moeten doen voor je je topic opende, en hebt hier al twee maal gezegd dat je hem nu doorgenomen hebt. Zeg dat dan gewoon niet, als het niet zo is.
2. Tegenwoordig heeft Asus ook de mogelijkheid dat er problemen via je speakers worden doorgegeven door zo'n bitchy stem... dus zo stom is die vraag niet imho!
Zolang er een speakertje op je moederbord / in je kast zit kan die nog gewoon piepjes geven hoor ;)
3. Klopt.
Zou kunnen kloppen ;)

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
r00n schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 20:59:
[...]

Bij geheugenincompatibiliteit zal het systeem in de meeste gevallen helemaal niets doen.
Dat, gecombineerd met het feit dat ik in de QVL van de P5LD2 Deluxe geen enkele OCZ-module tegenkom duidt er voor mij op dat dit het geval is.

Welk type van OCZ heb je precies? Aan de hand van die info kun je erachter komen wat voor chips erop zitten en of het alsnog ondersteunt wordt, aangezien het daar grotendeels van afhangt.
Klopt, dat viel mij ook al meteen op. En wat ik al zei, er zijn sowieso al een hoop problemen met OCZ geheugenmodules (DDR2) en core2duo mobo's wat in de troubleshooter beschreven staat. Dat komt omdat OCZ z'n geheugen (DDR2 weliswaar) al standaard het voltage overclocked, met 2,1V ipv de normale 1,8V.

Dus ik denk dat hier een groot deel van het probleem kan liggen jah...morgen eerst maar es bekijken en in dorp ff een ander reepje halen!

Echter blijf ik met de vraag zitten waarom het mobo niets van zich laat horen als ik de geheugenmodules eruit haal en hem dan aanzet! Iemand enig idee?

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
The_Zeroorez schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:07:
[...]
Zeg dan ook niet dat 'je die al doorgenomen hebt'.. ;) Je had het eigenlijk al moeten doen voor je je topic opende, en hebt hier al twee maal gezegd dat je hem nu doorgenomen hebt. Zeg dat dan gewoon niet, als het niet zo is.
[...]
Zolang er een speakertje op je moederbord / in je kast zit kan die nog gewoon piepjes geven hoor ;)
Klopt, maar miss was die verrot ofso, want hoe kun je anders verklaren dat het moederbord géén piepjes geeft, ook al sloop ik t geheugen er helemaal uit?

[...]
Zou kunnen kloppen ;)

• TheZeroorez
  • Niet online
renskoenraadt schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:08:
Echter blijf ik met de vraag zitten waarom het mobo niets van zich laat horen als ik de geheugenmodules eruit haal en hem dan aanzet! Iemand enig idee?
Ik denk om dezelfde reden dan waarom hij niets doet als je er wél OCZ's in hebt zitten. Waarschijnlijk heb jij geen speakertje op je moederbord? (Kun je gemakkelijk zien..)

Ik hoop voor je dat je ze nog kunt ruilen!

Verwijderd

renskoenraadt schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:04:
[...]

Heb wel vaker een pc in elkaar gezet, dus ja, de afstandbusjes zitten eronder! :Y)
Leuk, maar de vraag is hoeveel en zitten er niet teveel busjes onder...

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
renskoenraadt schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:08:
[...]
Klopt, dat viel mij ook al meteen op. En wat ik al zei, er zijn sowieso al een hoop problemen met OCZ geheugenmodules (DDR2)en core2duo mobo's wat in de troubleshooter beschreven staat. Dat komt omdat OCZ z'n geheugen (DDR2 weliswaar) al standaard het voltage overclocked, met 2,1V ipv de normale 1,8V.
Nu wil ik de pret niet bederven, maar in de meeste gevallen ligt het toch echt aan de geheugenondersteuning van Asus die te wensen overlaat. Ook als je 2,1V op de modules zet willen ze vaak gewoon niet werken. Ik kom het dagelijks tegen.
Dus ik denk dat hier een groot deel van het probleem kan liggen jah...morgen eerst maar es bekijken en in dorp ff een ander reepje halen!
Probeer je dan zoveel mogelijk aan de QVL te houden. Neem het zekere voor het onzekere :)
Daar heb ik helaas geen antwoord op. Wellicht dat de nieuwe modules hier uitsluitsel over kunnen geven.

Tot slot: Welk type modules heb je exact? Kijk anders even op de site van OCZ. Kun je ook meteen opzoeken hoe hoog de Vdimm dient te zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rone op 22-09-2006 21:13 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Waarschijnlijk heb jij geen speakertje op je moederbord? (Kun je gemakkelijk zien..)
Dan was t miss toch niet zo'n rare opmerking van me heh, om de boxen aan te sluiten ;) :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door renskoenraadt op 22-09-2006 21:13 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:10:
[...]

Leuk, maar de vraag is hoeveel en zitten er niet teveel busjes onder...
Nope, gewoon de gebruikelijke 9 zoals ieder Asus bord gemonteerd wordt :)

• TheZeroorez
  • Niet online
renskoenraadt schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:12:
[...]

Dan was t miss toch niet zo'n rare opmerking van me heh, om de boxen aan te sluiten ;) :Y)
Maar was het wél dom om te vragen of je boxen nodig hebt, omdat jij gewoon op het internet / in het boekje van je moederbord / op je moederbord kunt zien of jij een speakertje erop hebt zitten ;)

Bovendien merkte je het niet op, maar vroeg je het. Ik ging er dus vanuit dat jij deze niet had...

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Daar heb ik helaas geen antwoord op. Wellicht dat de nieuwe modules hier uitsluitsel over kunnen geven.

Tot slot: Welk type modules heb je exact? Kijk anders even op de site van OCZ. Kun je ook meteen opzoeken hoe hoog de Vdimm dient te zijn ;)
Het type is: 1 x 1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2 CL4 (OCZ, OCZ25332048VPDC-K)

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:15:
[...]

Maar was het wél dom om te vragen of je boxen nodig hebt, omdat jij gewoon op het internet / in het boekje van je moederbord / op je moederbord kunt zien of jij een speakertje erop hebt zitten ;)

Bovendien merkte je het niet op, maar vroeg je het. Ik ging er dus vanuit dat jij deze niet had...
True, allebei niet echt heel erg bijdehand dus :Y) Hahah, iig thanks for the help :)

Verwijderd

renskoenraadt schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:13:
[...]

Nope, gewoon de gebruikelijke 9 zoals ieder Asus bord gemonteerd wordt :)
Je valt net alweer door de mand, je bent gewoon een amateur(betekent liefhebber, heeft ander zo'n negatieve klank) bouwer. Is niets mis mee, maar zeg dat dan. Dan kunnen wij daar rekening mee houden namelijk.

Wees verstandig maak eerst alle IDE kabels/ SATA kabels en bijna alle voedingskabels los. Moederbord gewoon aangesloten laten dus 20/24 pins laten zitten en een 4 pins aansluitstekker ook laten zitten. zet dan het systeem nogmaals aan. en kijk of je beeld krijgt.

Zo niet, MB uit de kast halen en op een antistatisch zakje op je bureau zetten en zo basic mogelijk testen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 21:18 . Reden: spelfoutjes =) ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
renskoenraadt schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:15:
[...]
Het type is: 1 x 1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2 CL4 (OCZ, OCZ25332048VPDC-K)
Aan de hand van die informatie kom je terecht op deze pagina.
Aldaar kun je zien dat de modules gewoon op een Vdimm van 1,8V zouden moeten werken.

Lijkt er tot dusver dus inderdaad op dat het geheugen niet compatibel is met het moederbord, of andersom, al wil ik niet op de feiten vooruit lopen :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:17:
[...]

Je valt net alweer door de mand, je bent gewoon een amateur(betekent liefhebber, heeft ander zo'n negatieve klank) bouwer. Is niets mis mee, maar zeg dat dan. Dan kunnen wij daar rekening mee houden namelijk.
Dat is niet door de mand vallen, dat is gewoon een feit, of niet. GoT is echt niet alleen voor pro's hoor. Ik ben 15 jaar oud, en net zo goed amateur 8)7
Wees verstyandig maak eerst alle IDE kabels/ SATA kabels en bijna alle voedingskabels los. Moederbord gewoon aangesloten laten dus 20/24 pins laten zitten en een 4 pins aansluitstekker ook laten zitten. zet dan het systeem nogmaals aan. en kijk of je beeld krijgt.

Zo niet, MB uit de kast halen en op een antistatisch akje op je bureau zetten en zo bsic mogelijk testen.
Het zou inderdaad ook prima het moederbord kunnen zijn, het meest voor de hand liggende is echter nog steeds dat OCZ geheugen..

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:17:
[...]

??? Omdat? Ik het mobo er niet uit heb gehaald? Right.
Wees verstandig maak eerst alle IDE kabels/ SATA kabels en bijna alle voedingskabels los. Moederbord gewoon aangesloten laten dus 20/24 pins laten zitten en een 4 pins aansluitstekker ook laten zitten. zet dan het systeem nogmaals aan. en kijk of je beeld krijgt.
Dat betekent dus gewoon alleen mn HDD en mn DVD speler (brander komt nog) loshalen...wat voor verschil maakt dat (oke dit is wel een n00b-vraag dan :P)
Zo niet, MB uit de kast halen en op een antistatisch zakje op je bureau zetten en zo basic mogelijk testen.
Komt voor elkaar. Dus dan sluit je de kast/HDD/DVD speler uit, en de rest sluit ik aan? (Jah sorry, kweet er wel wat vanaf heb ook al meerdere pc's geassembleerd, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:20:
[...]
Dat is niet door de mand vallen, dat is gewoon een feit, of niet. GoT is echt niet alleen voor pro's hoor. Ik ben 15 jaar oud, en net zo goed amateur 8)7
Juist :P Echter zou ik mezelf zo niet willen noemen...laten we dan zeggen semi-tweaker ;)
[...]
Het zou inderdaad ook prima het moederbord kunnen zijn, het meest voor de hand liggende is echter nog steeds dat OCZ geheugen..
Dat denk ik idd ook. Heb inmiddels een email gestuurd naar mn hardwareboer, kijken wat die ervan zegt. Iemand ervaring met de service van Hardwaretotaal.nl?

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 18:05

Bejit

Svenska Faderland

renskoenraadt schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 21:31:
[...]
Juist :P Echter zou ik mezelf zo niet willen noemen...laten we dan zeggen semi-tweaker ;)

[...]
Dat denk ik idd ook. Heb inmiddels een email gestuurd naar mn hardwareboer, kijken wat die ervan zegt. Iemand ervaring met de service van Hardwaretotaal.nl?
Lees de shop survey van hardwaretotaal.nl maar, dan zie je hoe [input sarcasme]"goed"[/sarcasme] hun service wel niet is!

Systeempje

• Mentalist
  • Laatst online: 03:54

Mentalist

[avdD]

Niet schoppen binnen 24 uur! Wijzig je reactie als je iets was vergeten!

Sluit eerst inderdaad eens een hoofdtelefoon oid. aan op de onboard sound. Ik herinner me nog dat mijn moederbord ook geen of geen zinnige piepjes wist te produceren, na het aansluiten van wat oordopjes hoorde ik tussen het vage gewauwel "memory" met een vreemd accent, dus dat kan best kloppen.

En vergeet volgende keer echt niet om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Daar ben je nu voor het grootste gedeelte al mee klaar, dus ik sluit dit keer dit topic niet, maar lees die faq nu nog eens rustig door en kijk of je niks vergeten bent.

Verder verplaats ik het topic omdat niet duidelijk is wat er mis is en het niets met PMG te maken hoeft te hebben:

Processors, Mobo's & Geheugen -> Overige Hardware

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 23-09-2006 01:24 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Begin es even helemaal opnieuw. Trek alle zooi uit de kast en begin op een houten (of ander niet geleidende materiaal) tafel.

Begin alleen met je voeding, moederbord, videokaart, processor en geheugen. Verder helemaal niks. En post daarvan eens resultaten :) Niet gelijk alles in elkaar willen steken.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Kawaii schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:06:
Begin es even helemaal opnieuw. Trek alle zooi uit de kast en begin op een houten (of ander niet geleidende materiaal) tafel.

Begin alleen met je voeding, moederbord, videokaart, processor en geheugen. Verder helemaal niks. En post daarvan eens resultaten :) Niet gelijk alles in elkaar willen steken.
Nu net gedaan wat je zei, maar levert opnieuw helemaal niets op. Kaal op mn bureau geplaats, voeding ernaast, proc erin, videokaart erin, geheugen eveneens en (weliswaar via de kop van mn kast) het boeltje aangezet, maar nog steeds niets. Ik krijg ook geen piepjes te horen als ik bijv mn videokaart eruit haal en de pc dan opstart (wat wél zou moeten uiteraard :P) ook niet als ik een hoofdtelefoon aansluit (tsja, je moet alles proberen heh) Verder krijgt t mobo wel stroom (alle fans draaien (iig van de videokaart en de boxed-cooler van de proc)) en ook het groene lampje brand fel.

Wat mij overigens wel opviel was een 2e aansluiting van de 4pins stroomconnector (tegen de andere 4pins connector aan, met daarop een plastic dekseltje, welke betekenis heeft dit? Is dit miss de oorzaak?

En kan iemand mij precies vertellen wat ik moet doen om enig signaal te krijgen of de hardware wel correct geassembleerd is? Of via de boxen (die bitchy stem) óf een piepje...

Thanks for all ya help iig :D

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
renskoenraadt schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:19:
[...]
Wat mij overigens wel opviel was een 2e aansluiting van de 4pins stroomconnector (tegen de andere 4pins connector aan, met daarop een plastic dekseltje, welke betekenis heeft dit?
Dat kun je gewoon in de manual opzoeken. Als je die niet meer hebt klik je even door op de productpagina van Asus en kom je deze PDF tegen. Op pagina 28 staat een uitgebreide layout met beschrijvingen en op pagina 57 een toelichting aangaande de power connectors.
• You may use a 4-pin ATX12V power plug for this connector.
• Make sure to remove the cap on the connector before connecting an 8-pin EPS +12V power plug.
• Use only either a 4-pin ATX12V or an 8-pin EPS +12V power plug. Connecting other power plug types may cause serious damage to the system.
En kan iemand mij precies vertellen wat ik moet doen om enig signaal te krijgen of de hardware wel correct geassembleerd is? Of via de boxen (die bitchy stem) óf een piepje...
Wederom kun je de manual even doornemen. Daar is die immers voor ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Rone op 23-09-2006 14:43 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
r00n schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:36:
[...]

Dat kun je gewoon in de manual opzoeken. Als je die niet meer hebt klik je even door op de productpagina van Asus en kom je deze PDF tegen. Op pagina 28 staat een uitgebreide layout met beschrijvingen en op pagina 57 een toelichting aangaande de power connectors.

[...]
Dat had ik idd wel moeten doen jah, my mistake!
[...]

Wederom kun je de manual even doornemen. Daar is die immers voor ;)
Tsja, leuk die manual, maar daar staat alleen in wat welk piepje betekent. Er staat ook in dat: als ik niets op het scherm zie, de pc niet in staat is geweest om een power-on test te doen. Dan moet ik naar de jumper-settings kijken/mijn leverancier bellen (Hardwaretotaal dus, welke uitsluitend communiceert via de email en ook niet al te veel aan dit probleem weet te doen)...ik begin onderhand vrij radeloos te worden :?

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
renskoenraadt schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:50:
[...]
Tsja, leuk die manual, maar daar staat alleen in wat welk piepje betekent.
De manual bevat een berg aan informatie, waaronder de vereiste handelingen bij het aansluiten en installeren van het systeem. Als je je hier volledig aan hebt gehouden is het dus correct geassembleerd en dat is wat je wilde weten.
ik begin onderhand vrij radeloos te worden :?
Haal geheugenmodules die op de QVL van jouw moederbord staan (of modules met daarop vermeldde chips) en probeer het nogmaals. Werkt het dan nog niet dan is het geen incompatibiliteitsprobleem en heb je weer een mogelijke oorzaak geëlimineerd.

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
r00n schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 14:56:
[...]

De manual bevat een berg aan informatie, waaronder de vereiste handelingen bij het aansluiten en installeren van het systeem. Als je je hier volledig aan hebt gehouden is het dus correct geassembleerd en dat is wat je wilde weten.
Dat is een ding wat zeker is, heb al wel vaker een pc in elkaar gezet. Het vreemde alleen is, is dat als ik opzettelijk mn pc dus niet goed in elkaar zet, het mobo daar geen melding van maakt (door de gebruikelijke piepje) zou ik hierdoor toch het mobo kunnen aanwijzen als de schuldige? (want zoals eerder vermeld, beeld krijg ik ook niet).
[...]

Haal geheugenmodules die op de QVL van jouw moederbord staan (of modules met daarop vermeldde chips) en probeer het nogmaals. Werkt het dan nog niet dan is het geen incompatibiliteitsprobleem en heb je weer een mogelijke oorzaak geëlimineerd.
Dat was ik idd ook al wel van plan jah :) Thanks

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
renskoenraadt schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:08:
[...]
Dat is een ding wat zeker is, heb al wel vaker een pc in elkaar gezet. Het vreemde alleen is, is dat als ik opzettelijk mn pc dus niet goed in elkaar zet, het mobo daar geen melding van maakt (door de gebruikelijke piepje) zou ik hierdoor toch het mobo kunnen aanwijzen als de schuldige? (want zoals eerder vermeld, beeld krijg ik ook niet).
Als dat het geval is zul je contact op moeten nemen met de leverancier om een RMA te bespreken, maar persoonlijk zou ik dit niet doen voordat je zelf alles hebt geprobeerd, zoals ander geheugen.
In the long run kost je dat minder tijd en moeite :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 23-09-2006 15:15 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Naar mijn inziens heb ik alles geprobeerd, de enige mogelijkheid die ik nog zie is een ander soort/setje geheugenreepjes te gaan halen en die proberen. Levert dat niks op dan zie ik toch weinig andere keus dan dit bord als RMA aan t leveren bij de leverancier. Wat denken jullie?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je het PC-speakertje nou al aangesloten op je mobo?

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:46:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je het PC-speakertje nou al aangesloten op je mobo?
Ligt eraan welke je bedoeld. Ik heb de speaker va mn kast aangesloten ja (die rechtsonderin bij alle andere aansluitingen voor de kast (power switch/reset switch e.d.), en ook een hoofdtelefoon, bij beide geen gehoor...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Dat van die hoofdtelefoon wist ik al, ik bedoelde het speakertje wat bij je kast zit ja. Als zelfs die niet piept als je andere onderdelen weghaalt kan je je moederbord als dood beschouwen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 23-09-2006 17:02 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Oke, dan wordt dat dus een RMA'tje naar de leveracier. Thanks lad's for ur help! Ik houd dit topic aan/op de hoogte van de vorderingen :)

(Echter blijft het dan vreemd dat alle fan's gewoon draaien en het mobo gewoon stroom krijgt en de led oplicht imho...)

[ Voor 30% gewijzigd door renskoenraadt op 23-09-2006 17:36 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

renskoenraadt schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:35:
Oke, dan wordt dat dus een RMA'tje naar de leveracier. Thanks lad's for ur help! Ik houd dit topic aan/op de hoogte van de vorderingen :)

(Echter blijft het dan vreemd dat alle fan's gewoon draaien en het mobo gewoon stroom krijgt en de led oplicht imho...)
De voeding doet het. Het kan vanalles zijn, b.v. een mislukte northbridge of een fout in de printplaat van het moederbord :). Of het BIOS staat er niet goed op, dan zal er ook weinig gebeuren. Dan gaan de fans gewoon draaien en het ledje branden maar daar zal het dan bij blijven.

Oh.. Too obvious.. Maar ik heb geen zin om terug te lezen: Clear Cmos heb je al 100x gedaan neem ik aan he? (staat ook overduidelijk in hangen en opstartproblemen dus moet haast wel, maar just checking..)

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 23-09-2006 17:46 ]

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 17:46:
[...]

De voeding doet het. Het kan vanalles zijn, b.v. een mislukte northbridge of een fout in de printplaat van het moederbord :). Of het BIOS staat er niet goed op, dan zal er ook weinig gebeuren. Dan gaan de fans gewoon draaien en het ledje branden maar daar zal het dan bij blijven.

Oh.. Too obvious.. Maar ik heb geen zin om terug te lezen: Clear Cmos heb je al 100x gedaan neem ik aan he? (staat ook overduidelijk in hangen en opstartproblemen dus moet haast wel, maar just checking..)
Duidelijk :) Maar thanks anyway!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Suc(tot in het oneindige) met je RMA! Je zult het wel nodig hebben. Ik wacht al 1.5 maand op mijn RMA 6600GT :( Niet bij die winkel maar die winkel is nog slechter dan die van mij...
Pagina: 1