[OE] Mails verplaatsen tussen identiteiten

Pagina: 1
Acties:

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik zit zelf niet met een probleem maar ik zou graag iemand uit de nood helpen.

Het volgende doet zich voor:
De mail van de ISP wordt door pop3 in outlook express gedownload, en omdat ze graag outlook verder wil gebruiken met een nieuw e-mail adres heb ik haar Gmail 'aangeraden' (gratis pop3 toegang en plaats zat, maar daar draait het hem hier niet om).
Omdat bleek dat OE de mails tesamen in de Inbox plaatste bleek de beste oplossing te zijn om met twee identiteiten te werken.
Zo gezegd, zo gedaan: de situatie is als volgt: ID1: ISP mail; ID2: Gmail.

Maar nu vraag ik me af: hoe kun je de mails van de ene identiteit naar de andere verplaatsen zonder ze door te mailen naar het nieuwe adres? Me dunkt dat dit met POP account toch wel moet lukken.

Ik heb hier niet direct een oplossing voor maar ik vroeg me af of mails tussen identiteiten hetzelfde is als mails verplaatsen van de ene computer naar de andere (OLEXP: How to Move Mail Folders Between Two Computers that Are Running Outlook Express 5).
Of als iemand een betere oplossing heeft?

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan je de mailbox van ISP niet exporteren naar een (.pst) bestand en vervolgens datzelfde bestand weer importeren in het andere account?

• Blue_man
rodie83 schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:29:
Kan je de mailbox van ISP niet exporteren naar een (.pst) bestand en vervolgens datzelfde bestand weer importeren in het andere account?
Wat ik me afvraag is of dat er per identiteit een folder aangemaakt wordt met daarin de .dbx bestanden voor die identiteit.
In principe zou ikzelf het proberen om die bestanden dan te verplaatsen van de ene folder naar de andere. Maar het is mijn pc en mijn mailbox niet. En elders op internet vind ik hier geen uitleg over.
Ik hoop dat er iemand hier wel al ervaring mee heeft?

le·vens·moe (bn.)

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 09:39

PromoX

Flying solo

Wat is de precieze reden eigenlijk om met 2 identiteiten te werken? Enkel omdat de mails anders door elkaar komen te staan? Zo ja, is het dan geen optie om een berichtregel aan te maken waarmee bv de mail van de provider in een andere map geplaatst wordt?

And I'm the only one and I walk alone.

• Blue_man
PromoX schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:36:
Wat is de precieze reden eigenlijk om met 2 identiteiten te werken? Enkel omdat de mails anders door elkaar komen te staan? Zo ja, is het dan geen optie om een berichtregel aan te maken waarmee bv de mail van de provider in een andere map geplaatst wordt?
Dat was ook mijn eerste idee, maar ze wou per mailaccount een aparte Inbox, Send, Trash, ... etc.
Gaan trouwens die mails verloren als die mailbox afgesloten wordt bij de ISP? POP download deze dus daar kan de ISP weinig aan doen lijkt me.

le·vens·moe (bn.)

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 09:39

PromoX

Flying solo

Als de mailbox afgesloten wordt bij de provider kun je uiteraard geen mail meer ontvangen op het betreffende adres, maar alle mail die je via POP3 binnengehaald hebt raak je natuurlijk niet kwijt.

De simpelste oplossing lijkt me dan trouwens, als ze toch persé met meerdere identiteiten wil werken, de mails naar bijvoorbeeld het bureaublad te slepen, de andere identiteit kiezen en de mails vervolgens weer naar een folder binnen die identiteit slepen.

Blijf het overigens een omslachtige manier van werken vinden...

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1